Hangt ook erg van de rest van je systeem af he.....

Ik haalde zo'n 9500 3dmarks [3Dmark 2001 SE] met mijn config & kaart op standaard.
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 21:13:
[...]
de 9700 non-pro heeft dezelfde clock speeds als de 9500 non-pro, alleen heeft die een 256-bits memory bus en 8 pixel pipelines. Ik weet niet precies wat jij gedaan hebt (te weinig ervaring). Als jij de vga bios zo veranderd / cq geflashed hebt (off topic: ik weet niet eens hoe dat moet) dat de kaart herkend wordt als een 9700, zullen de clock speeds blijkbaar aangepast zijn aan die van een 9700. Maar hoe zit het dan met de 256-bits memory bus? Je kunt geen 256-bits memory bus krijgen tenzij je een 9500 non-pro hebt. Dus ik vraag me het volgende af: Als jij de clock speeds zo laat, dan heb je geen performance winst (eerder een performance verlies omdat de clock speeds ietsje lager zijn). Wat is dan de winst die je behaald hebt met wat je gedaan hebt, dat je je kaart kunt overclocken vanuit de (OCable) bios?
Hmm, dus ik kan niet meer achter m'n originele clocks komen... NU je het zegt: die waren idd gewoon 275 / 275

Fijn, heb ik dus de pro
De pro heeft trouwens wel 256bits mem dacht ik

Weet ik niet zeker... Ik weet alleen wel dat je met de 9500 non pro moest solderen om dat te bereiken... Ik geloof wel dat ik een performance winst heb, maar veel is het niet
De kaart is officieel OC-proof, oftewel een oc met een progje [ rivatuner liet zich wel instellen maar systeem crashte na 10 sec een game of wat dan ook, powerstrip snapte helemaal niet wat de clocksnelheden waren en kon d'r ook nix meej

] kun je de snelheden niet aanpassen.
Met deze bios, blijkbaar van een 9700, die wél oc-able blijkt kan ik de clocks duz wel instellen

Das mijn winst.
[edit]
Wat zegt 3dmark 2001 eigelijk? Die geeft geloof ik ook wel gedetailleerde info over je kaart
[
Voor 77% gewijzigd door
Scatman_II op 03-04-2003 21:35
]