[ADSL] met Multi-Pc-modem trage upload

Pagina: 1
Acties:

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 09:04
Ik heb nu sinds een maand ADSL-basic bij xs4all met een mulit-pc modem. Ik heb gemerkt dat mijn upload extreem laag is. Bij mordax krijg ik meestal 0 en soms 1KB/s te zien. www.speedtest.nl doet het niet eens. 1,9 MB uploaden naar mijn ftp-ruimte bij xs4all duurt 3 uur! met regelmatige disconnects. Als-tie het deed was de transfer-rate 0.5 KB/s. Fotos versturen naar de hema foto service resulteert in een time out. En grote emails versturen werkt ook niet.
Mijn download snelheid is rond de 80 KB/s, redelijk gewoon dus.
Ik heb met XS4all en KPN gebeld en zij hebben geen idee. KPN heeft mijn lijn vanaf hun kant getest en niets raars gevonden.
Ik had nog een oude speedtouch usb kwal liggen. Die heb ik aangesloten en: TAADAAAA...... gewone upload snelheid.

Ik heb geen veranderingen aangebracht in mijn multi-pc modem, alleen het standaard script wat op de cd staat (kpn aanbevolen) geladen. Verder niets.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?? :?

ISS Detector en meer voor Android

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
reset het modem eens en installeer de software opnieuw

doet ie het dan nog dan zou ik even contact opnemen met KPN of xs4all.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Draai het laatste script (van de site) eens, Als dat nog niet werkt kan je evt. nog naar je MaxMTU kijken (zie google), die wordt door windows af en toe te hoog gezet waardoor het niet altijd lukt.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

het KAN natuurlijk aan het modem liggen... Al lijkt me dat lastig... Als het aan het modem ligt, is het lastig erachter te komen maar als je modem inderdaad het probleem veroorzaakt, dan zou die gewoon geruild moeten worden.

Als je 100% zeker weet dat het op jouw pc en in jouw bekabeling goed zit, dan moet je dat gewoon vragen. En als niet geloofd wordt, dan kan je misschien vragen of er een monteur met een ander modem en laptop langs kan komen. Nadeel daarvan is dat als het op zijn laptop met jouw ethernetmodem wel goed werkt, je die monteur moet dokken...

Ik heb overigens nog nooit van dit probleem gehoord. Heb je ook al eens een ander netwerkkaartje geprobeerd? Of geprobeerd het op 10mbit/half duplex te zetten?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RunaR
Ik heb mijn modem pas gereset naar fabrieks instellingen en opnieuw het kpn script gedraaid (van de cd, die van de site geeft: Failed to load PPP).
Ik zal de drivers van mijn netwerk kaart (3Com) controleren en even met de instellingen gaan prutsen. Ik kan ook nog even de kabel tussen mijn moden en pc vervangen. Daar zit nu de meegeleverde kabel tussen. Ik heb nog een paar zelf-geknepen kabels waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn. De kabels vanaf mijn modem naar kpn zijn goed, want met mijn usb modem heb ik geen problemen.
Ik heb ook nog met een verse installatie van XP getest, daar heb ik het zelfde. multi-pc upload traag, usb snel.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[dubbel]

[ Voor 95% gewijzigd door JvS op 04-04-2003 14:11 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

(van de cd, die van de site geeft: Failed to load PPP).
Da's normaal. :)

Je hebt dus een schone installatie met hetzelfde probleem, dus geen vaag proggie of een corrupt geraakte tcp/ip. Kabel lijkt me ook uitgesloten, maar zeker weten is zeker weten. Ik vermoed idd een gaar modem of een extreem gare netwerkkaart...

Het ZOU eventueel een aardingsprobleem kunnen zijn.. Als je PC niet/slecht geaard is, kan dat ook van dit soort wazige problemen kunnen veroorzaken.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:10
[quote]JvS schreef op 04 April 2003 @ 11:55:
(van de cd, die van de site geeft: Failed to load PPP).

Het ZOU eventueel een aardingsprobleem kunnen zijn.. Als je PC niet/slecht geaard is, kan dat ook van dit soort wazige problemen kunnen veroorzaken.
JvS schreef op 04 April 2003 @ 11:57:
[...]
Da's normaal. :)

Je hebt dus een schone installatie met hetzelfde probleem, dus geen vaag proggie of een corrupt geraakte tcp/ip. Kabel lijkt me ook uitgesloten, maar zeker weten is zeker weten. Ik vermoed idd een gaar modem of een extreem gare netwerkkaart...

Je valt in herhaling :P

Strava

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025

• RunaR
Het probleem is gelocaliseerd en opgelost. Mijn netwerk kaart was inderdaad brak. Even een ouwe 10 mb/s kaart in gepropt en ik heb weer een snelle upload. :*)

Pagina: 1