Hey geachte mede-tweakers.
Ik heb sinds kort een AMD Athlon XP 1800+ verruilt tegen mijn P3 1gHz
. Goede deal
. Ik heb hem dus nu geclockt tot de 1644 mHz en wanneer ik hem een stapje hoger krik dan draait me systeem normaal alleen als ik dan de gHz ga bekijken staat deze op 1,54 gHz
. Ik wil geen domme vraag stellen, ik heb gegooglet en hier gesearcht. Maar waardoor gebeurt dit? Zeker omdat het nu de beurt is aan de multiplier? Echter, daarvoor moet ik eerst unlocken. Nu heb ik ook daar nog een vraagje over: als ik dus me koeler van de AMD haal, moet er bij het er weer opzetten dan niet opnieuw koelpasta onder? En is mijn AMD beschermd met de methode dat tussen de L1 bruggen een hobbeltje zit die voorkomt dat je met potloodstrepen aan de gang kan? Want anders moet ik met een kapotte LCD aan de gang (heb ik nog liggen).
Ook nam ik net even een kijkje op mijn MoBo, waarvan ik niet weet wat voor type het is (een manier om daarachter te komen? Het gaat om een Asus), maar daar zag ik dat er een jumper was voor soort proc, hij kon op normaal maar hij stond op Palimo!!
Ik dus helemaal blij dat het misschien wel een Palomino zou kunnen zijn, alleen 1644 mHz op temps van 46 idle en 59 (!) stressed vind ik een Palomino wel erg onrealistisch. Die temps zijn ook wel erg vreemd, ahoewel ik nu nog een el-cheapo gare Coolermaster erop heb. Kan ik ergens een tabel vinden voor Athlon XP's om via de stepping te kijken of het een beetje een goede proc is?
En ALS ik nou me koeler eraf haal, dan unlock ik hem meteen. Alleen ik ben bang om iets te verkloten. Dus heb goed gegoogled en gesearcht hier maar is er nog iets belangrijks wat ik niet moet vergeten?
THNX
Ik heb sinds kort een AMD Athlon XP 1800+ verruilt tegen mijn P3 1gHz
Ook nam ik net even een kijkje op mijn MoBo, waarvan ik niet weet wat voor type het is (een manier om daarachter te komen? Het gaat om een Asus), maar daar zag ik dat er een jumper was voor soort proc, hij kon op normaal maar hij stond op Palimo!!
En ALS ik nou me koeler eraf haal, dan unlock ik hem meteen. Alleen ik ben bang om iets te verkloten. Dus heb goed gegoogled en gesearcht hier maar is er nog iets belangrijks wat ik niet moet vergeten?
THNX
edit:
verdomme, zie ik net dat een Palomino juist het slechtste is wat je kan hebben
verdomme, zie ik net dat een Palomino juist het slechtste is wat je kan hebben
[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 03-04-2003 20:02 ]