Bestaat EON nog?

Pagina: 1
Acties:

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 22:27
Een paar jaar geleden (?) kon je 1-weg satelliet internet krijgen via Europe Online, kortweg EON. Nu hebben mijn ouders een schotel aangeschaft en ik zit ondertussen nog steeds met mijn ISDN verbinding te kloten, dus ben ik even de mogelijkheden aan het onderzoeken.

Ik keek echter op www.europeonline.com en de site is er niet duidelijker op geworden in de loop der tijd.

Nu is mijn vraag of het nog mogelijk is om zo'n simpele 1-weg satelliet internetverbinding te krijgen waarmee je via de satelliet een flinke downstream kunt krijgen, en belangrijker, of de service van multicast nog bestaat. Waarbij je bestanden in een queue kunt zetten en ze na een tijdje met een bloedgang naar je toe komen.

Is er iemand die dit tot op heden nog steeds gebruikt? Zijn er drastische veranderingen in het beleid en/of de kwaliteit? Hoe bevalt het? Wat zijn de kosten?

Voor de duidelijkheid: ik vraag dus niet of internet via de satelliet mogelijk is, maar of de service die europe online destijds bood, en die toch best wel ideaal was om veel dingen de downloaden via dat download center, of die nog te krijgen is, of dat hiervoor eventueel een vergelijkbaar alternatief is. :)

[ Voor 16% gewijzigd door EsCo op 03-04-2003 16:17 ]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Voor een eenweg anologe sataliet moet je volgens mij zelf voor upload zorgen, dus zit je nog aan je isdn lijn gebonden voor de upload, als je echter flatfee oid hebt is het misschien nogwel te doen..

Maar dat was de vraag niet lees ik net, nah beschouw dit maar als extra info :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 16:20 ]

• EsCo
Bedankt voor het aandachtspunt, maar ik ben mij er terdege van bewust dat ik nog steeds gebruik moet maken van mijn ISDN lijn. Het gaat mij dan ook vooral om het extra kunnen downloaden van dingetjes met een acceptabele snelheid, ipv 8 KB/s max. :)

Verwijderd

http://utopia.knoware.nl/users/kvdbrink/pcsat.htm

ff gegoogled, ben aant kijken of het wat is..

http://www.europeonline.com/

Oh.. nice :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 16:25 ]

• EsCo
Het gaat mij dus om ACTUELE informatie en gebruikerservaringen...

Verwijderd

EsCo schreef op:
Het gaat mij dus om ACTUELE informatie en gebruikerservaringen...
Laat je topic titel dan ff aanpassen "bestaat EON nog?" is dan niet helemaal juist?!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

De kosten zijn € 15,- per maand. Er zit helaas wel een 700MB multicast limiet per account aan:'( Deze is te upgraden naar 2GB, voor een € 10,- per maand extra :). Dit is natuurlijk nog steeds erg weinig, maar er is een leuk systeem voor bedacht. Een aantal gebruikers hebben het programma BitchSlapper geschreven :). Iedereen die zijn 700MB/2GB doneert ontvangt een toegangscode voor dit programma. Met dit programma krijg je elke avond/nacht de nieuwste warez (DiVX, XViD, Gamez, Appz, MP3, XBoX, DVD-R's en PS2) binnen:). Dit is elke avond zo'n beetje 10-15 GB >:). Doordat er filters in het programma zitten kan je bijv. ervoor zorgen dat je geen files van het type XBoX ontvangt :)

webOS all the way!

• EsCo
Hermanvh schreef op 03 April 2003 @ 16:33:
De kosten zijn € 15,- per maand. Er zit helaas wel een 700MB multicast limiet per account aan:'( Deze is te upgraden naar 2GB, voor een € 10,- per maand extra :). Dit is natuurlijk nog steeds erg weinig, maar er is een leuk systeem voor bedacht. Een aantal gebruikers hebben het programma BitchSlapper geschreven :). Iedereen die zijn 700MB/2GB doneert ontvangt een toegangscode voor dit programma. Met dit programma krijg je elke avond/nacht de nieuwste warez (DiVX, XViD, Gamez, Appz, MP3, XBoX, DVD-R's en PS2) binnen:). Dit is elke avond zo'n beetje 10-15 GB >:). Doordat er filters in het programma zitten kan je bijv. ervoor zorgen dat je geen files van het type XBoX ontvangt :)
Kijk, dit is leuke informatie :) En die files die je toegezonden krijgt telt niet mee voor je quotum? Gaat dit buiten het EON systeem om?
Jij bent nog steeds tevreden met dit systeem? Moet je er een digitale of analoge kop voor hebben?

• Hermanvh

Hermanvh

EsCo schreef op 03 April 2003 @ 16:36:
[...]

Kijk, dit is leuke informatie :) En die files die je toegezonden krijgt telt niet mee voor je quotum? Gaat dit buiten het EON systeem om?
Jij bent nog steeds tevreden met dit systeem? Moet je er een digitale of analoge kop voor hebben?
Je hebt zelf geen beheer meer op je quota, omdat je deze zeg maar doneert en er zelf dus niets meer mee kunt. Via deze manier is er geen limiet, omdat deze data toegankelijk is voor iedereen, je moet alleen weten wanneer je welke data moet binnenhalen en dat wordt dus door BitchSlapper geregeld :). Ik haal met gemak een 300 GB/maand binnen >:) Ik vind het systeem super werken >:) Altijd de nieuwste zooi en snel. Vaak komt het binnen met een snelheid van 1-2 MB/s >:). Er kunnen max. 8 files tegelijk worden uitgezonden met een snelheid van 2Mb/s elk. Dus het totaal is dan 16Mbit=2MB/s :).

Je moet er een digitale kop voor hebben en een goede kaart (SkyStar 2 is goedkoop en werkt super :) )

[ Voor 14% gewijzigd door Hermanvh op 03-04-2003 16:42 ]

webOS all the way!

• EsCo
Hartstikke bedankt voor de info. Ik denk dat ik nu alles weet wat ik moet weten en denk dat ik ook een abbo ga afsluiten.
Welk pakket heb je zelf? M.a.w. welk pakket kan ik het beste afsluiten bij Europe Online? Sorry voor al de vragen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer op de site.

• Hermanvh

Hermanvh

Pakket moet je zelf kiezen.. 700MB of 2GB maakt qua rechten weinig uit... Met je 700MB krijg je net zoveel binnen als met je 2GB. Ik heb zelf de 700MB:) Enige nadeel is wel dat je alleen met creditcard kunt betalen. Ik weet niet of ze nog steeds die SkyStar kaartjes voor niks weggeven. Ze hebben nl. een tijdje een 4-6 maanden abbo incl. kaartje verkocht voor € 59,- dacht ik :)

webOS all the way!

• EsCo
Als ik op EON site kijk dan zie ik de e-dsl pakketten, die hebben zoals het lijkt een 1 GB limiet.
Ik zie een starterspakket incl DVB kaart staan voor 69 euro. Inclusief 1 maand abbo. Is het verstandig om dit pakket te kiezen?

• Hermanvh

Hermanvh

Dit is dus wat ik bedoel :) 12 maanden abbo en kaartje bij elkaar € 199,- excl. verzendkosten van € 12,-... Dus totaal € 211,- en je krijgt een abo voor 12 maanden incl. 700 MB/maand en dus ook een kaartje :)

webOS all the way!

• EsCo
Ok, thnx man. Ik denk dat ik die dan ga aanschaffen. >:)

• Hermanvh

Hermanvh

Voor vragen kan je me bereiken via MSN/ICQ: work_athome*nospam*@hotmail.com of zoek met ICQ ff op nickname .:Herrie:.

webOS all the way!

Pagina: 1