Toon posts:

netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC:
AMD Athlon 2100+
MSI KT3 Ultra 2 (moederbord)
ATI Radeon 8500

Ik heb hierin 2 netwerkkaarten zitten en volgens mij geeft dit conflicten.
Het gebeurt, op een nogal onregelmatige wijze, wel eens dat wanneer ik mijn PC opstart als hij in windows XP komt dat ik dan een blauw scherm krijg en dat hij atomatisch de PC heropstart. Wanneer ik er maar 1 netwerkkaart heb insteken dan werkt hij perfect zonder blauwe schermen.
Dit heeft mij ondertussen al een harde schijf gekost omdat deze daardoor enorme slijtage ontwikkelt (denk en hoop ik). Ik heb op deze PC 1 netwerkkaart nodig voor het internet en 1 nodig voor het netwerk (en dit internet wordt dan uiteraard gedeeld).
Mijn netwerkkaarten zijn:
3Com Etherlink 10/100 PCI for Complete PC Management NIC (3c905C-TX)
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Zou het kunnen zijn dat dit zorgt voor IRQ-conflicten.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tja, kijk eens in je configuratiescherm of Windows ook IRQ problemen aangeeft. Ik heb zelf een hele tijd 2 netwerk kaarten in mijn PC gehad. Nooit geen problemen. Ook al gebruikten ze dezelfde IRQ. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:49

ultimateharry

Team Slayer:-)

Probeer de netwerkkaarten eens in andere sloten ze zetten, wil ook nog wel eens conflicten verhelpen. Verder denk ik niet dat je schijf kapot is gegaan door een paar blauwe schermpjes.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

dat dát je HD heeft gekost is m.i. een ijdele hoop.
Geeft XP geen melding wat er fout gaat ? Bovendien gebeurt het je niet altijd, toch ?
Waarom Intenet je niet met een hub/switch/router ?
Hoef je meteen niet altijd je XP-pc aan te hebben als de rest wil Internetten (ik neem t.m. aan dat het om adsl gaat; extern UTP- modem).

eagle

Verwijderd

Topicstarter
nee het gaat hier om telenet (teleslet uit België) en inderdaad ik zou mij een router willen aanschaffen en ik heb er een op het oog, nl een D-Link DI-604. Maar ik zou nu wel graag willen weten of dat lukt want ik heb geen statisch IP-adres, of heb je dit niet nodig?