[RH8]Download snelheid <0.1K/sec?

Pagina: 1
Acties:

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 15:06

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Probeer duz bestandje te downloaden onder RedHat8, dit gaat extreem traag om de een of andere reden, hetzelfde bestandje onder windows gaat met ruim 50kB/sec, dus het ligt iig niet aan die server.
Ook al aantal keer linux gewoon opnieuw geinstalleert, maar dat lijkt nix te helpen. PC hangt aan een netwerkje met 10/100mbps nic, en een @home internet verbinding via een router... iemand een idee hoe ik dit oplos? (Eerder heeft dit trouwes wel gewoon goed gewerkt met een andere pc, maar aangezien de huidige een stuk sneller is lijkt het me daar iig niet aan te liggen)

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

draait er een proxy of logging systeem (snort,squid oid) misschien houdt deze de boel een beetje op..

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

DDan schreef op 03 April 2003 @ 17:03:(Eerder heeft dit trouwes wel gewoon goed gewerkt met een andere pc, maar aangezien de huidige een stuk sneller is lijkt het me daar iig niet aan te liggen)
Wat zegt ifconfig :?
Wat laat een simpele 'ping' zien :?
Iets meer info s.v.p.

[ Voor 3% gewijzigd door moto-moi op 03-04-2003 17:31 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• DDan

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Nope er draait nix van proxies

pingen werkt (20ms intern/40ms gem), levert wel af en toe packet loss op. (zowel naar intern netwerk als naar buiten, ong. 15%)
edit:
netwerk kabel ff gecontroleerd met windows bak, werkt gewoon

ifconfig: bij RX geeft ie 202 errors, voor de rest nix aparts

edit:

Ander netwerkkaartje erin gestopt, alles werkt nu weer zoals het hoort te werken... natuurlik nog steeds geen idee wat nu het probleem was duz ideeen nog steeds welkom... netwerkkaartje zelf is iig wel in orde (weer ff op windows pc'tje geprobeerd) mss iets met driver? of instellingen?

[ Voor 138% gewijzigd door DDan op 03-04-2003 18:22 ]

Verwijderd

pingen intern 20 ms????

dan is er serieus wat mis. Ik haal hier 0,5ms op zn max ofzo :)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sommige netwerkkaarten werken wel maar heel traag als je een verkeerde IRQ gebruikt,
dat kan met isa kaartjes nog wel gebeuren.
Dan moet je in /etc/modules (geloof ik) de irq en io adress er even bijzetten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOl
pingen werkt (20ms intern/40ms gem), levert wel af en toe packet loss op. (zowel naar intern netwerk als naar buiten, ong. 15%)
edit:
netwerk kabel ff gecontroleerd met windows bak, werkt gewoon
ifconfig: bij RX geeft ie 202 errors, voor de rest nix aparts
Als dit intern is, IS DAT apart... Ik zou je mn kabels maar eens controleren als ik jou was...

Dit is vrij normaal voor een 100mbit netwerk
code:
1
2
3
--- mrpopo.dragonball.z ping statistics ---
12 packets transmitted, 12 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 0.110/0.155/0.332/0.058 ms

Dus minder dan 1 MS pings

• DDan

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 20:51:
pingen intern 20 ms????

dan is er serieus wat mis. Ik haal hier 0,5ms op zn max ofzo :)
nu haal ik ook weer gemmideld 0,2ms bij het pingen intern, dus tis weer in orde
u_nix_we_all schreef op 03 april 2003 @ 23:04:
Sommige netwerkkaarten werken wel maar heel traag als je een verkeerde IRQ gebruikt,
dat kan met isa kaartjes nog wel gebeuren.
Dan moet je in /etc/modules (geloof ik) de irq en io adress er even bijzetten.
het was gewoon een pci kaartje dus daar lag het niet aan, dat van dat irq zou nog kunnen, moest kaartje namelijk zelf nog installeren en heb gewoon geen irq opgegeven (had naderhand gewoon 10 gekregen, nu trouwes ook weer)... heb nog ff gekeken in /etc/modules.conf, maar daar staat nu nix bij van irq of io, duz daar ga ik lekker vanaf blijven, wel nog ff googlen... :Y)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Die netwerkkaart is dus gewoon kapot.

Een ping van >20 ms, packetloss, en errors op een lokale link, dat *kan* echt niet kloppen. De enige andere mogelijkheid is dat je hub of switch een beetje stuk is, maar als het met een andere kaart wel gewoon werkt zal dat ook niet het geval zijn.

offtopic:
Overigens vinden we het hier niet erg wanneer je 'duz' gewoon als 'dus' spelt en 'nix' als 'niks'. Het is niet 1337 om br@k n3d3rl@nds te praten ofzo, mocht die gedachte toevallig leven ;)

• DDan

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Wilke schreef op 04 April 2003 @ 01:30:
Die netwerkkaart is dus gewoon kapot.

Een ping van >20 ms, packetloss, en errors op een lokale link, dat *kan* echt niet kloppen. De enige andere mogelijkheid is dat je hub of switch een beetje stuk is, maar als het met een andere kaart wel gewoon werkt zal dat ook niet het geval zijn.

offtopic:
Overigens vinden we het hier niet erg wanneer je 'duz' gewoon als 'dus' spelt en 'nix' als 'niks'. Het is niet 1337 om br@k n3d3rl@nds te praten ofzo, mocht die gedachte toevallig leven ;)
Netwerkkaart is niet stuk, werkt perfect met een windows machine. Tis ook de netwerkkabel niet aangezien die gewoon werkt met een andere pc, en de switches zullen ook in orde zijn aangezien geen enkele andere pc er problemen mee heeft.

offtopic:
ik typ nou eenmaal zoow, eenmaal aangewent

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
andere poort aangesloten op de hub/switch?

[ Voor 26% gewijzigd door Madnessi op 04-04-2003 11:42 ]

• DDan

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Nee, het was hetzelfde poortje, waar hij trouwens nu ook weer op zit, en het werkt nu wel gewoon... kga denk ik nog es dat kaartje er weer bij stoppen en proberen om het nu wel aan de gang te krijgen.

Pagina: 1