Externe HDD: kun je USB en FW tegelijk gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
Externe Maxtor 250 Gb 5000XT

Ik heb al een tijdje zo'n schijf en ben er best wel tevreden meej, maar nou vroeg ik me af: Het ding heeft een firewire én een USB 2.0 aansluiting, zou je het ding dan ook tegelijk aan 2 pc's kunnen koppelen? en als dit KAN.. zonder het ding op te blazen werkt het dan ook? Iemand dit al geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door tec op 03-04-2003 19:57 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03 22:54
Het lijkt me erg sterk dat dat kan :P. Opblazen zal iig niet gebeuren, maar dataverlies kan ik me wel voorstellen.

tvw

Verwijderd

Je zegt het zelf al, die aansluitingen zijn er volgens mij niet voor gemaakt om tegelijk gebruikt te worden. Opblazen is misschien wat overdreven, maar ik denk dat een 250 gig schijf tamelijik kostbaar is voor zulk soort grappen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

Verwijderd

Nu is weer niet duidelijk wat de topicstarter wil zeggen met: " Ik heb al een tijdje zo'n schijf"

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

lijkt me slecht plan omdat te doen, tegenwoordig zijn printers USB & Parallel aantesturen, maar denk niet als als je 1 pc op ltp mikt, en andere op usb, dat tegelijk printen mogenlijk is :)

Ey!! Macarena \o/

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03 21:01

Valkyre

Kitesurf FTW!

zoals al gezegd is denk niet dat het zou werken, ik zou zeggen probeer het, maar wel op je eigen verantwoording (denk niet dat het verstndig is!!!)
offtopic:
het zou opzich wel mooi zijn als je ze kan bridgen, dan gaat het nog sneller :D

iRacing Profiel

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 10:31
Kan je de fabrikant niet mailen?? lijkt me wel handig als het mogelijk is...

En dan een stapje verder:

2 aansluitingen op 1 computer, nog sneller dataoverdracht :P

Verwijderd

which allows users to choose between a USB 2.0 and FireWire connection
[...]
While the previous models were limited to either USB 2.0 or FireWire, connectivity on the new series takes a positive step forward with the inclusion of both USB 2.0 and FireWire connections into the drive.
http://asia.cnet.com/revi...39007125,39008560p,00.htm

Gevonden met Google

In de bak zit trouwens een 3.5 inch ATA met Ultra ATA 133 interface.
Met ATA kun je nooit meer dan 1 host/pc/originator hebben...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 00:07 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-03 13:56
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 00:04:
[...]
http://asia.cnet.com/revi...39007125,39008560p,00.htm

Gevonden met Google

Met ATA kun je nooit meer dan 1 host/pc/originator hebben...
euhm, hier gaat et om de connectors die erop zitten, niet dat je ze tegelijk kan aansluiten... oftewel, NIET gevonden met google :D

Verwijderd

Het ding heeft een firewire én een USB 2.0 aansluiting, zou je het ding dan ook tegelijk aan 2 pc's kunnen koppelen?
euhm, hier gaat et om de connectors die erop zitten, niet dat je ze tegelijk kan aansluiten...
Oftewel wakker worden en lezen...

Edit:
Nee, JIJ moet wakker worden en lezen. OverSoft doelde op het feit dat het stukje wat jij had gequote over de aansluitingen gaat en NIET over het al dan niet tegelijk gebruiken van deze interfaces.
Hier kun je lezen dat ik 2 stukjes quotte. Het eerste stukje (uit alinea 1 van de bron) gaat over keuze tussen de 2 aansluitingen, het 2e over de connectoren. De met Google gevonden tekst gaat dus wel degelijk over kiezen en niet over gelijktijdig gebruik.

Engelse Tekst:
which allows users to choose between a USB 2.0 and FireWire connection

NL Vertaling:
welke gebruikers de mogelijkheid geeft om te kiezen tussen USB 2.0 of een FireWire verbinding.

"Kramers Engels/Nederlands Woordenboek: Choose (uit)verkiezen"

Oftewel: kiezen tussen (of/of) en niet tegelijkertijd (en/en).

Hoe wou jij zowel USB als FW gebruiken tegelijkertijd als je moet KIEZEN tussen 2 connectoren (USB2 óf FW) oftewel er 1 NIET (USB2 óf FW) mag aan sluiten? Het is moeilijk ATA-signalen versturen zonder kabeltje...

Nogmaals:
Met ATA kun je nooit meer dan 1 host/pc/originator hebben. (met SCSI trouwens ook niet)...

Als je centrale opslag wilt hebben, kun je beter 1 PC uitvoeren met interne opslag (of de externe schijf daaraan hangen) en die in een netwerk delen (of denken aan professionele opslagsystemen zoals: 1, 2).

Zinvolle discussie zo, probeer het/lees de handleiding/mail de fabrikant en post de resultaten.....

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 09:17 ]

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:04

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 07:56:
Oftewel wakker worden en lezen...
Nee, JIJ moet wakker worden en lezen. OverSoft doelde op het feit dat het stukje wat jij had gequote over de aansluitingen gaat en NIET over het al dan niet tegelijk gebruiken van deze interfaces.

edit:
Dan ga ik ook even editten. Nee, je hoeft het niet te vertalen voor me, ja ik had ook al lang gezien dat je moet kiezen tussen de een of de ander. Maar waar OverSoft (waarschijnlijk) en ik in ieder geval op doelde is dat 2e stukje ("While the previous models were limited to either USB 2.0 or FireWire, connectivity on the new series takes a positive step forward with the inclusion of both USB 2.0 and FireWire connections into the drive."). Dat tweede stukje ging inderdaad over de aansluitingen en niet over het al dan niet tegelijk gebruiken ervan. Dat heeft geen enkel toegevoegde waarde (was al bekend) en kan alleen maar weer tot onduidelijkheid leiden (zie onze discussie nu).

[ Voor 52% gewijzigd door ma9ma op 04-04-2003 09:06 ]

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Verwijderd

Choose between..... Lijkt me duidelijk.

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024
okay ik weet genoeg :) thx voor de info iedereen!

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik zoek nog een goedkope usb2/firewire 2,5" Case die geen extra voeding nodig heeft. Weet iemand toevallig een?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Pagina: 1