Kan ik meerdere leds..

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
..op 1 aansluiting aansluiten?

ik wil eigenlijk van elk ledje die aan mij pc hangt een tweede led hangen, en die inbouwen in een kastje onder mijn monitor.
hoef ik niet steeds te bukken *D

ja, ik ben erg lui >:)

One's never alone with a rubber duck.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
geen probleem, je kan er waarschijnlijk wel een stuk of 100 aanhangen zonder problemen.

ik zou het onder de 20 per uitgang houden.

• acq
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Op maandag 20 november 2000 18:25 schreef aatos het volgende:
geen probleem, je kan er waarschijnlijk wel een stuk of 100 aanhangen zonder problemen.

ik zou het onder de 20 per uitgang houden.
Hmm, ik zou het toch wat bescheidener houden. 20 LED's a (laten we het laag houden) 10mA = 200mA. Ik kan me niet voorstellen dat de moederbordfabrikanten de aansturing van de LED's berekent hebben op zo'n stroom en dus al helemaal niet onbeperkt. Mits je een kleine LED gebruikt (geen 5mm exemplaar, want die gebruiken vrij veel), denk ik dat je er best eentje parallel kunt zetten.

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

sinds wanneer gebruikt een low-current 3mm minder dan een low current 5mm, blijft beide 1..2mA, zlefs met gewone blijft het rond de 20mA voor beide

Verwijderd

1 ledje extra zal inderdaad niet echt een probleem vormen.
En zo wel.
Dan zou je met behulp van b.v. 2 weerstandjes en een bc547 tor een simpel universeel led stuuring's schakelingetje kunnen maken (per kanaal dan ,je kan dan wel meer ledjes op de uitgang hangen)

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Das wel ff listig want een standaard schakeltrapje gaat niet werken, de leds zijn geschakeld op de - !! niet op de + aansluiting.

MAar zeker met low current mag het volgens mij geen probleem zijn..
Bij b.v. conrad hebben ze stripjes met leds, die kun je zo onder je monitor plakken als je het netjes bedraad, hoef je geen kastje te hebben..

IP Rocks

• acq
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Op maandag 20 november 2000 18:42 schreef TriLithium het volgende:
sinds wanneer gebruikt een low-current 3mm minder dan een low current 5mm, blijft beide 1..2mA, zlefs met gewone blijft het rond de 20mA voor beide
Geen idee, ik meende dat die minder gebruikte. Maar je hebt ook low current LED's en die gebruiken minder en daar ging ik vanuit.

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

Verwijderd

Wil je er echt veel parallel zetten, pak dan gewoon een opto-coupler met een uitgang die genoeg stroom kan verdragen, simpeler dan een transistorschakelingetje
Pagina: 1