Toon posts:

mail form over meerdere pagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben net begonnen met een beetje html te leren.

Ik moet een enquete maken namelijk waarvan ik de data in SPSS moet analyseren. Nu zijn het een groot aantal vragen en het is me al gelukt om die naar mijn mailadres te laten mailen.

Het liefst zou ik voor het overzicht van het form over meerdere pagina's te verdelen, maar wel pas dat aan het eind van het form het pas verstuurd wordt en in 1 mailtje wordt geplaatst. Het mag alleen in html zijn.

Maw: Is het mogelijk een form over meerdere pagina's te plaatsen?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wat je voor elkaar moet zien te krijgen, is de waardes van een formulier naar het volgende formulier zien te posten. Met alleen html kun je daar weinig aan doen ben ik bang, maar met wat javascript gaat dat vast al veel beter. Wat je natuurlijk ook kunt doen is een form verspreid over een aantal DIV-elementen plaatsen (op één pagina dus) en via css en javascript de juiste div laten verschijnen en verdwijnen, dan bereik je hetzelfde effect :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 08:30
Moest ooit eens hetzelfde doen voor de Univ. Leiden, heb toen snel iets in elkaar geknutseld met div's hiden en showen. Was aanvankelijk een mailto:-form, maar later toch een PHP script aan gehangen. Je zou het als voorbeeld kunnen gebruiken. Het scriptje ondersteunt ook "route-tjes", dus als iemand een bepaald antwoord geeft dan springt hij naar een bepaalde vraag.

http://www.xs4all.nl/~wdejong/morrar/voorbeeld.html

Zoals gezegd is het nogal snel in elkaar gezet maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Die e-mails inlezen in SPSS is trouwens wel een wat lastig karwei. Hoop dat je een beetje met Regular Expressions overweg kunt en evt een goede text-editor hebt (UltraEdit vind ik zelf bijvoorbeeld erg nuttig).

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp zal ik toch nog aan de gang moeten met javascript of php om het echt netjes te maken.

Dank jullie wel voor de snelle reactie. Ik vrees trouwens dat ik het invoeren in SPSS handmatig zal gaan doen. Geen fijn karwei dus ik zal sowieso nog even de tips mbt dit invoeren bekijken.

Ik ga er in ieder geval mee aan de slag en laat jullie nog weten hoe het is afgelopen. Mochten anderen van jullie nog meer tips hebben dan hoor ik het graag! Nogmaals bedankt.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Je kan toch ook de al ingevulde velden met een Input type='hidden' naar de volgende pagina meesturen

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gewoon PHP-sessions gebruiken lijkt me ?

[ Voor 6% gewijzigd door P.B. op 04-04-2003 17:10 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 08:30
DaMorpheus schreef op 04 April 2003 @ 09:38:
[...]

Handig met die divjes!
Thnx, persoonlijk vond ik het nogal een gedoe. Hou meer van per vraag opsturen, maja de univ wou dit zo.

Maar weer ff ontopic:
De data komt zo in je e-mail:
code:
1
2
3
4
5
6
7
variabelenaam=ingevoerde waarde
variabelenaam2=ingevoerde waarde die
over meerdere regels
loopt
variabelenaam3=ingevoerde waarde nummero 3

etc...

Niet echt heel handig te parsen dus omdat ingevoerde tekst over meerdere regels kan lopen. Tevens komen vragen waar geen antwoord is ingevuld ook niet in de e-mail te staan (althans bij radios). Houdt daar dus rekening mee.

Ik weet niet of je veel proefpersonen verwacht, maar als het er veel worden is het misschien verstandig toch een scriptje o.i.d. te maken. Ik heb dat in ieder geval wel gedaan destijds...

Verwijderd

Topicstarter
TheRookie schreef op 04 April 2003 @ 16:18:
Je kan toch ook de al ingevulde velden met een Input type='hidden' naar de volgende pagina meesturen
Hoe doe je dit precies?

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
TheRookie schreef op 04 april 2003 @ 16:18:
Nee dat kan niet. TS kan geen gebruik maken van serverside-scripting talen, remember......

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Wat hebben hidden types met serverside variabelen te maken. Is gewoon clientside. Door gebruik te maken van hidden types, zou je dus variabelen in je ene form mee kunnen sturen naar een ander form, waar de al ingevulde waarden in hidden types worden gestopt.

Verwijderd

Topicstarter
Mickman schreef op 06 April 2003 @ 19:14:
Wat hebben hidden types met serverside variabelen te maken. Is gewoon clientside. Door gebruik te maken van hidden types, zou je dus variabelen in je ene form mee kunnen sturen naar een ander form, waar de al ingevulde waarden in hidden types worden gestopt.
maar hoe precies dan? ik heb nog geen goed idee hoe ik die inputs mbv hidden types kan meesturen naar de volgende pagina waar het vervolg van het form op staat. iemand een script hiervoor?? nogmaals, enkel in html (als het mogelijk is natuurlijk)

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

op 1e pagina (pseudo-code)
<INPUT TYPE='TEXT' Size='20' Name='Veld1'>

op 2e pagina, om Veld1 mee te kunnen sturen naar de 3e pagina
<INPUT TYPE='hidden' Name='Veld1' Value='waarde van Veld1'>
etc...

Verwijderd

Topicstarter
TheRookie schreef op 07 April 2003 @ 13:31:
op 1e pagina (pseudo-code)
<INPUT TYPE='TEXT' Size='20' Name='Veld1'>

op 2e pagina, om Veld1 mee te kunnen sturen naar de 3e pagina
<INPUT TYPE='hidden' Name='Veld1' Value='waarde van Veld1'>
etc...
Maar dat is de grap een beetje. 'waarde van Veld1' moet 'automatisch' meegenomen naar de volgende pagina.

Op de manier waarop jij zegt moet je in het script van de 2e pagina zelf de waarde invullen van 'waarden van Veld1'. bij mij ziet de input die meegenomen van de eerste pagina er zo uit:
<input type="text" name="Email" size="60">

op de 2e pagina zou ik dan zoiets als hieronder moeten neer zetten:
<input type="hidden" name="Email" value="ditmoetdusautomatischwordeningevuld">

gaat allemaal niet werken volgens met html volgens mij. Iemand nog laatste suggesties?

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

er is volgens mij wel een manier om die waarde op te vragen, maar ik gebruik hier altijd php voor, dus kan je daar niet mee helpen.... sorry.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
je zult toch echt met een script oid moeten werken, met alleen html kom je er niet.
Hoe veel vragen worden er gesteld? is het niet mogelijk om 1 pagina aan te houden?
lijkt me in jouw geval makkelijker.

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd wel te doen op 1 pagina maar over meerdere pagina's zou er wat overzichtelijker en wat meer te overzien voor degene die de enquete moet invullen. je kan het vergelijken met een gewone enquete op papier waarop je op het voorblad je NAW gegevens zet en eventueel wat algemene vragen zoals geslacht. Op de tweede pagina begint dan de enquete.

Zo ziet de enquete er nu ook online uit, maar het probleem is dat ik de ingevulde gegevens dan over meerdere mailtjes ontvang en het dan lastiger is om te zien welke mailtjes met antwoorden bij elkaar horen.

Het is dus niet onoverkomelijk maar het zou een stuk netter zijn...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als je de eerdere submits via een GET-request verstuurt naar de volgende pagina, kun je ze via javascript uitlezen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
q = window.location.search.substring(1)
q = q.split("&")
for (i=0; q[i];i++)
{
    qq = q[i].split("=")
    document.write('<input type="hidden" name="'+qq[0]+'" value="'+qq[1]+'">')
}

pas op je laatste pagina kun je dan een POST doen naar je mailform cgi-script

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:29
Was het niet zo dan een URL maar een beperkte lengte mocht hebben en je m.n. bij grote formulieren daar wel rekening mee moest houden als je een GET-method wilde gebruiken?

[ Voor 13% gewijzigd door Anders op 08-04-2003 00:11 ]

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anders schreef op 08 April 2003 @ 00:11:
Was het niet zo dan een URL maar een beperkte lengte mocht hebben en je m.n. bij grote formulieren daar wel rekening mee moest houden als je een GET-method wilde gebruiken?
niet volgens de http-spec, edoch er waren vroeger browsers die hem afkapten na een X aantal characters, echter ik meen niet dat dat een reden is het niet toe te passen;
het is echter wel zo dat sommige firewalls GET-requests afkappen (ivm CODE RED-achtige buffer overflow attacks)

als je echter met veel checkboxs/radiobuttons werkt is het wel te doen;
persoonlijk vond ik de dynamische html versie zonder reload, enkel met show/hide-layers sowieso mooier (al zie ik dan problemen met netscape 4x, die geen form's via verschillende layers toestaat ivm document.layers-model)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1