Toon posts:

[winxp]Ding geluid, hoe uit te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren mijn pc opnieuw geinstallerd met XP prof.

Maar nu krijg ik op willekeurige momenten het standaard geluidje van Windows (ding.wav) te horen.

Dit gebeurd puur willekeurig, ook al doe je niets.
Als je het standaard geluidje disabled gaat de systeem speaker beepen dan.

In de taskmanager zie ik ook niets wat dit zou kunnen veroorzaken.

Is er dus een manier om erachter te komen wat dat geluidje veroorzaakt en hoe ik het kan uitzetten(niet bij geluiden), wordt namelijk er knettergek van....

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Niet echt een oplossing maar je kan ding.wav vervangen door een leeg geluidsfiletje. Hoor je iig. niets meer :P

beter is de reden dat het ding beebt te vinden`

edit: mijn "oplossing" zorgt ervoor dat er geen ding en geen beeb door je system speakers komt :P

[ Voor 23% gewijzigd door sdomburg op 03-04-2003 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraag ik dus

Ik zoek ook de REDEN, maar heb geen idee wat de reden is, dat krijg ik dus niet gevonden

• Hahn
  • Laatst online: 07-09 19:50
Schakelen alle geluiden gewoon eens uit. Configuratie Scherm » Geluiden & Audioapparaten » Geluiden » Geen geluiden :)
Dan zou je bij geen enkele actie een geluidje moeten horen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, dan gaat de systeem speaker piepen

Als ik het "standaard" windows geluidje uit zet dan is het DING weg, maar dan gaat de systeem speaker dus elke keer die piep geven.

Windows speelt dus het "standaard" geluid af, maar WAAROM speelt ie dit af, hoe kom ik erachter wat dit veroorzaakt, wordt knettergek hiervan.
Dit geluidje disabelen heeft 2 nadelen.
1. dan hoor ik het geluid niet als het WEL nodig is
2. de systeem speaker neemt het geding over dan :(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 20:00 ]

• Hahn
  • Laatst online: 07-09 19:50
Heb je soms MSN aanstaan en krijg je een geluidje als er iemand online komt? Dat heb ik zelf ook gehad. Bij de MSN opties kan je dan ergens geluiden uitschakelen :)

The devil is in the details.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 19:58:
Zoals ik al zei, dan gaat de systeem speaker piepen

Als ik het "standaard" windows geluidje uit zet dan is het DING weg, maar dan gaat de systeem speaker dus elke keer die piep geven.
Beep service disablen en klaar is kees ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei.
Dan gaat systeem speaker piepen!
En je mist het geluid als het wel nodig is!

Ik wil de oorzaak vinden wat die DING veroorzaakt.

Ik heb msn maar het geluidje bij contact is uit, andere geluidjes zijn geen DING.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 20:08 ]

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
BEEP service is dat speakertje. en ga eens naar config scherm en dan naar "Geluiden en Multimedia" daar kun je wel wat vinden denk ik

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 19:44

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Goeie oplossing: Windows Audio service uitschakelen. Mja, alhoewel, ken je eigenlijk net zo goed je geluidskaart uit je computer halen... :+
Kijk eens of je bij msconfig op het tabblad opstarten "vreemde" programma's tegenkomt die misschien de geluidjes veroorzaken.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound Waarde Beep op 0 zetten.
Geen systeem piepjes meer.

"ding" kan verder door alles komen, hij staat echt ergens bij je sound. (Tenzij je W32.ding@mm hebt opgelopen)

Edit: En waarom komt iedereen altijd met de "Beep"service aankakken...

[ Voor 19% gewijzigd door FirmPete op 03-04-2003 22:09 ]

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Mischien kun je in je logboeken vinden wat het geluid veroorzaakt. Ik dacht ook dat dat de bedoeling was.

Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Logboeken.

Verwijderd

En als je het daar ook niet kan vinden: Logboeken leeg maken en een herstart geven; krijg je vanzelf weer gratis leesvoer om te analyseren...

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had dit ook maar was bij mij een virus 2 dagen daarna deed niks het meer ben er niet precies achter komen welke het was, maar ja alles erafgegooit en opnieuw geinstalleerd.
Pagina: 1