[WinXP] Home licentie vraagje

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Haai.

Ik heb hier twee HP Pavillion PC's waarbij Windows XP Home Edition "preinstalled" werd meegeleverd. Maar omdat HP (en andere fabrikanten) vaak de meest idote troep software meeleverd heb ik beide machines toen ik ze kocht geheel geformateerd, en ben ik met Windows XP Professional opnieuw begonnen "from scratch".

Toegegeven, ik heb Windows XP Professional niet legaal geinstalleerd.
[liegmodus]Echter, ik voel BEROUW! SCHULDGEVOELENS![/liegmodus]

Nu heb ik ook een KOPIE van Windows XP Home Edition (nogmaals: op de PC's was het alleen als pre-installed meegeleverd) en op beide PC's zit zo'n mooie "certificate of authenticity" met een heel mooi (nooit gebruikt) Windows XP Home Edition serial nummer.

Kortom: Ik heb 2 LEGALE codes, en ik heb een KOPIE van Windows XP Home Edition.

Hoe LEGAAL ben ik nu als ik besluit die legale codes van Windows XP Home Edition weer te gebruiken op mijn machines, echter met behulp van een KOPIE van de Windows versie?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Volgens mij ben je illegaal bezig want je mag alleen toch een kopie hebben van een xp die zo preinstalled van de cd komt toch ?

Verwijderd

ik weet wel dat je de serials van die stickers niet op een andere pc mag gebruiken. het antwoord op jouw vraag weet ik niet, maar ben er wel benieuwd naar...

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08-2025
Ja, dat mag. Zelfs een preinstalled OS moet met minimaal een restore CD komen, of een (aangepaste) versie van WinXP Home. Een Kopie voor eigen gebruik mag je ten alle tijde hebben, je origineel wil je niet beschadigd hebben, die ligt in de kluis ofzo. Zowieso zijn die preinstalled PC's vergeven van de rommel die je er niet op wilt hebben, als je de jusite drivers bij HP kan vinden, lekker van scratch installeren, je eigen manier is altijd de beste. Succes!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Als je XP Home op die 2 PCs wil installeren waar je voor elk een COA kreeg, dan maakt de installatie media niet uit. Alleen kan je niet altijd alle CAO's met alle media gebruiken.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Ik ken soortgelijke gevallen, maar dan meestal waren dat problemen door puur het grote volume aan PC's die geinstalleerd moesten worden. MS zal niet moeilijk doen als jij een XP Home installeert vanaf een illegale CD, zolang je licentie en serial wel legaal zijn. Je hebt betaald voor het gebruikersrecht, en of je nou dat vanaf de officiële CD installeert of een kopietje .. daar doen ze niet moeilijk over. Dat is mijn ervaring met Microsoft zelf.
Pagina: 1