Toon posts:

[flash] externe .txt filetjes en getallen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Mijn site is volledig gebouwd in flash met actionscripting. Ik heb een soort van content management doormiddel van externe .txt bestandjes met variabelen daarin en .php scriptjes die deze veranderen.

Ik kan dus tekstjes (strings volgens mij) vanuit een .swf bestandje via de .php scriptje naar een .txt bestandje sturen waarop het wordt opgeslagen.

Maar het probleem zit m in het weer lezen van deze .txt bestanden. Want getallen ziet de .swf nog steeds als tekst en niet als een getal.

Voorbeeld= 15 (uit .txt) + 1 = 151 en niet 16

Een vriend van me zegt dat er wel een manier moet zijn om in flash de ingeladen .txt bestandjes en de strings (variabelen) weer om te zetten in een variable dat flash niet als tekst, waar weer als een getal ziet.

Kunnen jullie me hierbij helpen?

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
dit kan met Number.
code:
1
int_1 = Number(str_1) + Number(str_2)

Meer info http://www.macromedia.com...script_dictionary598.html

offtopic:
ik ben geen flash held dus dit is waarschijnlijk niet helemaal goed

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 18:20:
Ik zit met het volgende probleem:
<knip>

Voorbeeld= 15 (uit .txt) + 1 = 151 en niet 16

<knip>
Kunnen jullie me hierbij helpen?
In principe staat hier ook: %2015

igg even die spatie weghalen uit je php ding, maar met Number weet je zeker dat het niet als string gezien wordt.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 23:17
Dit was ruim een jaar geleden voor mij de reden om met Flash te stoppen. Gewoon text met variabelen in laden, en vervolgens via PrisonerOfPain's manier. Bij mij echter laadde hij ze nooit goed in, veel problemen met zoiets simpels. Maar goed, dat was flash 4 :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
je kunt ook casten in AS dus (integer)string = integer... lelijk als je met strikte talen werkt essentieel in Scripting talen. ZO heb ik ook eens een uurtje kwijtgeraakt.

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog een raar probleem....

Het is me maar 1x gelukt met Number() op een pc.
Maar het lukt me op geen enkele andere pc of mac (allemaal Flash 5)

Wat gebeurt er:
De .swfjes die ik aanmaak op elke andere computer dan die eerste geven allemaal aan NaN.
Maar de .swf die ik met die ene computer heb gemaakt werkt overal.

Wat gebeurt hier? Iemand ervaring, want ik doe steeds hetzelfde met andere resultaten.

Is er ook een andere manier dan de functie Number() ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden... er mogen in de .txt bestandje geen enters (open regels)tussen de variabelen zitten. Dus voor de volgende die dit probleem tegenkomt:

&var1=10&var2=10

en niet:

&var1=10
&var2=10

Ben weer helemaal: :)
Pagina: 1