Toon posts:

memtest86 + bootprobs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik heb in een hele lange thread al redelijk veel antwoorden gehad die te maken hadden met mijn probleem (pc blijft resetten :().

Een van de dingen was; draai memtest86. Dat doe ik nu, en het is nogal vaag.. Je moet dan natuurlijk bootfloppy maken, heb ik gedaan. Normaal gesproken startte de pc HEEL vaak overnieuw op, maar nu staat ie al 37 minuten te scannen op dat geheugen. Komt er nooit een eind aan?

De test is al een aantal keer op 100% geweest, maar ik krijg nooit een melding van hoe of wat. Nu valt die pc trouwens uit, zonder melding.. :'( kutzooi.. Maar 38 minuten bij elkaar memtest86 draaien; betekent dat dat het geheugen fucked is, of juist ok?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

nee, dat stopt niet topdat jij het stopt :)

als ie na een paar uur geen errors heeft zit het meestal wel goed :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

memtest86 daait net zo lang door tot jij hem afbreekt... Je moet kijken of hij ook fouten geeft. 38 minuten is zowiezo te kort om er iets over te zeggen. Als hij na een paar uur nog geen fouten heeft gegeven, is je geheugen 99% zeker niet stuk...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, hij heeft dus nog geen fouten gegeven, maar hij restart uit zichzelf.., de pc :(
Dus ik kan memtest niet afmaken. Voor mij betekent dat, denk ik, dat het niet het geuegen is dat kapot is? Eens kijken of het niet de processor is die gek doet :S.. kan je een processor ook niet toevallig testen ;) ? Heb er nl. niet meerdere liggen hier thuis :S

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 16:41
ff vraagje ook over memtest ik heb het ook eens gedraait alleen gaan die foutmeldingen mee met dat hele rijtje wat ik krijg of heb ik in het geval van een foutmelding tijd om het op te pennen :P

Verwijderd

zoals je kan lezen draaid memtest alleen maar door, en dat uitvallen van die PC kan maybe wel komen door brakke voeding.... kijk daar eens naar. en anders moet je eens alles uit die PC halen, dus alleen diskdrive laten zitten, en dan weer memtest draaien, en dan kijken als die nog uitvald

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
komt gewoon er onder te staan
en dan moet je reep voor reep gaan testen om te kijken welke er rot is

Verwijderd

Zoiets heb ik ook gehad dat mijn pc constant aan het resetten was
bij mij zat toen op een een of andere manier de koeler er niet goed
meer op. Als ik hem aan drukte bootte de pc mooi door.

Verwijderd

DTC_marijn, foutmeldingen blijven gewoon verdergaan.

Alleen heeft overschrijven volgens mij toch geen zin.
Elke foutmelding is er namelijk een te veel en geeft aan dat je problemen hebt.
Of te strakke geheugensettings/ brak mobo / brak geheugen / brakke processor (cache)
Alleen aan de foute geheugen-settings kun je nog wat doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had een soortgelijk probleem bij memtest.
bij mij lag het aan de biosinstelling "MPS version for control OS". stond op 1.4 en dan ging mijn bak constant hangen, op 1.1 deed hij het wel goed. Maar geheugen was niets mee aan de hand.

het beste in dit geval is om alle onderdelen even in een ander systeem te testen.

Verwijderd

Verrek,
Terw_Dan ik was onbewust tot dezelfde oplossing gekomen om mijn systeem stabiel te krijgen. Ik heb namelijk mijn PC omgezet van ACPI naar standard hal (en ACPI uitgevinkt in BIOS). Dit heeft dus ook bij mij tot effect dat de MPS control OS wordt uitgeschakeld.

Heb je enig idee wat deze BIOS optie met MPS version control eigenlijk doet?
Pagina: 1