[php]Cookies domain probleem...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Ey,

Ik ben bezig met een forum. Dit forum maakt gebruik van het member systeem van de site, zodat site en forum geheel geïntegreerd zijn. Das wel zo makkelijk. Alleen is er één probleem waar ik geen oplossing voor heb.

Mijn inlog systeem is gebaseerd op cookies. Ik geef geen domain mee oid, dat hoefde ook niet. Maar nu staat er en in de hoofdmap, en in de map forum een inlog en outlog script. Log ik in via de site, dan herkent hij het op het forum, ik kan dan echter niet uitloggen via het outlog script van het forum. Hiervoor moet ik terug naar de site.

Als ik op het forum inlog, ben ik op de site niet ingelogd, en kan ook via de site niet uitloggen (logischerwijs).

Als ik op het forum inlog, en vervolgens op de site, kan ik het helemaal vergeten, en moet ik alle browsers sluiten, zodat de cookies verwijderd worden :P

Wie weet wat ik als domain moet instellen om te zorgen dat de cookies (waar dan ook aangemaakt) over het hele domein geldig zijn, en over het hele domain gewijzigd kunnen worden?????

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53

Tux

PHP:
1
setcookie ("TestCookie", "", time() + 3600, "", "www.example.com", 1);

of
PHP:
1
setcookie ("TestCookie", "", time() + 3600, "/", "www.example.com", 1);

Lijkt mij :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dus:
PHP:
1
setcookie ("TestCookie", "", time() + 3600, "/", "example.com", 1);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53

Tux

En let er daarbij wel op dat de laatste , 1); ervoor zorgt dat je cookie alleen geset kan worden over https. Dus laat het weg of zet er 0 neer als je het niet nodig hebt.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
thanx, ik heb het nu als volgt, enhet probleem is deels opgelost:

PHP:
1
setcookie('c_username', $username_login, $expires, '/', 'www.domein.nl');

Wat is dan et probleem nog? Nou, op mijn remote server (wel het uiteindelijke doel, maar ohk) doet hij het perfect, maar hoe moet ik dit aanpassen om op mijn localhost te gebruiken?

Ik bedenk nu iets, ik weet niet of het kan, maar zou ik het domein niet kunnen uitlezen en dan in een cookie plaatsen? Dan zou hij altijd goed moeten zijn....

Op mijn eigen server maakt hij dus die hele cookies niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roa schreef op 03 april 2003 @ 20:24:
thanx, ik heb het nu als volgt, enhet probleem is deels opgelost:

PHP:
1
setcookie('c_username', $username_login, $expires, '/', 'www.domein.nl');

Wat is dan et probleem nog? Nou, op mijn remote server (wel het uiteindelijke doel, maar ohk) doet hij het perfect, maar hoe moet ik dit aanpassen om op mijn localhost te gebruiken?

Ik bedenk nu iets, ik weet niet of het kan, maar zou ik het domein niet kunnen uitlezen en dan in een cookie plaatsen? Dan zou hij altijd goed moeten zijn....

Op mijn eigen server maakt hij dus die hele cookies niet aan...
Dat komt doordat je lokaal op een ander domein zit.

Cookies worden dus per domein geset, dat is wel prettig, want anders zou iedereen alle cookies kunnen lezen (dus ook die van andere sites).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
ja, dat snapte ik wel, maar ik wil graag weten hoe ik het domein kan aanpassen, zodat deze op mijn localhost werkt, en zodat hij werkt als ik inlog op mijn localhost, maar via een andere pc elders op het internet...

Daarom dacht ik, als ik het domein nou eens ophaal, en dat gebruik als cookie domein, dan zou hij altijd moeten werken.....het gaat dan niet noodzakelijk om veiligheid, maar dan kan ik makkelijker werken aan mijn site, op de remote host doet hij het namelijk wel.

Als dat niet mogelijk is, of te ingewikkeld, wil ik gewoon dat het cookie op de hele localhost werkt, waar dan ook aangemaakt.

[ Voor 49% gewijzigd door Roa op 03-04-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
Kickje...??

Pagina: 1