[html] tekst wil niet bovenaan in tabel

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 12:23
hoi luitjes,

ik heb een site gemaakt die bestaat uit een tabel met als hoogte 100%. in die tabel heb ik een cel met ook hoogte 100%. nou wil ik de tekst in die cel bovenaan hebben. ik heb dat gedaan met <td valign="top">...</td>.
Probleem is met pagina's waar bijna nix opstaat, de tekst meeschuift naar beneden. Dit kan je zien op de pagina 'aginda'. Die is niet goed uitgelijnd, terwijl dit bij bijvoorbeeld 'home' wel zo is. DIT MOET NIET!!!!! ik heb al van alles geprobeerd, ook de search gebruikt, maar ik kom er niet uit. wie helpt mij???

o ja, de url is: http://www.simon-paul.nl/oranjever/

ps de site is in het Fries ;)

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

/edit: *hier stond onzin*

En je hebt in je html staan hoe die moet alignen, in je css en ook definieer je nog eens een style.
In je CSS staat: text-align: justify; Zet er een vertical-align eens bij en haal die andere zooi weg :)

[ Voor 19% gewijzigd door MAZZA op 03-04-2003 18:50 ]

• f1r3b4ll
nou ik heb gedaan zoals je gezegd hebt, maar het helpt nix.... ligt dit aan IE 6.0???

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

tja, als ik je source zo bekijk roep ik iig niet direct een oplossing, puur alleen om het feit dat ik meteen een tabel zie om een opmaak te regelen.
nu moet je effe weten dat ik nogal een profeet ben in html en dus roep dat je tabellen niet voor opmaak moet gebruiken maar voor tabulaire data; regel het met de daarvoor bestemde methodes zoals css

ergo: er is vast wel een oplossing te vinden, maar je bent verkeerd bezig; HTML is geen opmaak taal (verkeerde vertaling is dat) maar een markup taal, die geeft dus merkjes aan je elementen. Dus die zegt, dit is een heading, dit is een paragraaf etc. Hoe die dingen er verder uitzien regel je met css.

Ik verwijs je graag verder naar www.w3schools.com voor een perfecte uitleg van deze zaken.

• f1r3b4ll
sorry het lukt me nog niet ik heb height en vertical-align nu in css aangegeven ipv HTML, maar het verandert niets, wat nu???

Verwijderd

Ik heb de TD backgrounds ff een kleurtje gegeven. Maakt het wat duidelijker.
1- Geen enkele koptekst staat op de plek waar je hem wilt hebben. Ze verschuiven allemaal naarmate er in de tweede TD meer of minder tekst geschreven staat. Alleen is dit bij heel weinig tekst het meest duidelijk !.
2- Bij de eerste TD heb je een hoogte opgegeven van 50px. Maar die hoogte blijft afhankelijk van de hoogte van je tweede TD.
Ik heb de CSS niet bekeken. Maar denk dat er wat niet goed is tussen de waardes 100% en een aangegeven waarde in px.
Hoop dat je zo een beetje verder komt.

• f1r3b4ll
nou heb al je adviezen al geprobeerd, maar het mocht niet baten. als ik nou onder die cel waarin alles naar beneden dondert nog een cel maak met vaste grootte doet ie ut wel. nadeel hiervan is dat je constant scrollbars krijgt terwijl er nix staat.

wie brengt mij de verlossende woorden?

Verwijderd

sp_strikwerda schreef op 04 April 2003 @ 21:53:
wie brengt mij de verlossende woorden?
Deze verlossende woorden wil je niet horen, maar je pakt het verkeerd aan. Je bent op de goede weg en duidelijk al behoorlijk thuis in HTML (en misschien ook in CSS) maar neem nog even de moeite om je er wat meer in te verdiepen.

Je zult hier later veel profijt van ondervinden.

Er zijn op het web vele honderden sites met een vergelijkbare layout, uitgevoerd met schone (X)HTML en CSS die je op weg kunnen helpen. Ik noem wat voorbeelden.

• f1r3b4ll
tnx 2 U all!!!!!! heb het nu opgelost met 1 ipv 2 cells en met div-jes en css. :D:D

Verwijderd

lol Fries...
Pagina: 1