[debian woody] hoe automagisch is pentiumbuilder??

Pagina: 1
Acties:

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

Topicstarter
nadat ik pentiumbuilder heb geinstalleerd en DEBIAN_BUILDARCH=pentium in mijn environment heb gezet ben ik kde aan het hercompileren maar tijden het compileren zie ik nergens iets van 'march=i586 voorbij flitsen, alleen in het begin zag ik tijdens het configure gedeelte dat de 'target pc i586 was.
mijn vraag is moet ik nu eerst debian/rules gaan editten of doet pentium-builder al zijn werk?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nee, pentium builder zou het zo moeten doen, mits je de documentatie in /usr/share/doc/pentium-builder hebt gevolgd.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• TrJ

TrJ

debian

Topicstarter
ik heb alleen mijn environment in orde gemaakt adhv eerdere posts hiet op Got. In de readme snap ik niet hoe ik het volgende moet toepassen al sik compileer met het commando 'debian/rules binary'
code:
1
call "gcc -m$DEBIAN_BUILDARCH"

edit: wat aanvullende info, gisteren deedie het 'gewoon' in de tussentijd heb ik alleen een nieuwe kernel gecompileerd (2.4.20, was ook een hercompilatie) en heb ik 'dpkg-reconfigure -a' gedaan verder gereboot en vanavond wilde ik verder gaan met de hercompilatie van kde.....niet dus :(

2e edit: ben nu een paar uur verder en geen enkele foutmelding tegengekomen, zelfs een vers gecompileerde pentium-builder geeft geen teken van leven....
morgen maar weer verder kijken

[ Voor 60% gewijzigd door TrJ op 04-04-2003 03:53 ]

• TrJ

TrJ

debian

Topicstarter
schopje

Het lijkt me echt neit te lukken om pentium-builder weer nieuw leven in te blazen. Omdat dit progje een 'wrapper' is om gcc ed. heb ik alle compilileer progjes weer opnieuw geinstalleerd en config files gecheckt maar ben nu nog op zoek naar de gouden tip

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
tis heel simpel:

pentium-builder bestaat uit builder-c en builder-c++ voor zover ik weet.
gcc en g++ zijn links naar deze scripts
builder-c roept /usr/bin/gcc.real aan, wat een link is naar de echte gcc.
builder-c++ roept /usr/bin/g++.real aan, wat een link is naar de echte g++

echt gcc is bij woody /usr/bin/gcc-2.95 en bij Sid is dat gcc-3.2

Heel symlink feest dus, maar als jij export DEBIAN_BUILDARCH=i686 doet, geeft pentium-builder dat mee in de CFLAGS van gcc.real. Je ziet echter alleen maar de aanroepen naar gcc (pentium-builder dus)

• TrJ

TrJ

debian

Topicstarter
Ik zal de links dan nog eens checken...bedankt alvast

edit: alle linkjes zoald hierboven kloppen, maar als ik pentium-builder herinstalleer
krijg ik constant onderstaande output:
code:
1
2
3
4
5
6
Voorbereiden om pentium-builder 0.18 te vervangen (met pentium-builder_0.18_all.deb) ...
Leaving `diversion of /usr/bin/gcc to /usr/bin/gcc.real by pentium-builder'
Leaving `diversion of /usr/bin/g++ to /usr/bin/g++.real by pentium-builder'
Uitpakken van vervangende pentium-builder ...
Instellen van pentium-builder (0.18) ...
No diversion `any diversion of /usr/bin/c++', none removed

en dat /usr/bin/c++ is een symlink die weer verwijst naar /etc/alternatives/c++ wat op zich weer een symlink is naar /usr/bin/builder-c++, verder lijkt de inhoud van gcc.real en g++.real te kloppen. Kortom ik ben benieuwd wat dat 'no diversion any...' te betekenen heeft want volgens mij kan die melding naar een oplossing leiden.

[ Voor 90% gewijzigd door TrJ op 05-04-2003 23:17 ]

Verwijderd

gentoo is heaven ^_^

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Welkom op GoT :)

Dit soort replies worden hier niet gewaardeerd. Als iemand weer eens een topic opent dat er in Gentoo iets niet compiled, of dat er incompatibilities zijn ivm verschillende gcc versies, dan post ik toch ook niet "Debian is heaven" ? Niemand schiet wat op met zo'n post.

Ik verzoek je dus vriendelijk zulk soort replies achterwege te laten.

[ Voor 4% gewijzigd door deadinspace op 06-04-2003 22:17 ]

Verwijderd

als je een makkelijkere manier weet om te hinten dat sys a misschien beter is voor directe systeem optimalisaties dan andere hou ik me aanbevolen

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 06:36:
als je een makkelijkere manier weet om te hinten dat sys a misschien beter is voor directe systeem optimalisaties dan andere hou ik me aanbevolen
Je zou eens kunnen beginnen met je post te beargumenteren. Onderbouwde posts zijn nuttig, aan "<blaat> rules!" of iets van die strekking hebben we (inclusief de topicstarter) dus helemaal niks. Zulke reacties willen we dus gewoon niet zien op het forum.

Bovendien zou je er in je post rekening mee kunnen houden dat iemand andere systemen al overwogen heeft, maar daar geen behoefte aan heeft. Houd daar rekening mee als je iemand een ander systeem wil aanraden.
Pagina: 1