Toon posts:

browser LANGS de index.html sturen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mede GoT-ers.

k vraag me toch al een hele tijd af of het misschien mogelijk is je browser
LANGS de index- of home.html te laten gaan. daarmee bedoel ik dat je
niet de index of home te zien krijgt als je naar een website gaat, maar
gewoon een lijst files en dirs op die server (waar dan wel weer de index of
home file tussen staat)

shoot! :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nee, dat kan niet. Het is niet de browser die je naar de index.html stuurt, maar de webserver. Die zorgt ervoor dat, waneer er geen specifieke file is opgegeven, de index.html of iets anders dat is ingesteld terug geeft.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is volgens mij wel mogelijk. Met IIS van MS kun je de standaard index files index.htm index.html etc. eruit mieteren en dan niks in de lijst zetten. Dan krijg je volgens mij een map gewoon.
Zit bij
Website -> Properties -> Documents -> Enable Default Document.
Met een ander server programma weet ik zo niet waar het zit.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 22:40

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Da's geheel afhankelijk van hoe de webmaster zijn webserver heeft ingesteld. Apache laat het bijvoorbeeld standaard niet toe (je krijgt altijd index.htm(l) ), tenzij aangegeven is in de httpd.conf van Apache dat het wel mag.

Jijzelf als surfer kan die setting niet omzeilen met een simpele handeling en/of aanpassing in je URL. Anders valt het onder de noemer 'hacken', en dat mag niet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 03-04-2003 22:49 ]

... en oranje! :P

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 19:24

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Volgens mij kan het niet, als jij bijvoorbeeld http://www.eenofanderesite.net/mapje/ opvraagt wordt door de server gekeken of daar een index.html / home.html / wat je maar instelt in je webserver ... aanwezig is, zoja -> die tonen, zo nee directory listing (als dit niet is geblokkeerd) -> indien geblokkeerd een error (403 geloof ik).

Wat mogelijk wel zou kunnen is met een scriptje alle mogelijke bestandsnamen aflopen en indien het bestaat toevoegen aan een lijstje dat je zelf samenstelt. Het spreekt voor zich dat dit een werk van lange adem is.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eens met Janoz, maar er zijn sites genoeg die dit niet hebben afgevangen. Vaak wil het nog wel eens werken, met name als je in een submap op de site staat (bijv. www.tweakers.net/forum), om achter dat forum een / en een punt te zetten. Dat wordt dan dus: www.tweakers.net/forum/.
Dat wil je nog wel eens toegang geven tot de mapstructuur (om het ff in windows-taal te houden).
Ik hoop alleen dat ik hiermee geen ruzie krijg met de mod's..hoewel ik al merk dat het bij zowel GoT als T.net is afgevangen. Brave siteadmin ;)
BTW: Waarom wil je dit eigenlijk weten? klinkt mij een beetje in de oren als iemand die een hack aan het voorbereiden is namelijk.... :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ok ff simpel, client side kan het niet, server side (als je het insteld) kan het client side wel. Niks meer of minder :+
Pagina: 1