Toon posts:

opstelling hometheatre set

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik heb net een hometheatre set aangeschaft en moet die nu nog op een goede manier opstellen. Ik weet aleen niet goed hoe. Wie heeft er suggesties?? Hieronder zie je een beeld van mijn huiskamer.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/koentje03/pim/situatiehuiskamer.jpg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TV naar het midden van die horizontale muur verplaatsen, center er op of er onder, subwoofer ergens achter je bank, fronts links en rechts in de hoeken van de horizontale muur en je rears liks en rechts iets achter je bank. Als je wilt kun je het hier geschetste plaatje ook nog een kwartslag tegen de klok indraaien; dan wordt bank 2 je vaste kijkplek ;)
BTW volgens mij moet e.e.a. ook gewoon in het boekje van je set staan hoor.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 18:37:
Ik heb een probleem, ik heb net een hometheatre set aangeschaft en moet die nu nog op een goede manier opstellen. Ik weet aleen niet goed hoe. Wie heeft er suggesties?? Hieronder zie je een beeld van mijn huiskamer.
[afbeelding]
1: Wat voor set?
2: Heb je er stands bij?
3: Hoe groot zijn de speakers gemiddeld?
4: Is plaatsing van groot belang voor jou?
5: Is het een sub-sat setje of met full-range boxen?
6: Is het een 5.1 set of meer? (6.1, 7.1)

Hier alvast een suggestie:
Afbeeldingslocatie: http://bse.yorinf.net/setup.png

Verwijderd

Topicstarter
het is een gewone 5.1, wij gaan hem morgen pas halen, dus heb ik ook nog geen boekje,m aar even aan tweakert, is het niet de bedoeling dat de 2 achterboxen ook daadwerkelijk achter je staan? deze opstelling had ik namelijk ook zelf in gedachten. Ik heb geen statieven en het zijn van die kleine boxjes. iig bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 23:07:
het is een gewone 5.1, wij gaan hem morgen pas halen, dus heb ik ook nog geen boekje,m aar even aan tweakert, is het niet de bedoeling dat de 2 achterboxen ook daadwerkelijk achter je staan? deze opstelling had ik namelijk ook zelf in gedachten. Ik heb geen statieven en het zijn van die kleine boxjes. iig bedankt.
Volgens de Dolby specificatie horen ze meer naast je dan achter je te staan. Met een beetje geGoogle kun je wel een plaatje vinden.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik las elders ook dat surroundspeakers naar elkaar toe gericht moeten staan, ongeveer 1m boven oorhoogte...

De dingen spreken elkaar zo tegen en het is zo subjectief dat je gewoon moet kijken wat binnen de haalbare mogelijkheden het beste klinkt, en dan wil je in elk geval de speakers naast je of achter je, voor je lijkt me niet echt iets eigenlijk.

Ik zou bank 1 en bank 2 omruilen, bank 2 met zijn allen naast elkaar en op bank 1 kan iemand languit liggen :P En dan inderdaad, zoals eerder voorgesteld, de TV op de horizontale wand. Hetzelfde kan ook op de linker verticale wand, eigenlijk wel op elke wand.

/edit

Je kunt ze ook achter elkaar zetten zoals in de bios :+

[ Voor 7% gewijzigd door Captain Pervert op 04-04-2003 03:14 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~h.vanseggelen/pics/51.jpg

als je je tv wat naar voren schuift kun je de lijn van de center/fronts breder maken.
de sub zou je dan misschien erachter kunnen zetten, uit het zicht maar daar moet je mee expirimenteren.

¯\_(ツ)_/¯

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:48
hangt er van af of je bereid bent de boel een beetje te verplaatsen... tv langs de horizontale of verticale muur is wel het meest ideaal..

zo niet dan lijkt me de opstelling van beschuitfluiter het beste..

succes!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:39
Als je het echt goed wil doen moet je je tv tegen een van die rechte muren zetten. De achterspeakers moeten iets van 30cm boven oorhoogte staan, en evenver uit elkaar als de voorspeakers. De subwoofer mag overal staan, desnoods achter een bank ofzo.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Een tv in een hoek met ene HT set vind ik zo not-done...een gedeelte van de mensen als de banken volzitten, zitten ACHTER de rear speakers en met het alternatief klopt het ook niet meer, als je de rear speakers of achter/naast bank 1 of 2 hangt. Die tv moet echt recht staan...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

JT schreef op 04 April 2003 @ 10:51:
Een tv in een hoek met ene HT set vind ik zo not-done...een gedeelte van de mensen als de banken volzitten, zitten ACHTER de rear speakers en met het alternatief klopt het ook niet meer, als je de rear speakers of achter/naast bank 1 of 2 hangt. Die tv moet echt recht staan...
ja mijn schetsje is ook alleen als TS zijn huidige opstelling hetzelfde wil houden.

het meest ideale is idd de tv tegen een rechte muur...
maar dat moet dan wel mogelijk zijn met de rest van de inrichting...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

beschuitfluiter schreef op 04 april 2003 @ 09:17:
[afbeelding]

als je je tv wat naar voren schuift kun je de lijn van de center/fronts breder maken.
de sub zou je dan misschien erachter kunnen zetten, uit het zicht maar daar moet je mee expirimenteren.
In dit geval krijgt de sub wel een boost van 6dB, dat is niet altijd de bedoeling.

Verwijderd

Topicstarter
hee mensen!
Harstikke bedankt, ik denk dat ik toch het idee van beschuitfluiter aanhoud. Het is idd heel moeilijk en het liefst zou ik de TV tegen de rechte muur zetten, maar mijn ouders willen deze opstelling houden. Wat wel een goed idee was, zijn die boxjes op oorhoogte, dat wist ik nog niet.
Allemaal thanx 2 U

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 18:25:
[...]

In dit geval krijgt de sub wel een boost van 6dB, dat is niet altijd de bedoeling.
ja met de sub moet je altijd een beetje spelen vind ik... kan even duren voor hij goed staat kwa geluid...

¯\_(ツ)_/¯

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:34
Kan je de subwoofer ook onder de bank zetten? Mijn (hoek)bank staat nl. op vrij hoge poten... (15 / 20 cm)

Moet de woofer vrije ruimte hebben om het geluid heen te kunnen blazen?

wijze woorden

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04
Zosas schreef op 10 februari 2004 @ 09:44:
Kan je de subwoofer ook onder de bank zetten? Mijn (hoek)bank staat nl. op vrij hoge poten... (15 / 20 cm)

Moet de woofer vrije ruimte hebben om het geluid heen te kunnen blazen?
Ik denk dat de TS na bijna een jaar toch wel tot een goede opstelling is gekomen :z

Catch a smile out there!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:34
Klopt, maar om nou een nieuwe topic te starten met dezelfde vraag, dan krijg ik weer gezeur dat ik een nieuwe topic open, dus vandaar mijn vraag....

wijze woorden

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04
Zosas schreef op 10 februari 2004 @ 09:59:
Klopt, maar om nou een nieuwe topic te starten met dezelfde vraag, dan krijg ik weer gezeur dat ik een nieuwe topic open, dus vandaar mijn vraag....
Oke, daar heb je ook weer gelijk in :)

Catch a smile out there!

Verwijderd

Het is in principe niet de bedoeling dat je voor deze vraag een oud topic kickt.

Het is geen oprobleem om je subwoofer op een rare plek te zetten, het geluid dat hij uitspuugt is omnidirectioneel maw, hij zoekt zelf je oren wel.

Wel is plaatsing erg belangrijk voor een goede bass, de beste plek voor je subwoofer bepaal je door je je subwoofer op de plek te zetten vanaf waar je het meeste naar muziek/film luistert. Vervolgens ga je in de kamer op zoek naar de plek waar de bas het lekkerste klinkt (niet altijd het hardst) en daar zet je vervolgens je subwoofer neer.

Ik hoop dat hiermee je vraag beantwoord is en anders kun je met behulp van de search wel een paar andere topics opduiken die hier over gaan. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.