Compaq Prolinea 575e met geformatteerde HDD... hoe booten?

Pagina: 1
Acties:

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb hier een compaq prolinea 575e staan, gekregen van een bedrijf, die natuurlijk de HDD geformatteerd hebben. Hiermee kon ik dus niet booten.

http://www.compaq.com/sup...ea/us/locate/24_59.html#0
Ik heb hier de firmware upgrade en de F10 functie gedownload
Met de F10 functie kwam ik in een menuutje waar ik vooral kon kijken wat voor hardware erin zat en verder vrij weinig. Diskette 2 wil hij niet aanmaken, geeft consequent een CRC error met meerdere schijfjes en meerdere versies (Nederlands/Engels).
De firmware upgrade wil hij uitvoeren, maar met een bootdiskje met de io.sys, msdos.sys en command.com van een andere compaq PC (wat nieuwer, P2-350) wil hij niet booten (ongeldige diskette, dat verhaal)
Als ik de HDD in een andere P75 doe wil hij ook niet meer booten, als ik hem samen met de originele HDD erin doe krijgt hij op alle manieren (primary/secondary, master/slave) alleen zwart scherm...

Iemand een idee hoe ik een OS op deze bak kan krijgen?

Specs

Verwijderd

Als je een gelijke machine daar hebt staan, zou je middels Ghost de disk kunnen clonen.

Een andere oplossing is misschien een CDROM aansluiten ?

Verwijderd

Gewoon behandelen als niewe hd. Je heb nog mazzel dat de "F-10"partitie er nog op staat...

Booten van CD en hoppa.. Of installatie bestanden naar HD copieren (op een ander systeem), booten van flop en installatie van hd starten (wel eerst de HD formatteren indien nodig)

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gewoon een bootfloppy aanmaken van www.bootdisk.com ?!

Die floppies van compaq heb je alleen nodig om in bios dingen te veranderen echter veel meer mogelijkheden dan de parallelle poort instellen heb je niet...

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik weet niet of die bootdisk.com werkt.
http://www.nu2.nu/bootdisk/cdrom/ (daar downloaden) werkt in ieder geval wel. (en maakt lekker makkelijk een bootdisk voor je aan, wat wil je nog meer :))

• Quantor
  • Niet online
ik zie hier bij bootdisk.com toch echt links naar verschillende versies van bootdisks :)
je hebt de keuze uit verschillende windows en dos varianten + andere vreemde os-en

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 16:55:
Gewoon behandelen als niewe hd. Je heb nog mazzel dat de "F-10"partitie er nog op staat...

Booten van CD en hoppa.. Of installatie bestanden naar HD copieren (op een ander systeem), booten van flop en installatie van hd starten (wel eerst de HD formatteren indien nodig)
F10 partitie stond er niet op, maar heb ik 'r met een compaq-diskje, gemaakt met een .exe die je kan halen bij de link in m'n openingspost... Booten van flop werkt alleen niet met 'n bootdiskje die op andere PC's wel werkt. Hij geeft die "not a system disk" error.
Een CD-ROM speler ervoor heb ik in principe niet liggen hier, zou ik van huis moeten meenemen ofzo, maar in principe liever niet, en het moet ook zonder kunnen...
De HDD krijg ik niet aan de praat in een andere computer... (zie openingspost)

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Quantor schreef op 03 april 2003 @ 17:00:
ik zie hier bij bootdisk.com toch echt links naar verschillende versies van bootdisks :)
je hebt de keuze uit verschillende windows en dos varianten + andere vreemde os-en
Bootdisk.com kende ik nog niet, ff checken :)

edit: Ik wil nu MKBT downen, maar de download daar werkt niet echt... Met google vind ik ook geen mirrors... Heeft iemand 'm en kan ie 'm mailen ofzo? ('t is freeware) of weet iemand een werkende mirror?

[ Voor 26% gewijzigd door Masterdam op 03-04-2003 17:09 ]

Specs

• Quantor
  • Niet online
Ik heb op werk ook van die compaqjes gehad, die moeten gewoon met een standaard windows bootflop te booten zijn... Succes

Sorry weet niet wat MKBT is ?!

[ Voor 13% gewijzigd door Quantor op 03-04-2003 17:11 ]

Pagina: 1