[OC] Stepping vraag

Pagina: 1
Acties:

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Hey geachte mede-tweakers.

Ik heb sinds kort een AMD Athlon XP 1800+ verruilt tegen mijn P3 1gHz >:). Goede deal :P. Ik heb hem dus nu geclockt tot de 1644 mHz en wanneer ik hem een stapje hoger krik dan draait me systeem normaal alleen als ik dan de gHz ga bekijken staat deze op 1,54 gHz :?. Ik wil geen domme vraag stellen, ik heb gegooglet en hier gesearcht. Maar waardoor gebeurt dit? Zeker omdat het nu de beurt is aan de multiplier? Echter, daarvoor moet ik eerst unlocken. Nu heb ik ook daar nog een vraagje over: als ik dus me koeler van de AMD haal, moet er bij het er weer opzetten dan niet opnieuw koelpasta onder? En is mijn AMD beschermd met de methode dat tussen de L1 bruggen een hobbeltje zit die voorkomt dat je met potloodstrepen aan de gang kan? Want anders moet ik met een kapotte LCD aan de gang (heb ik nog liggen).

Ook nam ik net even een kijkje op mijn MoBo, waarvan ik niet weet wat voor type het is (een manier om daarachter te komen? Het gaat om een Asus), maar daar zag ik dat er een jumper was voor soort proc, hij kon op normaal maar hij stond op Palimo!! :O Ik dus helemaal blij dat het misschien wel een Palomino zou kunnen zijn, alleen 1644 mHz op temps van 46 idle en 59 (!) stressed vind ik een Palomino wel erg onrealistisch. Die temps zijn ook wel erg vreemd, ahoewel ik nu nog een el-cheapo gare Coolermaster erop heb. Kan ik ergens een tabel vinden voor Athlon XP's om via de stepping te kijken of het een beetje een goede proc is?

En ALS ik nou me koeler eraf haal, dan unlock ik hem meteen. Alleen ik ben bang om iets te verkloten. Dus heb goed gegoogled en gesearcht hier maar is er nog iets belangrijks wat ik niet moet vergeten?

THNX

edit:
verdomme, zie ik net dat een Palomino juist het slechtste is wat je kan hebben :'( :( :(

[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 03-04-2003 20:02 ]

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

zo'n goeie deal vind ik het niet hoor, p3 1ghz is meer waard als en palomino 1800.... een tbred xp1700 heb je nieuw voor 60 euro ofzow en die gaan stukken hoger..

niks

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Chop2000 schreef op 03 April 2003 @ 20:18:
zo'n goeie deal vind ik het niet hoor, p3 1ghz is meer waard als en palomino 1800.... een tbred xp1700 heb je nieuw voor 60 euro ofzow en die gaan stukken hoger..
Maar kan je ook misschien wat meer ingaan op AL mijn vragen, want dat die Palomino nou niet echt veel beter is was ik ook al achter :X. Alhoewel het toch 600 mHz scheelt en dat merk ik duidelijk.

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02 16:45

Upke dupke

Oompa Loompa

Met die temps is een Palomino juist erg realistisch. Ik zou als ik jouw was er niks aan doen, niet unlocken, niet verder over clocken. Dat gaat fout...

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Please, kan nou niemand een beetje ingaan op AL mijn vragen? Upke, jij geeft nog best wel een goed advies. Ik vond het eigenlijk ook wel een beetje warm worden allemaal. Maar dat kan best liggen aan die K*tcooler die erop zit...

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Het ding wordt gewoon warm... :)
Niks aan te doen.

60 graden stressed kannie trouwens best aan hoor :) Maar veel hoeger kom je d'r gewoon niet mee... Ik krijg m'n XP 1800 nog net stabiel op 1680Mhz... Daarna wil het al niet meer.

Als je em gaat ruilen regen een thoroughbred, vertel me ff hoe, wil ik nl ook nog een keer doen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Scatman_II op 03-04-2003 20:51 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
waar ruilen?

Verwijderd

GsJosh schreef op 03 april 2003 @ 20:01:
Hey geachte mede-tweakers.

Ik heb sinds kort een AMD Athlon XP 1800+ verruilt tegen mijn P3 1gHz >:). Goede deal :P.

Ook nam ik net even een kijkje op mijn MoBo, waarvan ik niet weet wat voor type het is (een manier om daarachter te komen? Het gaat om een Asus
wow... cool... een universeel mobo.... 8)7 8)7

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
grappig, grappig... Okeoke, voor de n00bs: ik heb MoBo + CPU + geheugen geruilt
Pagina: 1