ik zoek een slot1 waterblokje
maar die kan ik nergens vinden. zelf maken is geeen optie want daar heb ik het gereedschap niet voor. iemand ideeën????
ik heb een hele tijd een slotA gekoeld (komt op hetzelfde neer) met een standaard socket A blokje. Misschien is dat een id?
(let even niet op mn sig
)
(let even niet op mn sig
[ Voor 13% gewijzigd door BaRF op 03-04-2003 16:12 ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Kun je een normaal waterblock niet met een speciale klem op een slot zetten? Een block is in prenciepe meestal niet speciaal voor sockets gemaakt toch? de klem die je koopt maakt toch het verschil?
officieel waren de slot koelers wel anders (bij slotA tenminste) om de cache chips te koelen. maar aangezien dat niet echt nodig is, voldoen de socket blokken ookVerwijderd schreef op 03 April 2003 @ 16:15:
Kun je een normaal waterblock niet met een speciale klem op een slot zetten? Een block is in prenciepe meestal niet speciaal voor sockets gemaakt toch? de klem die je koopt maakt toch het verschil?
ik weet niet hoe het bij de intels is, maar mn amd had gaten in de processor plaat (dus niet het omhulsel) en daar kon ik met lange schroeven en een stukje plaat het koelblok op monteren. ik zal ff zoeken naar fotos.
Verwijderd
Heb ff gekeken en mijn oude slot1 celerons hier hebben het idd ook als je de casing erafhaald, vraag me alleen af of dat dezelfde maten zijn, of dat je moet modden!?BaRF schreef op:
[...]
officieel waren de slot koelers wel anders (bij slotA tenminste) om de cache chips te koelen. maar aangezien dat niet echt nodig is, voldoen de socket blokken ook
ik weet niet hoe het bij de intels is, maar mn amd had gaten in de processor plaat (dus niet het omhulsel) en daar kon ik met lange schroeven en een stukje plaat het koelblok op monteren. ik zal ff zoeken naar fotos.
nou die maten kun je meten of opzoeken op de intel site (zijn vast niet hetzelfde) en dan pak je een plaatje hout of plexi of wat anders dat stevig is, en dan maak je zeg maar een beetje de vorm van je proc na, inclusief gaten, en ja, dan moet je zorgen dat je koelblok er door vastgehouden wordt. Dus als het koelblok aansluitingen heeft op de bovenkant, moet je de gaten daarvoor in je plaatje boren zodat het blok niet kan bewegenFlipke schreef op:
[...]
Heb ff gekeken en mijn oude slot1 celerons hier hebben het idd ook als je de casing erafhaald, vraag me alleen af of dat dezelfde maten zijn, of dat je moet modden!?
www.xxlcases.nl en dan waterkoeling 
Edit: Slot 1 Marv... lezen
Edit: Slot 1 Marv... lezen
[ Voor 36% gewijzigd door Marv op 03-04-2003 16:41 ]
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Ik zag eens op een website dat ze lijmtangen als klemmen gebruikten.....
maar die cache chips hoeven dus niet gekoeld te worden?
ok, fototje gevonden:

beetje onduidelijk, maar als het goed is zien jullie wat het is
(let maar niet op de Golden Finger Device, das alleen voor athlons - die is trouwens te koop!)
en nee cache hoeft niet gekoeld

beetje onduidelijk, maar als het goed is zien jullie wat het is
(let maar niet op de Golden Finger Device, das alleen voor athlons - die is trouwens te koop!)
en nee cache hoeft niet gekoeld
[ Voor 7% gewijzigd door BaRF op 03-04-2003 16:48 ]
nog een dinkie
waar heb je dat blok weg en wat voorn blok is t
Verwijderd
ik denk als je zo'n blokje wilt dan is het wel handig om een kniepilaar te hebben anders liggen je geheugen in de weg.
't ligt er een beetje aan wat voor slot-1 proc je hebt..
Bij de katmai's (de versies met 512Kb cache, ik geloof tot 600 MHz) heb je inderdaad losse cache-modules.. Bij de coppermines heb je daar geen last van, en kun je simpel met wat denkwerk een gewoon waterblokje monteren..
Bij de katmai's (de versies met 512Kb cache, ik geloof tot 600 MHz) heb je inderdaad losse cache-modules.. Bij de coppermines heb je daar geen last van, en kun je simpel met wat denkwerk een gewoon waterblokje monteren..
dat blokje is home-made door een van onze GoT genoten, maar aangezien het blokje zelf is gaan lekken en daarmee mijn mobo en processor heeft verwoest, raad ik aan om over een 'retail' blokje na te denkendj_dysaster schreef op 03 april 2003 @ 17:19:
nog een dinkiewaar heb je dat blok weg en wat voorn blok is t
maakt niet uit joh, elk blokje is bijna wel vast te zetten
Pagina: 1