Goedendag,
Ik heb een paar vraagjes. Ik heb laatst een router gekocht van het merk Linksys. Hierop is een switch aanwezig voor 4 computers. De bedoeling is dat 2 computers worden aangesloten op deze router, zodat ze beiden beschikken over internet. Internet in dit geval is ADSL van KPN. De ene computer beschikt over Windows XP Home, de andere over Windows 98. Nou dacht ik dat het me allemaal wel zou lukken, maar guess what... Ik ben nu zover dat de router zit aangesloten op de modem van KPN, en vanuit de router gaat tot dusver 1 kabel naar de computer met windows XP. Die moet namelijk als eerst een internetverbinding hebben. De lampjes op de router branden, wat betekent dat er een signaal is. Tot dusver allemaal fijn...
Maar nu moet ik de router dus gaan instellen. Dat gaat met behulp van de browser. Daar worden een aantal instellingen van mij verlangt, en dat is het punt waar ik er niet helemaal uitkom. Ik hoop dat iemand hier mij iets verder kan helpen. Ik zal zo nauwkeurig proberen aan te geven wat er wordt verlangt:
1e pagina in browser: [SETUP]
Host name:...
Domain name:...
Firmware version: (is gegeven, lang getal...)
LAN IP Adress: (MAC: 00-06-25-xx-xx-DB)
dan staat er verder standaard ingesteld:
192.168.1.1 (Device IP Adress)
255.255.255.0 (Subnet Mask)
WAN Connection Type: (MAC 00-06-25-xx-xx-DC)
Dan zijn er verder nog wat keuzemogelijkheden waaronder:
-Obtain IP automatically
-Static IP:
WAN IP Adress:
Subnet mask:
Default Gateway adress:
DNS (required): (waarbij 3 invulmogelijkheden zijn)
2e pagina in browser: [DHCP]
keuze tussen enable/disable
Starting IP Adress: 192.168.1.100 (standaard ingevuld)
Number of DHCP servers: 50
DNS: 1:
2:
3:
WINS:
Hiervan moet ik dus de instellingen weten...
Windows XP zegt verder bij IPCONFIG het volgende:
- IP: 192.168.1.100
- Subnet: 255.255.255.0
- Gateway: 192.168.1.1
- MAC: 00-06-25-xx-xx-DC
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen en hier iets van snapt...
Bij voorbaat heel veel dank voor de moeite!!!
Groeten,
Arthur
Ik heb een paar vraagjes. Ik heb laatst een router gekocht van het merk Linksys. Hierop is een switch aanwezig voor 4 computers. De bedoeling is dat 2 computers worden aangesloten op deze router, zodat ze beiden beschikken over internet. Internet in dit geval is ADSL van KPN. De ene computer beschikt over Windows XP Home, de andere over Windows 98. Nou dacht ik dat het me allemaal wel zou lukken, maar guess what... Ik ben nu zover dat de router zit aangesloten op de modem van KPN, en vanuit de router gaat tot dusver 1 kabel naar de computer met windows XP. Die moet namelijk als eerst een internetverbinding hebben. De lampjes op de router branden, wat betekent dat er een signaal is. Tot dusver allemaal fijn...
Maar nu moet ik de router dus gaan instellen. Dat gaat met behulp van de browser. Daar worden een aantal instellingen van mij verlangt, en dat is het punt waar ik er niet helemaal uitkom. Ik hoop dat iemand hier mij iets verder kan helpen. Ik zal zo nauwkeurig proberen aan te geven wat er wordt verlangt:
1e pagina in browser: [SETUP]
Host name:...
Domain name:...
Firmware version: (is gegeven, lang getal...)
LAN IP Adress: (MAC: 00-06-25-xx-xx-DB)
dan staat er verder standaard ingesteld:
192.168.1.1 (Device IP Adress)
255.255.255.0 (Subnet Mask)
WAN Connection Type: (MAC 00-06-25-xx-xx-DC)
Dan zijn er verder nog wat keuzemogelijkheden waaronder:
-Obtain IP automatically
-Static IP:
WAN IP Adress:
Subnet mask:
Default Gateway adress:
DNS (required): (waarbij 3 invulmogelijkheden zijn)
2e pagina in browser: [DHCP]
keuze tussen enable/disable
Starting IP Adress: 192.168.1.100 (standaard ingevuld)
Number of DHCP servers: 50
DNS: 1:
2:
3:
WINS:
Hiervan moet ik dus de instellingen weten...
Windows XP zegt verder bij IPCONFIG het volgende:
- IP: 192.168.1.100
- Subnet: 255.255.255.0
- Gateway: 192.168.1.1
- MAC: 00-06-25-xx-xx-DC
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen en hier iets van snapt...
Bij voorbaat heel veel dank voor de moeite!!!
Groeten,
Arthur