Toon posts:

Knoppix & Inet toegang.

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens aan het spelen met knoppix maar ik krijg een simpele internetverbinding niet voor elkaar.
ADSL detectie werkt niet, logisch aangezien ik mijn modem gepatched heb.

Het gaat dus om het volgende: pc->kabeltje naar hub->kabeltje naar gepatchte speedtouch home analoog ethernet modem.

De gateway is dus 10.0.0.138 pc1 maar ik kan dit nergens instellen voor zover ik kan zien. Ook het toevoegen van DNS servers kan ik nergens vinden.

Vervelend is ook dat ik een admin paswoord in moet vullen als ik iets wijzig maar ik heb nooit een paswoord ingesteld. (gaat om een knoppix live cd.)

Iemand een suggestie voor mij? (zal wel een domme vraag zijn maar ik kom er toch echt niet uit.)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 20:39

Valium

- rustig maar -

Knoppix maakt geen gebruik van wachtwoorden. Lees voor meer info over de knoppix-security de documentatie op de site.

Je moet alles instellen via het menuutje "KNOPPIX" in je KDE-menu. Daar kun je ook een root-terminal openen zonder een wachtwoord in te stellen. Op die manier heb je alle rechten die je nodig zou moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Valium schreef op 03 april 2003 @ 21:36:
Knoppix maakt geen gebruik van wachtwoorden. Lees voor meer info over de knoppix-security de documentatie op de site.

Je moet alles instellen via het menuutje "KNOPPIX" in je KDE-menu. Daar kun je ook een root-terminal openen zonder een wachtwoord in te stellen. Op die manier heb je alle rechten die je nodig zou moeten hebben.
Enig idee hoe ik vandaar uit de goede instellingen moet maken?

Als ik eenmaal internettoegang heb kan ik tenminste alles gewoon opzoeken als ik ergens niet uitkom, nu ben ik aangewezen op jullie hulp.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe post je dit dan als ik vragen mag? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Als je een dhcp server hebt of die alcatel speedtouch ip-adressen uitdeelt kun je met "pump -i eth0" (eth0 staat voor de eerste gedetecteerde netwerkkaart) een lease krijgen.

Op de knoppix site dat je met "sudo su" root kan worden om zo systeeminstellingen te doen. zodat je:

in /etc/resolv de dns servers kan zetten.

met ifconfig een ip-adres/netmask toe kan wijzen ("man ifconfig" voor de handleiding)

met man route de default route in kan vullen (wederom "man route" voor handleiding)

Waarom ik dit post weet ik zelf ook niet 8)7

Het staat gewoon in de knoppix FAQ

Eeuwige n00b

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 03 April 2003 @ 21:40:
Hoe post je dit dan als ik vragen mag? ;)
Via een windows-pc ? :+

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Dat staat omschreven in de knoppix documentatie. Verder zou eens naar resolving moeten zoeken in google en de search. Daar is boordevol informatie over hoe linux en knoppix werkt. Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.