FreeBSD + vmware

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Hellow

Ik ga binnenkort op mijn werk, de server onder handen nemen.
ik ga van 4.5 naar 4.8 (Freebsd) En de gewoonlijke services gaan uiteraard weer draaien. Maar nu het volgende, heeft iemand hier wat ervaring met vmware?

omdat wij een paar zaakjes hebben wat niet echt onder freebsd zal gaan draaien, en ik geen 2e server wil, zat ik aan windows nt te denken onder vmware

Maar ik heb dit nog niet getest, maar oke. Mijn vraag is, is dit haalbaar:

FreeBSD 4.8 met de services:
file- print
VMware 3.x met linux compat. te draaien
Windows NT 4 of 5 draaien daar op met de volgende services:
File- print
Davilex server (MSSQL)

En als dat kan, hoe gaat dat dan in zn werk? ik bedoel dan heb ik in mijn netwerk 2 pc's ? beiden met een eigen ip op hetzelfde netwerkkaart ? of moet elk OS een ander netwerk-kaart hebben...

kortom vertel me alles over vmware :D

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat zal wel kunnen.
Vmware maakt gebruik van virtuele ethernet kaarten.
Je kunt de virtuele PC z'n eigen IP adres geven.
Kijk eens goed op Vmware.com, daar staat een schat aan info.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

M4RTiN schreef op 03 April 2003 @ 19:37:
VMware 3.x met linux compat. te draaien
Dit kun je vergeten. De kernel module nodig voor VMWare draait niet op *BSD. De Linux compabiliteit van *BSD is beperkt tot userspace applicaties, niet kernelspace.

Verwijderd

qua kosten, tenminste ik neem aan dat het legaal moet, zal het elkaar neit veel maken + dat het probably niet mogelijk is.....

Misschien dat het handiger is 2 servers te gaan maken dan

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je gaat alleen maar die vmware draaien om die davilex service op te draaien? (waarom zou je een 2e file server in een vmware willen draaien :?) die davilex msde engine kan je ook op een windows 2000 pro draaien (een simpel werkstation dus) alleen kan je er dan maar met maximaal 10 man op...

A wise man's life is based around fuck you

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
igmar schreef op 03 april 2003 @ 20:44:
[...]

Dit kun je vergeten. De kernel module nodig voor VMWare draait niet op *BSD. De Linux compabiliteit van *BSD is beperkt tot userspace applicaties, niet kernelspace.
een kleine Google vertelt me dat dat niet klopt.
http://www.netsys.com/openbsd-misc/2001/08/msg00074.html

Verwijderd

dan nog, wat kost zon vmware licentie wel niet?? Ik denk dat je met een 2de server sneller en goedkoper uit bent maar goed :)

• M4RTiN
edit: nee indd vmware werkt er niet op :(

en ja wil persee MSDE op dezelfde server draaien, we hebben op moment al een "2e" server en het gaat nogal waardeloos + het feit dat ik nog een aantal kostenbesparende services op deze manier kan handhaven i.p.v. andere server's o.a. :
Davilex (bestandsdeling + MSSQL)
Fax servertje (zou op zich ook onder freebsd kunnen)
een hoog oplage printer via SCSI delen op het netwerk

allemaal kleine voordeeltjes :)

[ Voor 11% gewijzigd door M4RTiN op 03-04-2003 21:38 ]

• M4RTiN
of draait het toch wel?

/usr/ports/emulation/vmware2 bestaat op mijn freebsd bak zoals word vermeld op:

http://www.mindspring.com/~vsilyaev/vmware/

dus toch even gaan proberen!!!!

Verwijderd

Mij ontgaat ook waarom je VMware wilt gebruiken ?

Wat ik er uit begrijp is dat je Davilex data 'centraal' op een server wilt gaan plaatsen.
Nu maakt Davilex gewoon gebruik van MS SQL server (small edition).

Om dit te realiseren gaat het dus volledig aan op de configuratie van deze SQL server.
en niet om het O.S.

Op FreeBSD is dit idd niet mogelijk maar Windows 95 zal bewijze van spreken voldoende zijn om dit op te zetten.

Verder heeft VMware hier dus geen toevoegende waarde en maakt het geheel alleen maar ONNODIG complex en ingewikkeld.

Verwijderd

http://www.vmware.com/
Eerst zelf maar eens aan de gang, wij gaan niet voor je uitzoeken hoe jij vmware moet gebruiken. Maar het ontbreekt in deze draad aan vooronderzoek. En dat wordt wel verwacht van je, zoals je kunt lezen in NOS policy - updated 01/04/03 .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.