[GF4 Ti 4200] Gemold?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 11:39
Gegroet ;)

Ik heb gister een stuk uit me kast geknipt met een kniptangetje, waarna ik mijn computer aanslingerde en niet eens bij de post kwam. Alles eruit gehaald, en met alleen proc en mem geb00t, en kreeg weer foutmeldings piepjes, daarna geluidskaart er in, firewire kaartje, en de GF4 Ti 4200, en het werkte weer.

Daarna, windows start op, ik start Counter-Strike, en haal niet meer dan 20-30 FPS (normaal 100 constant). Ik nieuwe drivers installen, geen effect. Daarna probeerde ik de drivers te uninstallen (op Windows XP Pro), waarna windows het bericht gaf dat ik moest restarten, wat ik deed. Toen ik weer in windows kwam was me resolutie gewoon nog 1024x768 maar alleen de refresh rate stond op 60. Elke keer als windows weer op start installeerd windows zelf de drivers weer (waardoor ik niet de kans krijg om de detonator files te kunnen verwijderen).

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Is het een driver probleem of is me kaart gewoon kapot. Ikzelf denk dat dit gewoon toeval is aangezien de kaart gewoon werkt en ik daar niet eens in de buurt geweest ben.

Ook heb ik de stroom van de computer gehaald toen ik de "vingerguard" die in de kast verwerkt zit verwijderde...

Oh, en kom graag niet met "ja formateer maar" want dit heb ik 2 weken geleden al 2 keer achter elkaar moeten doen ;) als d´r echt nix anders op zit moet dat maar, maar liever niet hé :)

Update
Het valt me zojuist op dat de taskmanager gaar doet, zie pic hieronder

Afbeeldingslocatie: http://www.gamescentral.nl/vaag.jpg

Er draaien geen processen maar CPU gebruik is wel tussen de 50/70

Ook kreeg ik zojuist een spontante pop-up met het bericht dat me GF4 Ti 4200 weer was gevonden door windows, en ook als ik snel scroll over een grote pagina geeft me PC speaker een piep :/

Nog een update
Ik denk dat me GF4 Ti vanaf het begin al brak is... me broertje haalt met z´n GF2 MX 400 100 FPS, en ik 99,9, dit is minimaal, maar ik had sneller FPS drops, ik stouw net een GF2 MX 200 d´r in, ik vergelijk dit met me GF4 TI 4200, en alles werkt nu gewoon beter dan met me GF4 Ti 4200..... denk da´k me GF4 Ti 4200 maar kan weggooien :( ??? iemand ideën?

En ja hoor, nog een update
`t blijkt dat me GF4 Ti niet kap0t is aangezien hij in me broertjes computer (met dezelfde configuratie) wel normaal werkt, dus het kan nog maar aan 2 dingen liggen, het moederbord (ik heb een nieuwe revisie van de ASUS K7-VM) of een driver probleem, maar dit vind ik ook zeer onwaarschijlijk aangezien ik ook de 40.41 gebruik...

[ Voor 43% gewijzigd door m33p op 03-04-2003 22:15 ]

• m33p
zie hierboven, sowwy modje ;)

[ Voor 95% gewijzigd door m33p op 03-04-2003 20:55 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv op deze manier je topic een vermomde schop omhoog te geven :)

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Zit er nog garantie op ? :p

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Om te zien waar je processor mee bezig is moet je "Show Processes of all users" aanvinken en even aflopend sorteren op kolom "CPU".

Welke VIA 4-in-1 drivers heb je geinstalleerd op dit board?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Viper®
  • Niet online
Andere bios instellingen ? 4x AGP ipv. 2x ofzo, UC of USCW maybe (is niet voor windows trouwens |:( )
Te zwakke voeding ? Kan aan veel dingen liggen.

Ik wil je er wel van af helpen hoor >:) voor een zacht prijsje uiteraard

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24

bennierex

Pilot_Z

Ik ben bang dat het toch een software probleem betreft. In dat geval zou een format zeker dit euvel verhelpen. Of er ook een snellere oplossing is kan ik je alleen zo niet vertellen ;)

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:23
ik zie geen processen tussen de 50/70. :?

mijne verschilt niet veel van die van jou qua cpu gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/giroldi/task.JPG

[ Voor 34% gewijzigd door Capa op 04-04-2003 00:18 ]

Verwijderd

Ik weet niet wat je gerookt hebt, maar ik zie toch echt verschil.....ongeveer 2 mb of 20mb is een groot verschil :-)

• m33p
Ik heb de VIA Hyperion 4in1 v4.46 geinstalleerd, en Show proccesses from all users aanvinken maakt ook nix uit.

Verder kan ik in me bios niet veel instellen (zit een gare aangepaste HP bios in), en aan de voeding kan het ook niet liggen (terwijl het wel maar een 150 watt is :P) want in me broertjes computer met de zelfde config werkt alles wel gewoon goed. Het enigste wat ik nu anders heb is het moederbord (ik heb een nieuwere revisie)...

Vanmiddag ga´k ff formateren en proberen alles hetzelfde in te stellen als op me broertje´s computer en hopen dat het uitmaakt

• MortalPiso
  • Laatst online: 15-08 10:25
Hmm, beeld staat op 60hz staat en op 1024x768, en hij vind je videokaart? Tja, volgens mij gebruikt Windhoos XP dan de standaard videokaart drivers. Dan krijg je idd hoge cpu belasting. Dat de spellen ineens brak gaan lopen vind ik dan ook niet zo gek, omdat de cpu nu bijna alles moet doen.

Probeer gewoon eens in veilige modus alle restjes van de oude drivers eruit te knikkeren en dan opnieuw installeren na de reboot.

[ Voor 1% gewijzigd door MortalPiso op 04-04-2003 11:08 . Reden: typo ]

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
150 watt voor een gf4ti4200! dit meot minimaal 350 watt zijn vlgs nvidia!kijk maar op je doos van de videokaart

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• m33p
Weer wat nieuws ontdekt, heb net CMOS batterij verwijderd, stroom d´r af en even kortsluiten, als ik daarna boot is me CPU gebruik gewoon 0-3 %, als ik daarna de comp uitzet en weer aan zet issie standaard 20%.... iemand enig idee wat dit is, of is me north/south (kweet´t verschil nie tussen north en south lol) bridge kapot?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
wooley schreef op 04 april 2003 @ 11:59:
150 watt voor een gf4ti4200! dit meot minimaal 350 watt zijn vlgs nvidia!kijk maar op je doos van de videokaart
Bullshit. Ik heb hier een XP1800+@2000+ met een GF4 TI4600 en ook nog 2x CD en 2x HDD op een 300 watt en dat was bovendien zelfs tijdelijk 250 omdat die 300 brak was.

Jij bent nu echt zo'n iemand dat bij elke topic wat gaat over een computer die niet goed loopt "je voeding is te zwak" roept. :/

nu is 150 watt ook wel weer te weinig, maar 250 watt is al genoeg.

[ Voor 17% gewijzigd door internetinfo op 04-04-2003 18:46 ]

• m33p
Jah idd, alleen als ik alles voluit zet (FSAA, Anisotrophic filtering, vsync, hoge reso, alles op z´n beste qualiteit instellen, etc) dan wil ie heeeel soms wel eens een spontane reboot geven, verder werkt ´t (normaal dan) perfect, spellen werken hier nu trouwens weer, alleen CPU gebruik wil nie lager dan 16% (AMD 1300, normaal had ik tussen de 0 en de 4)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

internetinfo schreef op 04 april 2003 @ 18:40:
[...]

Bullshit. Ik heb hier een XP1800+@2000+ met een GF4 TI4600 en ook nog 2x CD en 2x HDD op een 300 watt en dat was bovendien zelfs tijdelijk 250 omdat die 300 brak was.

Jij bent nu echt zo'n iemand dat bij elke topic wat gaat over een computer die niet goed loopt "je voeding is te zwak" roept. :/

nu is 150 watt ook wel weer te weinig, maar 250 watt is al genoeg.
naja, ik moet wooley enigsinds gelijk geven. De kans dat het hier aan ligt is zeer klein, maar een Athlon 1300 trekt op maximaal vermogen 68 watt. Het moederbord trekt zo'n 30 watt en die Ti4200 gok ik zo'n 25 watt.

Voeding --> 150
Proc --> 68 -
Ti4200 --> 25
Mobo --> 30
HDD's (ed) --> 50
---------------------------
Totaal -23 8)7

Edit : tweakduke, idd, dan zou die crashen, maar nogmaals - en ik begrijp dat je me niet wilt aanvallen ;) - zal hier het probleem niet liggen :o

[ Voor 12% gewijzigd door Glashelder op 04-04-2003 20:06 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Te zwakke voeding zou die crashen etc. (ow gebeurt dus ook als die echt max loopt)
Nou ja misschien dan toch overwegen?
Post even je voltages en temps evt om plaatje compleet te krijgen.
Overigens garandeer ik dan niet dat alles snel werkt.

Bios update kun je altijd wel doen, op de HP site zal er vast wel 1 staan.
Lijkt me eerder ergens anders aan liggen dat die cpu bezig is.
DMA aanstaan :?
En je hebt hem overgeclocked als ik je sig lees, zet alles gewoon even op normaal en test dan nog eens.

Tweakers Discord

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

tweakduke schreef op 04 april 2003 @ 20:03:
Bios update kun je altijd wel doen, op de HP site zal er vast wel 1 staan.
:/ :? :?

Lijkt me niet handig om in een MSI mobo een HP bios te flashen :X :+

[ Voor 41% gewijzigd door Glashelder op 04-04-2003 20:08 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

andere voeding, en clean install van xp. Ik vermoed dat ie dan weer als een zonnetje draait!! wel alle mobo driver erop he ;)

• m33p
Al gedaan:
Clean Install
DMA Gechecked (aan en uit)
Verschillende Detonater drivers

Verder:
Bios update was niet beschikbaar
Spellen draaien nu weer normaal qua FPS, en Counter-Strike zelfs beter dan ooit tevoren

Elke keer dat ik de CMOS clear is CPU gebruik tussen 0 en 4, als ik daarna reboot, stroom d´r afhaal, of aan en uit zet hangt ie "standaard" rond de 20....

Verder geprobeerd:
Ander geheugen
Andere videokaart
Overige kaarten er uit (geluidskaart, firewire kaart)
Andere HD

Enigste wat tot nu toe heeft geholpen is dus CMOS clearen, ik heb zelf zo´n vermoeden dat me chipset brak is ofzo...

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 09:35

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

m33p schreef op 04 april 2003 @ 21:49:
Al gedaan:
Clean Install
DMA Gechecked (aan en uit)
Verschillende Detonater drivers

Verder:
Bios update was niet beschikbaar
Spellen draaien nu weer normaal qua FPS, en Counter-Strike zelfs beter dan ooit tevoren

Elke keer dat ik de CMOS clear is CPU gebruik tussen 0 en 4, als ik daarna reboot, stroom d´r afhaal, of aan en uit zet hangt ie "standaard" rond de 20....

Verder geprobeerd:
Ander geheugen
Andere videokaart
Overige kaarten er uit (geluidskaart, firewire kaart)
Andere HD

Enigste wat tot nu toe heeft geholpen is dus CMOS clearen, ik heb zelf zo´n vermoeden dat me chipset brak is ofzo...
Zoals al vele malen is gezegd hierboven zou ik eerst eens een andere voeding pakken en dan naar de rest gaan kijken, 250W zou moeten volstaan.

-Te huur

Verwijderd

Wat voor voeding heeft je broertje trouwens? Zou een reden kunnen zijn dat ie het daar wel doet.

Verwijderd

Prak de voeding van je broertje es in jouw computer, kijken of het beter draait :)

Verwijderd

Als ik vergelijk met mijn systeemke, kan het onmogelijk aan de voeding liggen:

- P III 800 mhz
- GeForce 4 Ti4200
- Maxtor D740X met Suncore cooling (2 ball bearing fans)
- DVD-lezer
- CD-schrijver
- 2 NIC's
- en zelfs men monitor dat stroom krijgt via de voeding

en een voeding van 145 watt en nog nooit een probleem gehad qua instabiliteit of performance-verlies.

• m33p
M´n broertje heeft ook een 150 watt voeding en daar werkt alles perfect...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

In die pic van de taskmanager ziet alles er anders erg normaal uit hoor. Dat 'Sytem Idle Process' is gewoon het aantal % cpu-kracht dat niet gebruikt wordt ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• m33p
Op het plaatje geeft ie 1 process aan die 2 % gebruikt en system idle process heeft 98 % vrij, dat klopt nog, maar onderaan bij CPU Usage staat ie altjd op 17% of hoger, dit was eerder nooit zo, spellen draaien ook niet goed meer.. dus het is niet normaal.

Verwijderd

Heb je toevallig een leadtek kaart?

• m33p
Mobo = ASUS
vide kaart = MSI
proc = AMD T-Bird
Pagina: 1