Hub/switch heeft problemen met 2 nics in 1 pc

Pagina: 1
Acties:

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 22:53

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Topicstarter
hoi :)

ik heb al een tijdje thuis een ftp draaien; die ook vaak meegaat naar land; der zitten 2 nics's in ; een realtek en een sis (onboard) ; ik heb altijd alleen de realtek gebruikt; omdat die int algemeen sneller is dan die sis.

nu wou ik vandaag eens probere om men remote control over die sis te laten gaan; omda die toch nogal veel load veroorzaakte op die realtek.

nu blijkt da om 1 of andere reden zowel men hub (3com officeconnect 16 poort) als men siwtch (4poort usrobotics ) problemen hebben met 2 nics op 1 pc.

de usr kent die pc dan gewoon niemeer; terwijl de connection leds wel branden, die pc is ook nie meer te vinden op netwerk.

als ik hem op hub hang; dan gaat het alert ledje aan.

ik heb al eens de faq ivb met trunking en zo geleze; maar vind nie echt een antwoord.

effe voor de duidelijkheid; ik wil deze kaarten nie trunken of zo; alleen 1 kaart voor ftp; en 1 voor remote gebruiken (dus met 2 verschillende ip's)

iemand een idee wrom dit nie wil lukken ?

(waarschijnlijk zie ik iets doms over het hoofd 8)7

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ze zitten zeker in hetzelfde subnet?

• FlashBlue

FlashBlue

Topicstarter
Erkens schreef op 03 april 2003 @ 17:26:
ze zitten zeker in hetzelfde subnet?
Yepz, zitten in zelfde subnet.
ik dacht eerst dat het mss aan de dhcp server van de switch lag (1 comp naam die 2 ips wil); maar met die uit ; en met vaste ip's; blijft het probleem .

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

FlashBlue schreef op 03 April 2003 @ 17:32:
[...]

Yepz, zitten in zelfde subnet.
ik dacht eerst dat het mss aan de dhcp server van de switch lag (1 comp naam die 2 ips wil); maar met die uit ; en met vaste ip's; blijft het probleem .
je moet ze allebei in een ander subnet zetten geloof ik, anders weet je pc niet welke nic er gebruikt moet worden enzo.
zie je route tabel ;)

offtopic:
route print

• FlashBlue

FlashBlue

Topicstarter
Erkens schreef op 03 April 2003 @ 17:35:
[...]

je moet ze allebei in een ander subnet zetten geloof ik, anders weet je pc niet welke nic er gebruikt moet worden enzo.
zie je route tabel ;)

offtopic:
route print
mm; was het niet zo dat als je 2 pc in een verschillend subnet steekt; ze elkaar niemeer zien in windows netwerkomgeving ?

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
Was het niet zo dat als je 2 netwerkkaarten in het zelfde subnet zet je een routing loop krijgt ?

Ja dat was zo. Je krijgt waarschijnlijk hetzelfde probleem met je switch / hub als je een crosskabel tussen poort 1 en 2 doet.

[ Voor 41% gewijzigd door raymonvdm op 04-04-2003 01:16 ]

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

verschillend ip is iet persee nodig.. probleem is wel dat als je op beide nic de microsoft client etc aan laat staan dan de windows machine zichzelf terug ziet en gaat zeuren over een dubbele naam etc. dus als je op de ene nic nou alleen de ip stack aan laat staan (voor ftp is dat zat) dan ben je al een stuk verder.

Wat je switch betreft, zolang je ze niet wilt teamen zou het moeten werken op een simpele switch.

IP Rocks

• FlashBlue

FlashBlue

Topicstarter
Heb intussen eens even geprobeerd met een verschillend ip op hetzelfde subnet; maar met ms client uitgeschakeld op de ftp nics; en dat werkt dus idd wel ; thx redguy ! :-)

heb ook eens effe met usrobotics gebeld; en blijkbaar kan de dhcp server in die switch niet overweg met 2 nics die willen aanmelden met zelfde pc name ; en dan loopt ie vast; maar dat lost redguy's tip dus ook op :)
Pagina: 1