[ADSL] Cistron -> geen verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 22:02
Ik ben sinds afgelopen week aangesloten door Cistron ADSL (8192/512). Tot op heden krijg ik geen verbinding. Nu heb ik zoveel mogelijk al nagekeken, maar niks werkt. Ik heb een 4 ports E-Tech ADSL modem/router.

De modem moet het gewoon doen, want ik kan wel naar de modem pingen en alles instellen. Het lampje op de modem wat ADSL aangeeft, blijft echter knipperen. Deze moet constant branden als deze een positief signaal van buiten ontvangt.

Wat de situatie thuis was:
- Telefoonlijn vanuit de muur gaat naar een verlengdoos, daarna de splitter en telefoon en modem.
- Telefoonlijn vanuit de muur wordt meteen afgetapt en gaat naar boven voor een 2e telefoon.

Dit werkte zowieso dus niet en heb de modem geprobeerd rechtstreeks op de aansluiting vanuit de muur d.m.v. een 1 meter lange kabel. Nog steeds geen verbinding. Het laatste wat ik kon proberen, was om de afgetapte lijn naar boven die dus in de muur zat er even af te halen om te kijken of er dan wel verbinding zou komen. Not :(

Even een plaatje hoe het eruit ziet, want ik heb eigenlijk 0,0 verstand van deze dingen:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~whatsupdoc/GoT/ADSL.jpg
(Clickable voor een groter aanzicht)

De rode en blauwe die vast zitten komen uit de grond, dus de telefoonlijn. De andere rode en blauwe zijn bestemd voor de telefoon boven. Die heb ik dus al losgemaakt. Ben ik hier wat vergeten ? Een telefoonstekker heeft 4 pinnen, wat doen de 2 onderste, want daar zit in principe geen draad aan vast. Wat doet trouwens het bovenste gedeelte ??

E-Tech modem:

Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/images/adslrouterswitch.gif

Ik heb met E-tech gebeld, de situatie uitgelegd en zeggen dat er niks mankeert met de modem, ik kan immers alles instellen. Met Cistron heb ik nu al een paar dagen contact en deze hebben vandaag een storingsmelding laten maken.

Wat ik dus zeker wil weten is of het niet aan mijn draden ligt of dat het echt een verbindingsfout van buitenaf is. Ik ben volgens mij 1 van de weinigen die in mijn wijk ADSL heeft en Cistron kon mij jammer genoeg niet vertellen of er nog meer mensen ADSL hebben van Cistron, zodat ik misschien de structuur van de bekabeling kon vergelijken.

Kan iemand mij hiermee helpen en/of adviseren?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Die afgetapte lijn zal toch het probleem zijn (of 1 van de problemen) aangezien er NOOIT een toestel voor de splitter mag worden aangesloten...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Cistron heeft je antwoord al gegeven... Als jij op een lijn waarop je telefoon het wel doet, nog steeds geen adsl krijgt met je modem (zonder splitter), dan weet je zeker dat het bij jou bekabeling goed is. Maar geloof me, dat heeft die helpdesk wel met je gechecked.
Ik heb met E-tech gebeld, de situatie uitgelegd en zeggen dat er niks mankeert met de modem, ik kan immers alles instellen. Met Cistron heb ik nu al een paar dagen contact en deze hebben vandaag een storingsmelding laten maken.
Nou dan ben je er toch? Misschien is er in de centrale iets met de kruisbedrading aan de hand, of nog wat anders... Als je daar een storing hebt gemeld, kunnen wij je niet verder helpen..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Smarron
Cutebritney schreef op 03 April 2003 @ 18:01:
Die afgetapte lijn zal toch het probleem zijn (of 1 van de problemen) aangezien er NOOIT een toestel voor de splitter mag worden aangesloten...
Dat had ik dus ook al gedaan. De telefoonlijn naar boven eraf gehaald, zodat er slechts de inkomende lijn rechtstreeks naar de modem gaat. Werkte niet. Maar die 2 draadjes zijn dus genoeg voor een verbinding ? Ik heb hiervoor Priority gehad en die hadden ook alles al veranderd, dus ik weet niet eens meer wat er precies hoe moet staan.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maar die 2 draadjes zijn dus genoeg voor een verbinding ?
Ik weet niet of DIE twee draadjes genoeg zijn, maar wel dat twee draadjes genoeg zijn :P.

Sluit je telefoon er op aan, heb je kiestoon, dan moet je ook adsl hebben op die lijn (tenzij de lijn erg lang is ofzo, maar dat issie niet). Heb je geen kiestoon, dan zijn je draadjes brak. Simple as that.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 03-04-2003 18:14 ]

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Smarron schreef op 03 April 2003 @ 17:59:

De modem moet het gewoon doen, want ik kan wel naar de modem pingen en alles instellen. Het lampje op de modem wat ADSL aangeeft, blijft echter knipperen. Deze moet constant branden als deze een positief signaal van buiten ontvangt.
Hmm als het lampje op je adsl modem blijft knipperen is er simpelweg gewoon GEEN VERBINDING, het probleem ligt dus bij BBned of Cistron. (of je hebt ergens de draden fout liggen, maar dat lijkt me na de uitleg van de anderen onwaarschijnlijk)

En alles kunt wijzigen je hebt ook de VCI/VPI instellingen gewijzigd, deze zijn iig anders dan bij knp en de inkapseling verandert naar LLC RFC1483 Bridged??

(Heb zelf ook problemen gehad met i-net via BBned, bij demon gewoon zo lang mogelijk aan hun kop blijven zeuren :) )

[ Voor 7% gewijzigd door MachoM op 03-04-2003 21:46 ]

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 14:55
De instellingen van de modem boeien niet voor het sync hebben of niet (ok, bij sommige modems wel, maar bij deze niet dacht ik)

Waarschijnlijk is er je al gevraagd door de helpdesk om het even zonder splitter te proberen. Je hebt dan even geen telefonie, maar als je dan wel line sync krijgt weet je zeker dat het aan de splitter ligt. Wanneer dat het geval is moet je weer even telefonisch contact opnemen met Cistron.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Dus: zet aan die twee draadjes een stekkertje en sluit hem aan op de modem :) Als het dan niet werkt is Cistron zeker aan zet.

• Smarron
Dat had ik al gedaan. Ik geloof dat ik dat ook in mijn openingspost had gezet.

Dit werd inderdaad aangeraden door Cistron. Dus alleen de 2 inkomende draden aansluiten vanuit de muur en dan met een telefoonplug met een 1 meter lange kabel direct in de modem. Zie ook het plaatje. Geen verbinding.
offtopic:
Ik ga zowieso even een draadloos telefoonsetje halen, om de telefoon van boven maar helemaal niet meer aan te sluiten via de bedrading.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
Pak je toch ff een multimetertje.. kijk je of je 49 volt op de 2 draadjes hebt.. maak je daar je ADSL modem aan.. doet ie het niet dan bel je cistron.. :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Smarron schreef op 04 april 2003 @ 17:11:
Dat had ik al gedaan. Ik geloof dat ik dat ook in mijn openingspost had gezet.

Dit werd inderdaad aangeraden door Cistron. Dus alleen de 2 inkomende draden aansluiten vanuit de muur en dan met een telefoonplug met een 1 meter lange kabel direct in de modem. Zie ook het plaatje. Geen verbinding.
Waarom open je dan een topic? Je hebt een storing en Cistron is die aan het oplossen...

• Smarron
JvS schreef op 04 April 2003 @ 17:23:
Waarom open je dan een topic? Je hebt een storing en Cistron is die aan het oplossen...
Ik wilde alleen weten of mijn kabeltjes wel goed waren, ook dmv. een foto'tje. Ik heb er zogezegd 0,0 verstand van. Er werd mij verteld dat een telefoonstekker 4 pluggen heeft, waarvan er 2 voor aarde zijn. Wist ik ook niet. Maar alle symptomen wijzen inderdaad op een storing waar ik niks aan kan doen.

• MachoM
dope, alsof wij zoveel kunnen zien op die plaatjes :D

En als het gwoon door de kpn er al laag zit het gewoon wel goed :)

[ Voor 40% gewijzigd door MachoM op 04-04-2003 19:08 ]

• MachoM
Aansluiten splitter the n00b way ::

1. koop 3 standaard telefoondraden met aan 2 kanten (rj-11) connectors en niet met van die wancontact aansluiters

deze dus: http://www.sanyo-ssm.com/..._j/mobile/image/RJ-11.jpg

2. koop 1 stekker met aan 1 kant een ingang rj-11 ingang en aan de andere kant een grote stekker die in je wandcontact doos past.

3. hang de splitter naast de wancontactdoos aan de muur.

4. neem 1 van de draden en sluit deze aan op de wanstekker en steek deze in de wancontactdoos, steek de andere zijde in je splitter bij het woord LINE

5. neem 1 van de andere draden en steek deze in je modem de andere zijde gaat in je splitter bij het woord ADSL

6. neem de laatste draad en leg deze van de splitter bij het telefoontekentje naar je telefoon.

Hier kun je eventueel nog een stekkerdoos tussenleggen met een rj-11 ingang.

Verwijderd

Telefonie hangt eigenlijk altijd aan 2 draden, voor analoog in rusttoestand ( als er dus niet gebeld wordt) varieert de spanning tussen de 30-55 V, ISDN voor de NT1 varieert tussen de 88-99 V. Als er op een analoge lijn gebeld wordt zakt de spanning in naar een paar volt.

Maar goed, het is dus goed aangesloten en idd. de 2de telefoonlijn moet na de splitter afgetakt worden. De lijn zou actief moeten zijn volgens Cistron, dus provisioning, trunk roll billing e.d. zijn afgerond.

Het showtimelampje zou dus constant moeten branden, ongeacht of je VPI/VCI instellingen goed staan. Daar dit niet het geval is zou ik het toch zoeken in de E-tech, deze heeft nogal wat probleempjes de laatste tijd sowieso in router mode, in bridging schijnt het niet of nauwelijks voor te komen.

Ik zou de firmware van de E-tech naar de nieuwste versie upgraden (deze is stabieler, maar nog niet 100%). Als hij het dan nog niet doet zal waarschijnlijk de DSLAM-poort gereset moeten worden, dit is een klusje voor BBNED maar kun je vast via Cistron laten regelen.

Mocht het dan nog niet werken kun je eens proberen via de helpdesk van E-tech een (experimentele) fix te vragen, dit is een batch bestandje die wat settings fixed.

Heb zo al best wat ellendige gevallen gefixed, iig. succes.

• Smarron
Ik kan vandaag nog even testen met een USB-modem die Cistron leverde bij het pakket van een vriend. Mocht die het ook niet doen, kan ik er zeker van zijn dat het probleem onder de grond ligt. Doet die het wel, bel ik E-Tech wel weer op.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:55
Het USB-modem werkt toch niet op het MAXX-abbo ?
Ik heb zelf precies dezelfde combo als jou.

Je hebt wel een aantal instellingen gedaan in de e-tech modem/router ?
Neem ik aan van wel, maar toch. Bij mij werkte het al zonder in maar naar te hoeven kijken. (config scherm van router)

En werkte je telefoon nu wel of niet op de bekabeling waar je modem op komt ?

[ Voor 88% gewijzigd door Hoyden op 07-04-2003 19:20 ]

• Smarron
Ok, mijn Cistron doet het!

Vraag me niet hoe, maar toen ik begin deze avond naar beneden kwam, brandde het ADSL lampje opeens! 8)7

Een vriend was zojuist gekomen met die USB-modem, maar die hebben we dus niet eens meer getest. Meteen even de telefoon eraf gehaald en gekeken of hij het deed. Alle instellingen stonden al ongeveer goed, maar het internet deed het niet.

Uiteindelijk de modem maar gereset en default settings teruggehaald. Alleen de subnetmask moest aangepast worden en het internet deed het !! :9

Ik heb even de speed getest en die vond ik nog ietwat tegenvallen (600kB/sec max.), maar er blijkt geen verschil in ping en downloadsnelheid te zijn tussen:

- muur - 1m. telefoonkabel - modem - 10m. utp - PC
en
- muur - 1m. telefoonkabel - splitter - 10m. telefoonkabel - modem - 1m. utp - PC

Ik heb trouwens de telefoonkabel die naar boven gaat er tussenuit gehaald. Van de week maar een draadloze halen. Gelukkig dus probleem opgelost. Waarschijnlijk was het dus een probleem buiten mij om, want ik heb echt niks de afgelopen week.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:55
Smarron schreef op 07 April 2003 @ 21:23:
Ok, mijn Cistron doet het!

Vraag me niet hoe, maar toen ik begin deze avond naar beneden kwam, brandde het ADSL lampje opeens! 8)7

Een vriend was zojuist gekomen met die USB-modem, maar die hebben we dus niet eens meer getest. Meteen even de telefoon eraf gehaald en gekeken of hij het deed. Alle instellingen stonden al ongeveer goed, maar het internet deed het niet.

Uiteindelijk de modem maar gereset en default settings teruggehaald. Alleen de subnetmask moest aangepast worden en het internet deed het !! :9

Ik heb even de speed getest en die vond ik nog ietwat tegenvallen (600kB/sec max.), maar er blijkt geen verschil in ping en downloadsnelheid te zijn tussen:

- muur - 1m. telefoonkabel - modem - 10m. utp - PC
en
- muur - 1m. telefoonkabel - splitter - 10m. telefoonkabel - modem - 1m. utp - PC

Ik heb trouwens de telefoonkabel die naar boven gaat er tussenuit gehaald. Van de week maar een draadloze halen. Gelukkig dus probleem opgelost. Waarschijnlijk was het dus een probleem buiten mij om, want ik heb echt niks de afgelopen week.
Hoever zit je van de Adsl centrale af ?

Ik zit nu op een 730.6 kb/s download , met emule aan en 2e pc aan.
1.8 km van centrale.
Zoals je misschien al weet maakt de afstand zeker uit, zeker bij de MAXX abbo's.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
Ik weet niej of je het al gedaan hebt, maar je moet het nu wel even aan Cistron melden dat het verholpen is. Dit kan al door een mailtje te sturen naar helpdesk@cistron.nl end an handelen wij het wel verder af. Kans bestaat ook dat je nog gebeld wordt om te vragen of het probleem verholpen is. Juist daarom vraag ik je om even een emailtje te sturen naar Cistron zodat de storingsman daar jou niet meer hoeft te bellen om te vragen of het probleem is opgelost.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Smarron
SandeR schreef op 07 april 2003 @ 22:29:
Hoever zit je van de Adsl centrale af ?

Ik zit nu op een 730.6 kb/s download , met emule aan en 2e pc aan.
1.8 km van centrale.
Zoals je misschien al weet maakt de afstand zeker uit, zeker bij de MAXX abbo's.
Ik zit hemelsbreed ongeveer 500-750m van de centrale af.
MagicTempest schreef op 07 april 2003 @ 22:56:
Ik weet niej of je het al gedaan hebt, maar je moet het nu wel even aan Cistron melden dat het verholpen is. Dit kan al door een mailtje te sturen naar helpdesk@cistron.nl end an handelen wij het wel verder af. Kans bestaat ook dat je nog gebeld wordt om te vragen of het probleem verholpen is. Juist daarom vraag ik je om even een emailtje te sturen naar Cistron zodat de storingsman daar jou niet meer hoeft te bellen om te vragen of het probleem is opgelost.
Ik heb nog geen email verstuurd, dat ga ik nu direct doen. Werk jij toevallig bij Cistron? Hoe zit het precies met de aansluitdatum en tot de datum dat ik werkelijk online ben gekomen? Kan ik dat vergoed krijgen? Het heeft toch ongeveer een week geduurd (kan me weer € 25,- opleveren namelijk).

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 18:36
Als het goed is heb je dat in een brief gelezen :)

Facturatie begint 2 werkdagen nadat je je modem ontvangen hebt, tenzij je binnen die tijd nog een storing aanmeldt. Als die storing dan verholpen is begint de facturatie op de dag dat de storing verholpen is.

• Smarron
Treenaks schreef op 08 April 2003 @ 08:24:
Als het goed is heb je dat in een brief gelezen :)

Facturatie begint 2 werkdagen nadat je je modem ontvangen hebt, tenzij je binnen die tijd nog een storing aanmeldt. Als die storing dan verholpen is begint de facturatie op de dag dat de storing verholpen is.
Keb geen modem besteld bij hun. ;)

Nog even wat resultaten. Het ziet er nu wel lekker snel uit:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Apr 8 2003 om 10:43:31 UTC+0200)

Download : 745.6 KByte/sec
Upload : 54.7 KByte/sec

Pagina: 1