Toon posts:

Heb ik nou een virus ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag op mijn werk waren plotsklaps mijn winword.exe en excel.exe bestanden verdwenen. Met andere woorden ik kon geen Excel en Word bestanden meer openen terwijl ik dit 5 minuten eerder wel nog kon. Erg vreemd. een 1/2 uur erna krijgt een collega van mij allerlei storingen in Excel en wordt deze door windows afgesloten. Weer een uur later kan een andere collega van mij net zoals ik geen Word en Excel bestanden meer openen omdat zijn winword.exe en excel.exe zijn verdwenen. Bij zoeken met de zoekfunctie was niet terug te vinden van deze bestanden.
Ik heb mijn systeem vervolgens in windows gescanned met Norman antivirus en vervolgens onder dos met Nod32 en F-prot. Allen zonder resultaat. Verder nog een schijfcontrole gedaan (wie weet misschien bad sectors). Eveneens zonder resultaat.
Heeft iemand deze ervaringen ook ook gehad de laatste tijd ???
Zou het een virus kunnen zijn ???
Oja, mijn besturingssysteem in Windows 98 icm Office 97. De hardware varieerd van Pentium III (667 Mhz) tot Pentium IV (1600 Mhz) IBM machine's.

Verwijderd

Loggen die pc's in op een server waarop Offci op staat? Anders ligt het misschien aan die server. Anders kan het inderdaad wel een bepaald virus zijn die dit veroorzaakt.

Het is trouwens Norton Antivirus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is Norman hoor !
http://www.norman.com/no/index.shtml
Overtuig jezelf.

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

:) Norman Antivirus bestaat volgens mij ook hoor!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Oh, sorry. Ik ken het niet. Het leek zo op Norton :) (Zie eerste post van me)

Verwijderd

Probeer dan eens met Norton Antivirus. ;)

Verwijderd

Topicstarter
F-prot is een van de sterkste scan engine's die bestaan geloof ik.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:09
En wat als je excel ofzo opnieuw installeert en dan reboot. Blijven ze dan wel zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik dus ook gedaan. Maar wat ik vreemd vind is dat meerdere personen dit probleem hebben. Verder hoor ik net van mijn broer dat er vandaag bij hem op het werk ook iemand was met dergelijke problemen.

Verwijderd

Misschien juist een nieuw virus? Kan altijd, dat de Anti-virus programma's ze nog niet vinden, misschien een update-tje van je Anti-virus?

Verwijderd

Topicstarter
Het waren de nieuwste virusdefinities van alle 3 de scanners.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Naast een virus kan het natuurlijk ook een onbekend trojaans paard zijn. Of een "grapje" van een collega/huisgenoot zijn; een scriptje die een paar bestanden verwijderd is zo gemaakt.

Staan er rare processen in de task manager?

edit:

Had je die DOS scanners ook geupdate, en draaide je dat vanaf een onbesmette schijf zoals een CD? Dus niet (de CD aanmaken) vanaf een machine binnen je eigen netwerk, aangezien je aangeeft dat je het bij "meerdere personen" had. Ook bij je broer op z'n werk zou kunnen komen door het bekende 'even een grappig bestandje naar wat collega's sturen'. Een online virusscan kan dan ook geen kwaad: housecall.antivirus.com

[ Voor 51% gewijzigd door F_J_K op 03-04-2003 19:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 03 April 2003 @ 19:08:
Naast een virus kan het natuurlijk ook een onbekend trojaans paard zijn. Of een "grapje" van een collega/huisgenoot zijn; een scriptje die een paar bestanden verwijderd is zo gemaakt.

Staan er rare processen in de task manager?

edit:

Had je die DOS scanners ook geupdate, en draaide je dat vanaf een onbesmette schijf zoals een CD? Dus niet (de CD aanmaken) vanaf een machine binnen je eigen netwerk, aangezien je aangeeft dat je het bij "meerdere personen" had. Ook bij je broer op z'n werk zou kunnen komen door het bekende 'even een grappig bestandje naar wat collega's sturen'. Een online virusscan kan dan ook geen kwaad: housecall.antivirus.com
Ik hoop toch niet dat ik zo'n kinderachtige collega's heb.
Pagina: 1