Toon posts:

snelheidsfluctuaties technics sl1400

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Ik heb een probleempje met mijn technics draaitafel. Het is al een oud beestje maar toch een direct drive dus daarom wil ik hem eigenlijk wel repareren als dat mogelijk is.

Het probleem doet zich voor op 33 rpm, ik krijg hem niet op de goede snelheid, de bolletjes lopen altijd net ff uit pas en als ik dat dan aanpas met de pitch gaat ie met een klein tikje er tegenaan al langzamer (of sneller)
Het potmetertje heb ik al een keer goed schoon gemaakt maar ook dat gaf geen merkbaar resultaat.

En het gekke is, bij 45 rpm doet ie het wel gewoon goed, dus een kromme schijf is het niet.

Wie o wie kan me helpen?

Verwijderd

Grote kans dat de snaar "op" is.
Deze heeft zijn veerkracht verloren en als je de snaar nu uitrekt is hij zo 1 meter langer geworden.
Mits hij een snaar heeft natuurlijk :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 00:26 ]

• flipm0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 00:15:
Deze heeft zijn veerkracht verloren en als je de snaar nu uitrekt is hij zo 1 meter langer geworden.
Een direct-drive draaitafel heeft geen snaar ;)

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 00:15:
dat denk ik niet.. is een direct drive.. daar zit geen snaar in :P

Wat zou kunnen is dat de "quartz lock"niet meer goed werkt.
Een reden kan zijn dat condensators in de stuurprint wat verlopen zijn.
ff in de soldeerbout, is simpel en goedkoop uit te proberen.

/edit: was me weer eens iemand voor 8)

Krijg je hem niet goed op snelheid.. of "zweeft ie ook"??

Als je hem alleen niet op snelheid krijgt kun je ook je pitch uit de 0 stand halen... en dan het toerental ff iets aan passen met de pot meters op de stuurprint.
Alleen klopt dan je "lock"niet meer.. heb je wat kans dat ie gaat zweven.

ook zou ik voor de zekerheid die "schuifpotmeter"van de pitch vervangen.. meestal komt daar toch het probleem van.

[ Voor 37% gewijzigd door RedVox op 04-04-2003 00:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij zweeft ook als ik hem bijna op de goede snelheid heb. Ik dacht ook al dat het aan verlopen condensatoren lag, die zal ik eens gaan vervangen dan.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik heb het voor mekaar, hij werkt weer als een zonnetje! Ik heb alle potmeters open gebogen en helemaal schoongemaakt met contactreiniger en heb ook de magneten schoongemaakt.

Nu loopt ie goed in pas en kan ik weer genieten van mijn vinyl platen!
Pagina: 1