Toon posts:

Harde schijven crashen in zelfde systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een erg vreemd probleem.
Ik zal beginnen met de specs van het systeem:

Specs:

Dell Dimension 8200 uit 2001.
P4 1,7 Ghz.
Nvidia GF 4 TI 4200 128mb
HDD 100gb 7200 rpm

de rest doet er even niet toe.

Het probleem:

Ik heb al ongeveer 2 jaar lol van deze pc, gekregen van mn ouders toendertijd. niks mis mee, hoefde niks zelf in elkaar te flansen (is voro een keertje wel lekker) en alles runde meteen. Gelijk even WinXP pro EN erop gezet en sindsdien probleemloos gedraaid.

Nu sinds een maand zit ik op kamers, en de pc heb ik natuurlijk meegenomen. Ik heb internet laten aansluiten en toen begonnen de problemen. Ik knal de kabel achter in mn NIC, en start die PC. PIEP! HDD niet gevonden. hee raar.. dat ding gaat al zo lang mee, en het was niet zo dat de data corrupt kon zijn (denk ik). systeem liep als een zonnetje. maargoed, het kan gebeuren dat weet ik.

Dus ik koop een nieuw HDDtje van Maxtor, 40 gb 7200 rpm. en na twee weken (nu dus) WEER GECRASHED!!! niet meer te vinden in de bios, net als de vorige.

Ik durf nu geen hdds meer in dit systeem te doen, totdat ik weet wat er aan de hand is. Iemand een idee?

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Aarding of juist niet?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

hoe ben je verbonden met het internet? netwerk van je studentenhuis?

het kan zijn dat er 'rare' stromen via het netwerk je pc in komen.

iets meer specs of je situatie aub

hoe zit je op internet?
zit je pc op een geaarde stopcontact?
zit de eventuele andere pc's in het netwerk op een geaarde stopcontact?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee , niet geaard. (is trouwens een plastic case, ter info). Situatie: heel simpel. Kabelinternet:

Kabel--------Modem----------PC

Is nog geen netwerk, aansluiting ligt er niet vers.

Verwijderd

zou toch zo mogelijk je case proberen te aarden (misschien radiator in de buurt van je pc? zoja daar je pc aan vast knopen)

Verwijderd

Topicstarter
Zit er ook nog uitleg bij, als de kast niet geaard is? de andere pc heeft er geen problemen mee namelijk. :S en ik neem aan dat het niet bij iedereen voorkomt, die geen geaarde stopcontacten heeft

En in een andere PC, Identiek aan de mijne (zelde Dell) werken de HDD's ook niet meer.

Ik kan niet geloven dat het toeval is..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 17:33 ]

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-03 09:12
Heb je met het vervoeren van die PC niet te hard over een drempel heengereden?

Verwijderd

Topicstarter
syllaz schreef op 03 April 2003 @ 17:28:
Heb je met het vervoeren van die PC niet te hard over een drempel heengereden?
nah ik denk niet dat het daardoor komt. wat gaat er dan mis? hij heeft het een maand lang nog gedaan hoor. maar ik begrijp het ook wel. wil gewoon weten wat er misgaat.

morgen dell bellen, effe kijken of er nog garantie is, en dan wegbrengen. laat hun het maar bekijken anders.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://ascii24.com/news/i/hard/article/2002/04/03/thumbnail/thumb220x164-images681063.jpg

-edit

sorry, vergat mn vorige gewoon te editen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 17:37 ]

Verwijderd

hoe is die andere pc aan internet gekoppeld ook via de kabel?

Verwijderd

Topicstarter
die was gewoon standalone hier op mn kamer. Effe als test gebruikt nu.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ehm ik lees op GoT veel topics en daaruit blijkt gewoon dat er zonder aarding de meest rare problemen kunnen voorkomen... dus ik zou zeggen leg nou maar ff een metalen iets tussen je kast en iets wat wel geaard is of stop je pc (de stekker dus Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/bonk.gif) in een geaard stopcontact en kijk even of het probleem daarmee verholpen is, het is in principe een kleine moeite lijkt me (ik zou overigens geen dure hd gebruiken :{)...

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga wel effe kijken. nieuwe HDD kopen (ALWEER) en ik hoop echt dat het aan de aarding ligt...
Pagina: 1