Valve maakt Half-Life 2 een Nvidia exclusive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:32
De geruchtenmolens over Half-Life 2 draaien op volle toeren. Zeker met de E3 in het zicht verwachten veel mensen dat er nu eindelijk wat bekend gaat komen over de opvolger van één van de meest populaire pc games allertijde.

Volgens de website SPOng kunnen we met Half-Life 2 een revolutionair concept verwachten waar weinig PC Gamers op zitten te wachten. Valve onderzoekt namelijk volgens SPOng de mogelijkheden om de game een Nvidia exclusive te maken. Hierdoor vallen gamers met een ATi of Matrox kaart buiten de boot.

De aankondiging zal de eerste zijn van een nieuwe golf games “Exclusive for ..”. Zowel ATi als Nvidia schijnen op dit moment druk bezig te zijn uitgevers te strikken voor AAA-titels. Het concept is zelfs zo hot dat op de recente Game Developer’s Conference de gesprekken er door werden gedomineerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/TheDuke/200304/small1049399550_0.jpg

Mocht het concept doorgang vinden zal het een zware tegenvaller zijn voor alle PC-Gamers, al is de kans groot dat fanatieke gamers hacks zullen uitbrengen voor "card-exclusive" games.

Bron: Gamer.nl
Dat zou lekker zijn zeg :(
Ben je mooi de lul met je snelle Radeon kaart :(

* ddZ ziet het er persoonlijk nog niet van komen; zo belachelijk vindt hij het

//edit

Iets mis gegaan bij insert topic :+ 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door ddZ op 03-04-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spong.com ... zegt al genoeg..

Voor de niet-kenners onder ons: Deze site staat bekend voor het plaatsen van nieuws wat nergens op slaat. Het enige probleem is dat ze soms waarheid zijn :P. (9 van de 10 keer is BS).

Wel grappig trouwens, want sommige oude PC games draaiden vroeger ook niet op bepaalde video kaarten. Helemaal nieuw is dit 'idee' dus niet ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Spong = bad, mmmkay?

En volgens mij is dit artikel gepubliceerd op 1 April door Spong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

lijkt me sterk dat dit concept van de grond gaat komen. Valve zou op deze manier alleen maar inkomsten mislopen. Niemand met een non-nVidia kaart zal nl HalfLife2 kopen, aangezien het niet zal werken. En mij is altijd geleerd dat het juist de bedoeling is om een zo breed mogelijke afzetmarkt te hebben.

Straks hoef je niet meer van cd te wisselen als je een andere game gaat doen, maar moet je even je grafische kaart uit je Hot-Swappable AGP slot trekken om er de andere in te zetten 8)7

Spong.... owja... BS de gekstuhhhh |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Whieee op 03-04-2003 23:56 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54
Dit zou wel ERG dom zijn van Valve... heb je al minder verkoop door het illegaal kopieren van CD's, ga je ook nog eens ATi videokaarten uitsluiten, waardoor je nog eens een groot aandeel van de markt misloopt. Nee, ik kan me niet voorstellen dat dit echt gaat gebeuren, sorry :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:18
whaha

dan skip ik halflife 2 wel... zal het niet missen :Z

en idd, zou wel ERG dom zijn van die lui bij valve.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 11:36

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 23:53:
Spong.com ... zegt al genoeg..

Voor de niet-kenners onder ons: Deze site staat bekend voor het plaatsen van nieuws wat nergens op slaat. Het enige probleem is dat ze soms waarheid zijn :P. (9 van de 10 keer is BS).

Wel grappig trouwens, want sommige oude PC games draaiden vroeger ook niet op bepaalde video kaarten. Helemaal nieuw is dit 'idee' dus niet ;)
Ah wat de roddelbladen Prive noemen, noemen de reviewers spong.com? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
whaha en tegen die tijd blijken de alleen de radeon snel genoeg om het spel te kunnen draaien en draait het bagger op ee nvidia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Nou kom op... heel veel mensen hebben half-life gewoon netjes legaal gekocht, vanwege de CD-key die nodig is voor online spelen. Het gemis van een groot deel van de opbrengsten, wanneer Ati-gamers het spel niet kunnen draaien, kan toch nooit goedgemaakt worden door de opbrengsten van een licentie-contract met nVidia...

Dit bericht lijkt mij een beetje onzinnig. En het zou heel hoogmoedig van Valve zijn, om te denken dat ze het wel zonder het "Ati-deel" van de markt kunnen.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 13:43
lijkt mij idd geen slimme zet van Valve, kep nu een GF4 erin zitten, maar mijn volgende pc wordt toch echt uitgerust met een Ati :)
ze lopen zo alleen maar inkomsten mis, HL2 wil ik cker wel kopen, maar dan moettie niet nvidia exclusive worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

Ach, net als bij UT2k3 zeker: een begin filmpje, meer niet.

Laat ze lekker kloten daar, er zijn toch veel meer ATI fans dan GF fans, onder de hardcore games dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 11:49

PoweRoy

funky!

hopen dat et niet gebeurt. * PoweRoy is nu gewend aan zijn r9700 pro :D
maarre als het alleen bij halflife2 is maakt et me nix uit ;)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Heh, van mij mogen ze. Garandeert dat de HalfLife 2 community NOOIT zo groot als de HL1/CS community wordt. Grotere eisen hardware = kleiner publiek.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04

Maxow

Hidden Sound System

ik ga er niet echt vanuit dat dit echt gaat gebeuren, want het lijkt me niet dat valve zo dom is om een hele berg inkomsten te laten vallen. (misschien dat nvidia ze wel een berg geld geeft :? ) maar dan alsnog doet het je naam ook niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frggl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 07:07
Aetje schreef op 04 April 2003 @ 10:33:
Heh, van mij mogen ze. Garandeert dat de HalfLife 2 community NOOIT zo groot als de HL1/CS community wordt. Grotere eisen hardware = kleiner publiek.
Half-Life was ook redelijk zwaar voor z'n tijd, de HL/CS community werd pas na 2, 3 jaar na de HL-release echt groot. Toen kon iedereen met een 3-jaar oud systeem het ook spelen.
Als HL2 net zo makkelijk te modden wordt als HL1 kan de community nog best groot worden.

OT: Ik zie het ook niet gebeuren. Het zou natuurlijk kunnen dat ze hier bakken met geld van nvidia voor krijgen, maar als valve gokt op nog zo'n succes als HL1 zal dat vast lang niet genoeg zijn om te compenseren op de misgelopen inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op 04 April 2003 @ 10:23:

Laat ze lekker kloten daar, er zijn toch veel meer ATI fans dan GF fans, onder de hardcore games dan ;)
en waar maak je dat uit op? ik denk dat er onder de hardcore gamers weinig fans van een bapaald merk zitten, hardcore gamers kiezen voor de kaart die op het moment de beste performance geeft (tenopzichte van kosten uiteraard). er lopen genoeg nVidia en Radeon fans rond, maar op het moment dat je het merk van je video kaart hoger in het vaandel draagt dan de daatwerkelijke performance ben je geen hardcore gamer maar een hardcore brand-promotor, een hardcore gamer speeld ook niet alleen maar spellen van een bepaalde ontwikkelaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Lijkt me niet. Waarom zou je dat doen?
Dan moeten ze wel HEEL veel geld van nvidia krijgen om te compenseren voor de verkopen die ze mislopen aan mensen met non-nvidia kaarten.

Nee dit concept gaan echt niet eens live. Wat een stom kut idee met alle respect. Nouja, respect..

iig moet de game dat wel draaien op de meeste nvidia kaarten en niet alleen de GF3 en hoger anders houd je helemaal een klein segment over om je spel neer te zetten.. Dit zal dan weer ten koste gaan van de game...

kortom, het riekt naar dikke BS!!!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 22-09 11:57

RSP

Stel dat ze Nvidia only gaan...

Half Life 2... ok, no problem
alle WON servers schakelen om naar Half Life 2 mods...
CS gaat ook down... CS2.0 wordt gereleased :)

iedereen wil cs2 spelen, iedereen koopt nvidia kaart :)
$$$ bling bling bling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 19:01
RSP schreef op 04 April 2003 @ 16:57:

$$$ bling bling bling
Ik denk dat je je daar sterk ik kan vergissen, ik zou me dus nooit zo laten dwingen en dan nog over CS2.0 of whatever, denk niet dat het weer zo'n topper zal worden, komen/gaan komen nu zoveel mod's uit voor UT2003 dus denk dat tussen de mods de nieuwe CS zal zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Albinoraptor schreef op 04 April 2003 @ 17:01:
Ik denk dat je je daar sterk ik kan vergissen, ik zou me dus nooit zo laten dwingen en dan nog over CS2.0 of whatever, denk niet dat het weer zo'n topper zal worden, komen/gaan komen nu zoveel mod's uit voor UT2003 dus denk dat tussen de mods de nieuwe CS zal zitten :)
Je vergeet de power van naamsbekendheid, CS is echt een TE populair spel geworden. en zeker mensen die de ballen verstand van games hebben (maar wel CS spelen) zullen gewoon CS2.0 kopen...

daarnaast weet je idd niet hoe Half Life 2 eruit zal gaan zien. als het echt een moddervet spel wordt zullen er ZAT gamers zijn die alleen voor dat spel al een nieuwe of gelijkwaardige video kaart zullen kopen.

maar nogmaals ik geloof niet dat het zo ver zal komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op 04 April 2003 @ 10:23:

denk ik ook. En het is heel dom... want:

1. Je maakt de Gaming Community boos, en dan vooral de mensen met ATi kaarten, en dat kan je niet riskeren, want dat worden er steeds meer.

2. Er komen tog illegale cracks en hacks voor uit. (hoe je het ook wilt noemen, maar ze komen er wel)

3. Late 1 april grap... ik geloof er geen reet van (SPOng newsbericht is van 2 april), want als Valve dit doet loopt ze een HEEL ERG groot deel inkomsten mis, ook van mensen die gewoon uit principe zich tegen Valve keren als ze zoiets flikken (zou ik zelf ook doen, komt nog bij dat ik een Radeon heb ;) )
RSP schreef op 04 April 2003 @ 16:57:

$$$ bling bling bling
Ja...

Half Life 2... ok, no problem, ben ik met je eens
alle WON servers schakelen om, das ook waar
CS gaat ook down ????????? WTF? UT2k3 kwam uit = UT word niet meer gespeeld?? Dacht het niet! dat is dus een rare veronderstelling, maar misschien als je hem uitlegt, dat ik het beter begrijp :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

RSP schreef op 04 april 2003 @ 16:57:

$$$ bling bling bling
Voordat er CS2.0 zou komen, zou echt wel even duren... want ze zijn nu nog bezig met 1.6 enzo.. en er kan pas gemod gaan worden als spel uit is.
Verder neeem ik aan (?) dat mocht zoiets gebeuren, dat na enige tijd er vast wel een update komt ofzo (hoop ik :X) dat het ook met andere kaarten te doen is, anders lopen ze inderdad zoveel geld mis.

Maar anyway, volgens mij is dit grote bullshit!

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, als dit zou gebeuren verandeerd er iemand in de Half-Life communty vast een of andere dll'tje waardoor het wel op systemen draaid zonder nividea kaarten. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
snap niet waarom een spel dat zou doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
Zo zorg je er toch alleen maar voor dat het spel minder wordt verkocht :?
Niemand is zo gek om voor één spel een andere videokaart te kopen, omdat hij/zij dat spel wil spelen. Er zijn dan genoeg andere spellen beschikbaar om je mee te vermaken.
Ik zie ook niet zo snel dat mensen een Nvidia kaart gaan kopen, 'omdat je dan Half-Life 2 kan spelen!'.
Mensen met de nieuwste videokaart (van Ati of Matrox bijvoorbeeld) zijn meestal niet van plan om binnen een jaar/2 jaar te gaan updaten, dus dan maar een spelletje minder.
En wat als het spel een flop is? Dan wordt het amper gekocht en heeft Nvidia er helemaal niks aan :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 09:54:
Hmmm, als dit zou gebeuren verandeerd er iemand in de Half-Life communty vast een of andere dll'tje waardoor het wel op systemen draaid zonder nividea kaarten. . .
Idd..
ik denk ook wel dat er een crack oid voor zal gemaakt worden..(als het gaat gebeuren)
zoniet erg dom van Valve dan. want ik geloof dat ATI de laatste tijd beter gaat dan Nvidia toch?ik ben niet zo een videokaart man :P)
maarja.. gelukkig heb ik een Nvidia gekregen met kerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mij zal het echt niks uitmaken.. heb een pc met GF4 ti 4600 en een bak met een ati Radeon 9500 @ 9700..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 15:59:
voor mij zal het echt niks uitmaken.. heb een pc met GF4 ti 4600 en een bak met een ati Radeon 9500 @ 9700..
Tsja dat jij dat hebt hebben de andere mensen niks aan natuurlijk. ;)

Mij lijkt het een beetje onzin of ze moeten echt een gigantisch bedrag krijgen van Nvidia.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 20:12:
Ja...

Half Life 2... ok, no problem, ben ik met je eens
alle WON servers schakelen om, das ook waar
CS gaat ook down ????????? WTF? UT2k3 kwam uit = UT word niet meer gespeeld?? Dacht het niet! dat is dus een rare veronderstelling, maar misschien als je hem uitlegt, dat ik het beter begrijp :)
Om er nog maar ff op door te gaan ... :)

In het geval van HL en mods worden alle servers via de WON servers online gehouden. als Valve beslist dat ze hun servertjes volledig HL2 willen laten draaien dan kunnen ze dat doen. en totdat er 1 of andere non-won-hack is voor HL .. (en die is er naar mijn weten nog niet) kunnen de gamers fluiten naar 't spel. lullig en d'r zal in dat geval nogal wat geklaagd worden, puur en alleen omdat men betaald heeft voor een game wat niet meer gespeeld kan worden. maargoed ik denk niet dat de game nVidia only wordt, misschien krijgt het wel zo'n brand van "The way it's supposed to be played" oid :) je weet wel wat UT2003 ook heeft :)
Pagina: 1