Toon posts:

processor of geheugen vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een pentium 4 1.7 ghz, 512 mb ddr 2700 geheugen, asus p4b 533 E moederbord. Wat ik vooral doe is het bewerken van mijn zelfgemaakte video's,(digitaal) met pinnacle studio 8. Ik wil iets upgraden. Kan ik beter 512 mb extra geheugen aanschaffen of levert een snellere pentium processor meer winst op. Welke snelheidswinst kan ik verwachten?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik zou er een snellere proc. in zetten. 512Mb op zich genoeg vandaag de dag, 1Gb kan ook wel maar je zult meer winst halen met een flinke CPU....

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt kijken of het systeem de 512 nu volledig gebruikt. Maar ik denk dat 1 gb geheugen weinig snelheidwinst geeft. Als Windows nu al alles in het geheugen kan opslaan en bewerken heeft meer geheugen geen snelheidwinst tot gevolg.
Als je daarintegen een P4 2,4 Ghz of uiteraard een 3,06 Ghz >:) erin zet, gaat het wel degelijk sneller.
Mocht het nou zo zijn dat je video's van 1 gb grootte per stuk bewerkt... lijkt me geheugen geen slecht idee :P

Je P1,7 Ghz is waarsch. een Celeron ? die heeft minder cache. Een duurdere P4 met 512 cache (northwood) gaat toch wel een stukje sneller (en duurder)

En zoals mensen al zeggen. Als je HD ledje net een pc powerled lijkt :D is een xtra hd (8 mb cache) maybe een betere investering.

Laat het ff weten. Suc6

[ Voor 30% gewijzigd door Viper® op 03-04-2003 22:55 . Reden: foto's |:( video's bedoel ik ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
videobewerken is geheugen belangrijk, maar in dit geval zou ik toch voor de cpu gaan, daar heb je naast videobewerken meer plezier van..

Alhoewel, voor videobewrken zou ik liever investering in een snelle hdd, liefst 2. 1 hd voor windows + zut, en de andre ALLEEN voor video's, scheelt een hoop snelheid.

Verwijderd

idd CPU is de betere oplossing want die doet het uiteindelijke zware werk, het encoden.
in prijs ligt op zich gunstig de 2,4 a 2,66 maar ik denk dat je met de 2,4 al een behoorlijk prestatieverschil hebt, ivm fsb en megahertzen die omhoog gaan.

wat het prestatieverschil precies is durf ik niet te zeggen, maar je merkt het zeker.

succes.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Vind het verschil in prijs nogal groot.
Bedoel voor een euro of 75 heb je 512 mb geheugen.
Maar voor een p4 2.4+ ofzo betaal je al snel 2 a 3 keer zo veel.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:26
Hmm, geheugen zou niet veel uitmaken. Helemaal gezien het feit dat PC2700 overkill is (volgens de site van asus ondersteunt het moederbord maar ddr266 (pc2100)).

http://www.asus.com/produ...478/p4b533-e/overview.htm

En die 1.7GHz proc heeft toch maar een 400MHz FSB? dan denk ik dat zelfs een P4 2,4GHz 533MHz FSB een grote snelheids/performance-winst zal opleveren.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:25
als ik jouw was zou ik een snellere processor kopen, die pentiums van nu gaan bijna 2 keer zo snel als jouwe en je hd word dan misschien ook iets minder zwaar belast omdat die proc het sneller kan lezen...althans zo denk ik.

RAM is in princiepe genoeg als ik het zo zie.

Verwijderd

Aha, ben je hier al geweest? ''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 4

eMAeRCe was voor me

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 23:38 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 4

idd...

Sowieso had iets meer info gemogen (je wilt upgraden, maar waar gaat het traag bijvoorbeeld...) Dicht dus :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.