Toon posts:

Gateway frontpanel aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een gateway moederbord dat ik in een chieftech kast wil zetten. Nu zit er op dat gateway mobo een frontpanel aansluiting waarop je de powerswitch, resetswitch, hd-ledje, etc op moet aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://zsn-gamenet.freeservers.com/m0006006.jpg

Zo'n ding dus.

Nu maakt gateway gebruik van een speciale frontpanel stekker.

Afbeeldingslocatie: http://zsn-gamenet.freeservers.com/m0006002.jpg

In m'n chieftech kast zitten standaard aansluitingen voor 't frontpanel. Ik heb op www.gateway.com even opgezocht wat het aansluitschema is. Ik heb 't aansluit schema gevolgd maar op de een of andere manier krijg ik mijn PC niet aan de praat (want de power-on switch zit dus ook op het frontpanel).

't aansluitschema

Is er een manier om zo'n gateway aansluiting na te maken, gebruik makend van de switches in m'n chieftech kast? Of is er een andere manier om m'n pc aan de gang te krijgen?

edit: het is trouwens een ms440gx moederbord (weer een :+ )
Gateway part#: 4000483

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 19:56 . Reden: mobo-type ]

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Dat gaat niet passen. Ikzelf heb dat probleem al gehad, het enige wat ik wel voor elkaar kreeg was de aan en uit knop erop aansluiten. Want die 2 draadjes waren boven elkaar waardoor ik de aan/uit pin van de nieuwe mobo kon gebruiken.
Dus je ledjes gaat niet werken tenzij je zelf een nieuwe 2pins aansluiting erop maakt.

dikzak

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb het eens een keer zelf uitgevonden door met een schroeve draaier net zo lang te spelen totdat de pc aanging. Ook de andere aansluitingen heb ik d.m.v. trial and error uitgevonden. Weet je ook zeker dat je niet het schema op zijn kop ziet?

Verwijderd

Topicstarter
De 'stekkertjes' van mijn kast bestaan allen uit één pin per aansluiting als je begrijpt wat ik bedoel dus ik kan eindeloos uitproberen. (switch op pin 1, ground op pin 9 bijvoorbeeld).

Maar wat nu het mooie is, op het eerste plaatje zie je LINKS van het frontpanel-aansluitpunt soldeerpuntjes. Na enig speurwerk heb ik uitgevonden dat daar het ORRIGINELE Intel frontpanel zat. Zou dat nog werken? Ik ga dat nu ff uitproberen... met een schroevendraaier... Moet ik die contactpuntjes even aanraken of moet ik contact blijven maken?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 20:07 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Aangezien je power on switch ook maar heel even contact maakt (als je hem ingedrukt houdt gaat je pc weer uit) hoef je met je schroevendraaier ook geen blijvend contact te houden.

Verwijderd

Topicstarter
't lukt gewoon weg niet... heb echt ALLE mogelijke combinaties gebrobeerd... 't Zijn 19 pinnentjes/pinnetjes :X

dus óf 't moederbord is kaputtos, of gateway gebruikt een HEEL andere manier om 't de pc aan te zetten... (de voeding is trouwens een nieuwe Antec 400w)

maar ik ga 's ff aan de onderkant van 't mobo kijken... zoals ik al zei, de ORRIGINELE intel aansluitingen zijn eraf gesoldeerd... maar misschien lopen er wel 'banen' van de orrignele aansluiting naar het gateway frontpanel... Omdat ik weet waar de orriginele powerswitchaansluiting moet zitten kan ik er misschien toch nog achter komen... maar :O dat doe ik als ik wat geslapen heb want :O het is nu bijna half 4 en ik moet morgen weer vroe :Z :Z :Z

;)

EDIT:
zoals ik al zei, de ORRIGINELE intel aansluitingen zijn eraf gesoldeerd
had ik dus nog niet gezegd... maar als je goed kijkt op 't eerste plaatje zie je LINKS van het frontpannel gesoldeerde puntjes... daar zaten dus de orriginele aansluitingen... (en nee, daarmee kijg ik ze ook niet aan dus mijn ideetje zal wel niet werken... maar ja, je moet wat!)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 03:34 . Reden: gaaaaaaaaaaaaap ]

Pagina: 1