[php] query probleempje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:36
ok bedankt vooor het lezen ..

code:
1
$query=("SELECT login, wachtwoord from $tabel WHERE login = $USS");

het gaat hier om $USS. die krijgt in het script de waarde "test". echter geeft het script nu de foutmelding:
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/digiskin/public_html/maurice/admin.php on line 16
waneer ik in het script het stukje $USS vervang door 'test' werkt alles uitstekend.
Ik ben dan een beginneling php, maar ben hier wel een uur mee bezig geweest en kom geen steek verder!.

iemand een idee? bvd

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 22:12
Als die $USS word ingevuld echo/print dan die $query eens, dan zie meteen wat er zo fout aan je query is.

Moet $USS 'test' worden, dus met single kwotes erom heen of juist zonder?? Ik gok dat daar je query de mist in gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Sybr_E-N op 03-04-2003 21:55 . Reden: tis nog altijd de mist Sybr_E-N ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:30
probeer dit eens:

$query=("SELECT login, wachtwoord from $tabel WHERE login = '".$USS."'");

(let op de qoutes ')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
Sybr_E-N schreef op 03 April 2003 @ 21:51:
Als die $USS word ingevuld echo/print dan die $query eens, dan zie meteen wat er zo fout aan je query is.

Moet $USS 'test' worden, dus met single kwotes erom heen of juist zonder?? Ik gok dat daar je query die mist in gaat.
Bedankt voor de tip.

resultaat van de echo: SELECT login, wachtwoord from leden WHERE login = test
overigens zie ik dan dat er geen haakjes zijn dus ik zal die eens proberen erbij te zetten..

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
PHP:
1
$query=("SELECT login, wachtwoord from " .$tabel. " WHERE login = '" .$USS. "'");

Zet variabelen nooit in een string zonder ze tussen ".." te zetten.
Dus:
PHP:
1
2
3
$str = "blat balala xhdh " .$var. " iets jaja!"; 
//maar ook:
$str = "bla blie bla vla ".$var;

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:39
Variabelen kunnen in PHP wel zonder $in een string prog konijn....

Maar voor mysql is het geloof ik beter om wel quotjes te gebruiken... Ik doe het iig ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
mensen jullie hadden helemaal gelijk. wat blijkt. wist niet dat in die mysql dus de haakjes geplaatst moeten worden. met de ' ' eromheen werkt het perfect!! bedankt voor snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gody schreef op 03 April 2003 @ 21:58:
Variabelen kunnen in PHP wel zonder $in een string prog konijn....

Maar voor mysql is het geloof ik beter om wel quotjes te gebruiken... Ik doe het iig ook...
Het mag wel, maar er mag zoveel in php.
Zulk soort dingen zijn gewoon :r.
Pagina: 1