op zoek naar een betrouwbare 160 gig HD tot 250 €

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• bigahoona
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03-2023
Ik wil binnenkort de opslagcapaciteit van m’n computer uit gaan breiden met een derde HD. Ik ben een audiofreak met meer dan 700 cd die grotendeels opgeslagen zijn als “monkeys” en “musepacks” en dat kost aardig wat schijf ruimte.
Ik heb momenteel twee HDs (een met OS erop -> MAXTOR 6L040J2 (39,1GB) en een MAXTOR 6L080J4 (78,2GB) met alleen muziek). Omdat de grootste al aardig vol zit ben ik op zoek naar een extra HD bv. Maxtor 160GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm 8MB) om de collectie verder uit te breiden.
M’n vraag is hierbij of er misschien betere en meer betrouwbare kandidaten in deze prijklasse zijn (ik wil ong. 200 tot max 300 euro uit besteden inclusief een IDE controller). Aangezien de schijf puur voor opslag van media bestemd is en er geen extreme snelheiden nodig zijn is er misschien beter om een ander merk/type te kiezen dat iets langzamer is maar betrouwbaarder dan maxtor?
ik wacht op jullie tips.

- if you want to succeed, double you failure rate -

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 16:57

dodo79

witte dikke tonnie

aan een 5400 rpm schijf + 2mb cache heb je meer als genoeg.
die 8 mb cache is beetje overkill voor een dataschijf.

merk zal verder weinig uitmaken

check verder de pricewatch es ff, dan kom je der wel uit

[ Voor 20% gewijzigd door dodo79 op 03-04-2003 20:03 ]

omdat het kan!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als het puur voor media is, kan je tegenwoordig zo'n beetje elk merk gebruiken. Echt slechte schijven worden niet meer gemaakt. Maxtor, IBM, WD, allemaal prima.
Kijk even op de pricewatch voor prijzen, en op google kan je vast wel ervaringen vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• bigahoona
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03-2023
dodo79 schreef op 03 april 2003 @ 20:00:
aan een 5400 rpm schijf + 2mb cache heb je meer als genoeg.
die 8 mb cache is beetje overkill voor een dataschijf.

merk zal verder uitmaken

check verder de pricewatch es ff, dan kom je der wel uit
ok, maar wat zij echt de betrouwbare merken?

- if you want to succeed, double you failure rate -

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Er zijn geen echt betrouwbare merken.. Alle merken hebben uitval, en als je net pech hebt kan de door jouw gekochte hd uitvallen.. En daarbij maakt het niet uit of het nu een maxtor, een western digital, een seagate, een ibm of wat anders is..

Als je echt voor betrouwbaarheid wilt gaan, denk dan aan bijv. een raid-1 setup, of koop de goedkoopste harddisk van het gewenste formaat, en koop daarbij een backup-oplossing.

Verder gaat dit topic dicht omdat iedereen toch andere ervaringen heeft (zie daarvoor de faq), en je er echt niet uit gaat komen op die manier :)

Dit topic is gesloten.