Ibanez RG550LTD, Hughes & kettner Attax 200, Boss BCB3+mt2 & ns2
Verwijderd
WAT lukt niet precies?
*wordt je PCI-IDE bios geladen ("scanning for drives ..*") ?
*is de 80GB disk bootable? zo ja, welk OS staat erop? DOS is het makkelijkst om te testen
(win98 bootdisk: SYS A: C:)
*is je 80GB disk gepartitioneerd (minstens 1 primaire partitie)?
*is deze primaire partitie actief gemaakt mbv fdisk?
*heb je in je pc-BIOS ingesteld dat je van de Promise wilt booten?
(SCSI/EXT/futureATA)
meer informatie gaarne.
*wordt je PCI-IDE bios geladen ("scanning for drives ..*") ?
*is de 80GB disk bootable? zo ja, welk OS staat erop? DOS is het makkelijkst om te testen
(win98 bootdisk: SYS A: C:)
*is je 80GB disk gepartitioneerd (minstens 1 primaire partitie)?
*is deze primaire partitie actief gemaakt mbv fdisk?
*heb je in je pc-BIOS ingesteld dat je van de Promise wilt booten?
(SCSI/EXT/futureATA)
meer informatie gaarne.
Ik heb dit probleem ook gehad. Hij wou niet booten van mijn PCI-IDE controller, hij herkende de schijven wel.
Ik had dit probleem nadat ik mijn mobo vervangen heb.
Hoe heb ik het opgelost?
Niet! Ik heb mijn schijf dan maar op de onboard controller aangesloten, en de controller ligt al 2 jaar onder het stof.
Mss helpt voor jouw een BIOS update, dan kan je mss instellen dat hij daarvan meot booten.
Ik had dit probleem nadat ik mijn mobo vervangen heb.
Hoe heb ik het opgelost?
Niet! Ik heb mijn schijf dan maar op de onboard controller aangesloten, en de controller ligt al 2 jaar onder het stof.
Mss helpt voor jouw een BIOS update, dan kan je mss instellen dat hij daarvan meot booten.
Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical
In je bios je boot-device goed zetten
bijvoorbeeld:
1 - floppy
2 - cdrom
3 - scsi /other
harddisk dan niet kiezen, zou moeten werken
bijvoorbeeld:
1 - floppy
2 - cdrom
3 - scsi /other
harddisk dan niet kiezen, zou moeten werken
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
In dezelfde situatie moet ik in de bios instellen: Boot device: C:heb je in je pc-BIOS ingesteld dat je van de Promise wilt booten?
(SCSI/EXT/futureATA)
Misschien is het handig als je even wat hardware info geeft. Wat voor mobotje, en welke bios, en wat voor IDE controller en welke bios/firmware?
<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>
Ik heb op die 80Gb winXP staan en de schijf is gepartitioneerd met zeker één primaire partitie, ik heb de pc niet hier nu maar zal morgen ff verder kijken, ik heb de Bios ingesteld op SCSI/EXT/futureATA
Ik weet niet wat er allemaal aan de onboard IDE controller hangt, maar schakel die eens uit in het bios. Het kan zijn dat hij automatisch boot van de onboad controller. verder zou ik de boot sequence op C: houden en niet op SCSI/.../.... de 1e hdd is de C.
Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.
Jouw computer boot van de allereerste geactiveerde primaire partitie die de BIOS in de bootvolgorde tegenkomt. Dus je moet op het volgende letten:
- PCI IDE is meegenomen in de bootvolgorde
- harddisks op de onboard IDE heeft géén geactiveerde primaire partitie
- harddisk op de PCI IDE moet een geactiveerde primaire partitie
- je moet eventueel in de BIOS van de PCI IDE controller instellen dat de HDD bootable is
Je kunt de primaire partitie activeren en de-activeren met bijvoorbeeld PartitionMagic
- PCI IDE is meegenomen in de bootvolgorde
- harddisks op de onboard IDE heeft géén geactiveerde primaire partitie
- harddisk op de PCI IDE moet een geactiveerde primaire partitie
- je moet eventueel in de BIOS van de PCI IDE controller instellen dat de HDD bootable is
Je kunt de primaire partitie activeren en de-activeren met bijvoorbeeld PartitionMagic
moderne biossen hebben geen c: optie meer...endeavor schreef op 03 April 2003 @ 20:16:
Ik weet niet wat er allemaal aan de onboard IDE controller hangt, maar schakel die eens uit in het bios. Het kan zijn dat hij automatisch boot van de onboad controller. verder zou ik de boot sequence op C: houden en niet op SCSI/.../.... de 1e hdd is de C.
zoiets heet hier HDD0 of iets dergelijks, dit is echter de HDD0 van de onboard IDE. De optie EXT of SCSI ofzoiets dergelijks slaat op een addon kaart (oftewel PCI IDE) en zo kan je daar vanaf booten.
of misschiewn nog makkelijker:
1st boot: none
2nd boot:none
3rd boot: none
boot other device: yes
daarmee moet het ook lukken.
Laat dat nou net zijn wat ik probeerde en wat niet werkte!SonyEricsson schreef op 04 April 2003 @ 02:42:
of misschiewn nog makkelijker:
Conclusie: de HDD op jouw PCI IDE controller is niet bootable
Voor de compleetheid: Ook de onboard IDE controller kan een PCI-bus controller zijn. Het kan dus zeker, maar een insteek IDE kaart wil dus lang niet altijd werken.
PS. heb je geprobeerd of je de onboard IDE controller kunt uitzetten? Als je dat doet zou het kunnen dat het BIOS als eerste de insteek PCI IDE controller vindt, en 'm dus als HDD0 behandelt.
PS. heb je geprobeerd of je de onboard IDE controller kunt uitzetten? Als je dat doet zou het kunnen dat het BIOS als eerste de insteek PCI IDE controller vindt, en 'm dus als HDD0 behandelt.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Pagina: 1