Toon posts:

[MEDION5934] Windows ziet m'n brander niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik een nieuwe pc heb, wou ik mijn fikkertje verplaatsen van pc. Alles goed nagekeken, bedrading, doublecheck. Probo's were on the way, eens ik mijn pc opzet met de ide aangesloten, wordt geen van beide stations gezien, noch m'n dvd noch m'n brander. Ik heb al redelijk veel gezocht; niets in de search, alleen een ouwe topic van mij.

Spekzzz:

Intel P IV 2.4-B
Asus P4PE
Radeon 9500 Pro
Maxtor 80 Gb
Windows XP Home SP1

:r ik koop nooit meer iets uit de aldi

Verwijderd

Sorry hoor, maar heb je de volgende dingen ZEKER weten goed gedaan:

BIOS aangepast.
Master/slave/cable select-jumpers goed gezet.
Correcte 12V-kabels gepakt.
In Safe Mode van je Windows alle CD-stations verwijderd en opnieuw opgestart

Verwijderd

Topicstarter
't laatste kan ik nog is proberen want dat heb ik nog niet gedaan. Bios is aangepast en up gedate de select-jumpers staan goed.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 21:38:
wordt geen van beide stations gezien
Is dat al in je BIOS, of pas in Windows?

[ Voor 3% gewijzigd door blackd op 03-04-2003 21:45 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Het is me een raadsel, in de BIOS ziet ie alleen de brander dan, maar eens ik boot in windows ziet ie niets meer. Ik zoek dan voor nieuwe hardware. Hij vindt m'n cd-rewriter maar m'n dvd is hopeloos weg 8)7 Ik heb ff een audio-cdtje geprobeerd en dat klinkt allesbehalve normaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 21:54 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer eens ASPI drivers te installeren.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 15:33
hij vind je cd writer, maar niet je dvd... zet je jumpers eens op cable select (gewoon om te testen).

Verwijderd

Ga naar Windows; gooi AL je IDE-connectors weg. Daarna al je drives op cable-select; dan naar BIOS voor detectie; daarna Windows opstarten...

Verwijderd

dus je heb een p4pe bord een dvdspeler en een cdbrander en één hdd als ik het goed begrijp, en je heb de dvd en de cdrw op de 2e ide zitten en de hdd op de 1e ide.
probeer eens de dvd bij de hdd er aan te hangen of je cdrw aan de hdd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de IDE gebruikt die in m'n dvd en hdd zat ik heb er dus een slave van gemaakt. Ik zal de bijgeleverde ide-kabel ens gebruiken om er een apart te zette.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je naast de search ook de OM FAQ geraadpleegd? Daarin staan alle denkbare suggesties..
Pagina: 1