Ik heb een probleem, ik heb net een hometheatre set aangeschaft en moet die nu nog op een goede manier opstellen. Ik weet aleen niet goed hoe. Wie heeft er suggesties?? Hieronder zie je een beeld van mijn huiskamer.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
1: Wat voor set?Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 18:37:
Ik heb een probleem, ik heb net een hometheatre set aangeschaft en moet die nu nog op een goede manier opstellen. Ik weet aleen niet goed hoe. Wie heeft er suggesties?? Hieronder zie je een beeld van mijn huiskamer.
[afbeelding]
Verwijderd
Volgens de Dolby specificatie horen ze meer naast je dan achter je te staan. Met een beetje geGoogle kun je wel een plaatje vinden.Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 23:07:
het is een gewone 5.1, wij gaan hem morgen pas halen, dus heb ik ook nog geen boekje,m aar even aan tweakert, is het niet de bedoeling dat de 2 achterboxen ook daadwerkelijk achter je staan? deze opstelling had ik namelijk ook zelf in gedachten. Ik heb geen statieven en het zijn van die kleine boxjes. iig bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door Captain Pervert op 04-04-2003 03:14 ]
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

¯\_(ツ)_/¯
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
ja mijn schetsje is ook alleen als TS zijn huidige opstelling hetzelfde wil houden.JT schreef op 04 April 2003 @ 10:51:
Een tv in een hoek met ene HT set vind ik zo not-done...een gedeelte van de mensen als de banken volzitten, zitten ACHTER de rear speakers en met het alternatief klopt het ook niet meer, als je de rear speakers of achter/naast bank 1 of 2 hangt. Die tv moet echt recht staan...
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
In dit geval krijgt de sub wel een boost van 6dB, dat is niet altijd de bedoeling.beschuitfluiter schreef op 04 april 2003 @ 09:17:
[afbeelding]
als je je tv wat naar voren schuift kun je de lijn van de center/fronts breder maken.
de sub zou je dan misschien erachter kunnen zetten, uit het zicht maar daar moet je mee expirimenteren.
ja met de sub moet je altijd een beetje spelen vind ik... kan even duren voor hij goed staat kwa geluid...Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 18:25:
[...]
In dit geval krijgt de sub wel een boost van 6dB, dat is niet altijd de bedoeling.
¯\_(ツ)_/¯
wijze woorden
Ik denk dat de TS na bijna een jaar toch wel tot een goede opstelling is gekomenZosas schreef op 10 februari 2004 @ 09:44:
Kan je de subwoofer ook onder de bank zetten? Mijn (hoek)bank staat nl. op vrij hoge poten... (15 / 20 cm)
Moet de woofer vrije ruimte hebben om het geluid heen te kunnen blazen?
Catch a smile out there!
wijze woorden
Oke, daar heb je ook weer gelijk inZosas schreef op 10 februari 2004 @ 09:59:
Klopt, maar om nou een nieuwe topic te starten met dezelfde vraag, dan krijg ik weer gezeur dat ik een nieuwe topic open, dus vandaar mijn vraag....
Catch a smile out there!
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()