Toon posts:

wacom volito problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier net een volito gekocht en nu heb ik er een vraagje over, ik heb echter een probleempje als ik zeer snel circels trek. Hieronder een voorbeeldje: De bovenste 2 circels zijn van m'n volito en de onderste zijn gedaan met de muis. Je ziet dat ze allemaal nogal 'hoekig zijn. Is dit normaal? Of kan ik de 'refreshrate' hoger zetten of waar ligt dit aan.

Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/test/volito.jpg

extra info:

muis: logitech dual optical (ps2)
tablet: wacom volito (usb2) + laatste nieuw drivers
image gedaan in photoshop 7 (1000*1000 op 100 dpi)

p2.4 op een asus p4pe
herc. radeon 9700 pro
screen res(1280*1024)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb zelf de Wacom Graphire 2, en toen ik hem kreeg was hij ook erg schokkerig. Ik heb toen óf opnieuw geïnstalleerd, óf gewoon een format c: doorgevoerd, maar het hielp iig prima :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet schokkerig of zo, hij werkt perfect als muisvervanger buiten het bovenstaande probleem dan

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

en als je het langzaam doet worden ze wel perfect rond?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:32
En de Brush settings in Photoshop? (F5)
en je Wacom settings in je Control Panel?

Wat heb je daar al gevonden?

(volgende keer word 't op prijs gesteld als je ff je image resized.. dit is schraal leesbaar) :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Sorry van de imagesize, kzal hem volgende keer resizen.

Als ik de circel langzaam teken is het niet nee, het ligt dus niet aan de resolutie van het palet.

Ik kan me niet inbeelden waar ik zoiets in photoshop kan instellen, maar aangezien ik het probleem ook in flash en paint heb denk ik niet dat het daar aan ligt.

Het wacom settings tablad is, hoe zal ik dit zeggen 8)7 ,redelijk basic. het bestaat uit 2 sliders en 2 knoppen of zo :) . En geen een van de settings heeft ook maar iets te maken met refreshrate. Het is enkel dubbelklik snelheid en zo.

Maar als iemand gewoon kan beamen dat hij dit ook heeft dan kan ik met een gerust hart gaan slapen ;)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Hmja, een volito is nou ook niet wat je zegt state-of-the-art.
Het is de goedkoopste wacom, nog goedkoper dan een Graphire zelfs. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen eigenlijk; wat gebeurt er als je met je muis (niet met dat ding dat bij je wacom zat, maar een gewone ps/2 muis) snel cirkels tekent? Precies, exact hetzelfde :)

Het is denk ik een combinatie van je systeemspecs, de prijs van je wacom en de software die je draait. Wacom's zijn goed, maar verwacht geen uber-prestaties van een volito van 59 euro :)

/edit
Even gechecked ja, de Volito's hebben een meetfrequentie van max 100/sec, bij een Intuos is dat al 200.

[ Voor 10% gewijzigd door Pelle op 03-04-2003 23:41 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Die meetfrequentie moet ook niet boeien. Het is meer dat Pshop nogal ongelukkig is wat dat betreft. Zet optie smooth aan bij dat Brushes tabje.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Ja de smooth optie deed wonderen :) , thx allemaal
Pagina: 1