[IPv6] Sommige sites onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Ok, ik heb IPv6 op m'n netwerkje ingeschakeld. Voor meer informatie over mijn Netwerk druk je op 'System' bij mijn sig. Ik heb IPv6 op deze manier geactiveert:

Stap 1
Ik heb in een DOS Prompt 'ipv6 install' ingetikt (Windows XP) op de computer waarop ik IPv6 gebruiken zowel de server.

Stap 2
Ik heb een Tunnel account aangevraagd via XS26.

Stap 3
Ik heb via Google gezocht naar het proggie 'nt6tunnel.exe' en heb geactiveert:
nt6tunnel.exe
C:\nt6tunnel>nt6tunnel -vd 1119 newszilla6.xs4all.nl 119
resolving newszilla6.xs4all.nl
-- ←[1m6tunnel←[0m --
local: default,1119; remote: newszilla6.xs4all.nl,119; source: default
<1884> connection from localhost,1384
<1884> connected to newszilla6.xs4all.nl,119
Stap 4
Ik heb het uitgeprobeert: En het bleek perfect te werken, op een (aardig) groot probleem na: Sommige sites wijgeren te werken, met grote voorbeelden: Google doet 't niet meer en Hotmail ook niet. Dus ik vroeg me af wat ik precies fout heb gedaan? Server zowel client zijn Windows XP (Don't ask). Komt het omdat die sites beide geen IPv6 ondersteunen? Het ligt niet aan de browser, aangezein Mozilla het ook niet deed.

Ik heb het nu trouwens -tijdelijk- weer werkend gekregen door ipv6 uninstall te gebruiken, maar ik wil heel graag gebruik maken van IPv6. Even op een sidenote: Ik heb de IPv6 FAQ van Microsoft al gelezen, ook deze faq heb ik al gelezen :).

De reden dat ik IPv6 installeer: Zo kan ik gebruik maken van de IPv6 Newsserver van Xs4all. Overgens is er erg weinig informatie over IPv6 te vinden op GoT, komt omdat het (nog) niet zo populair is, maar toch zonde ;(.

Ok, ik heb de bovenstaande procedure opnieuw uitgevoerd, nu (lijkt) alles weer te werken, maar dat dacht ik laatst ook totdat hij dus opeens dichtslibde. Hopelijk blijft hij nu zo up, anders moet ik een andere oplossing bedenken (nt6tunnel.exe vanaf de server draaien bijvoorbeeld).

[ Voor 25% gewijzigd door Switch op 03-04-2003 22:03 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

voor zover ik weet, zijn er nog niet zoveel ipv6 sites. oja, als je provider ipv6 ondersteund (xs4all) dan heb je toch geen apparte tunnel bij xs26 nodig ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Switch
Nee, ik gebruik een Chello als mijn provider, verder wil ik nog even meededelen dat allesnu nog werkt en ik nu zoek naar een iets snellere Tunnel provider (SixXS.net denk ik).

Weten jullie een snelle tunnel-provider?

[ Voor 12% gewijzigd door Switch op 04-04-2003 23:03 ]

• Switch
Ok, sorry voor de kick maar het probleem doet zich opeens weer voor :/.

Precies hetzelfde, hotmail en Google wijgeren te werken :(.