Ik heb dus een Aopen Ak73pro(a) bordje in deze pc hangen en daar had ik tot afgelopen zaterdag een t-bird 1200 in zitten.
Na eens rond te vragen las ik dat mijn moederbord wel een Xp1700 aan kan, maar dat ik dan de bios moest flashen.
Ik bios geflashed...
Afgelopen zaterdag heb ik dus een XP1700 gekocht.
Zaterdag avond ingebouwd en absoluut geen problemen, hij draaide netjes ergens tussen de 1400 en 1500 Mhz zoals een XP1700 moet draaien...
Totdat ik zojuist mijn pc even boot... zie ik opeens staan dat hij opeens zonder dat ik oom maar 1 moment aan de hardware of in de bios heb gezeten op 1666 Mhz draait.
Ik dus direct de bios in en nu blijkt mijn multiplier op 12,5 te staan
Mijn multiplier kan dus softwarematig niet ingesteld worden, maar hardwarematig staat hij gewoon zoals hij zou moeten staan.. 11 dus.
Dit vind ik opzich geen ramp, want hij draait nu gewoon als XP2000.
Maar kan dit nu geen kwaad?
De temp is 34 graden en de voltages zijn ook juist.
Ik ben een n00b op het gebied van overklocken dus ik vraag het liever even hier zodat ik zeker weet dat het geen problemen op kan leveren.
Kan verder iemand verklaren waarom mijn multiplier opeens veranderd is?
Na eens rond te vragen las ik dat mijn moederbord wel een Xp1700 aan kan, maar dat ik dan de bios moest flashen.
Ik bios geflashed...
Afgelopen zaterdag heb ik dus een XP1700 gekocht.
Zaterdag avond ingebouwd en absoluut geen problemen, hij draaide netjes ergens tussen de 1400 en 1500 Mhz zoals een XP1700 moet draaien...
Totdat ik zojuist mijn pc even boot... zie ik opeens staan dat hij opeens zonder dat ik oom maar 1 moment aan de hardware of in de bios heb gezeten op 1666 Mhz draait.
Ik dus direct de bios in en nu blijkt mijn multiplier op 12,5 te staan
Mijn multiplier kan dus softwarematig niet ingesteld worden, maar hardwarematig staat hij gewoon zoals hij zou moeten staan.. 11 dus.
Dit vind ik opzich geen ramp, want hij draait nu gewoon als XP2000.
Maar kan dit nu geen kwaad?
De temp is 34 graden en de voltages zijn ook juist.
Ik ben een n00b op het gebied van overklocken dus ik vraag het liever even hier zodat ik zeker weet dat het geen problemen op kan leveren.
Kan verder iemand verklaren waarom mijn multiplier opeens veranderd is?