Toon posts:

Spontane MP wissel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net mijn 1800+ juicb vervangen voor een juihb..
alles wel en prima.. maar na een flinke pot overklokken.. is mijn MP gelokt op 7.5
de automatische mp zegt 7.5 echt supervaag..
hoe is dit mogelijk??

a7n8x
256 ddr 400
temps 35 graden in bios..

(edit) ook na biosreset blijft hetzelfde probleem geven.. en ik kan nu dus ook geen eigen mp instellen.. kan wel kiezen.. maar het blijft op 7.5 staan.. (edit)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 23:28 ]

Verwijderd

MP gelokt op 7.5?

Dat is de straf van AMD om overklokken te ontmoedigen. :P

Is misschien enige koelpasta van je core tussen de bruggen gaan zitten? Normaal geleidt dit niet (AS3 niet in ieder geval), maar je weet maar nooit; je weet ook niet wat er dan kan gaan gebeuren. Misschien wel... BOEM. Ik zou echt even onder je cooler kijken, want je MP verandert niet zomaar zonder aanwijsbare reden.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 23:14:
Ik heb dus net mijn 1800+ juicb vervangen voor een juihb..
alles wel en prima.. maar na een flinke pot overklokken.. is mijn MP gelokt op 7.5
de automatische mp zegt 7.5 echt supervaag..
hoe is dit mogelijk??

a7n8x
256 ddr 400
temps 35 graden in bios..

(edit) ook na biosreset blijft hetzelfde probleem geven.. en ik kan nu dus ook geen eigen mp instellen.. kan wel kiezen.. maar het blijft op 7.5 staan.. (edit)
dit had ik dus ook...maar mijn MP was gelocked op 20x nadat ik met de L3 bruggen zat te klooten

oplossing : Wire Trick
2 pinnetjes aan de onderkant van je cpu vebinden

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, lastig als je de boel in-spec wilt houden, maar een gouden kans om eens te kijken hoe hoog die FSB kan- zeker als je PC3200 geheugen hebt (200MHz ready) zou het interessant kunnen zijn om de FSB op 166MHz (1245MHz) of als je geluk (en een 1/6 PCI divider) hebt 200MHz (1500MHz, maar door de 50% hogere FSB en synch mem VEEL sneller dan 1466@133x11)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ja ok.. maar mijn juicb deed al 10.5 x 200
en ik wilde dus die juiHb verder krijgen.. maar die was na een paar keer klokken gelokt...
dus die fsb is het probleem niet..

en cpu ziet er niet vaag uit..

nou die cpu gaat lekker terug

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 13:37 ]