Toon posts:

[OUTLOOK 98] verzenden HTML email

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ... ik snap er echt helemaal niks meer van.
Ik heb een html bestand. Die wil ik gaan verzenden zodat de ontvangende kant die html bestand ziet ( dus gerenderd zeg maar ). Ik wil dus geen HTML codes zien aan de ontvangende kant ( aangenomen dat de ontvangekant gewoon HTML kan renderen).

Nu heb ik wel een aantal tuts gezien, maar die deden het gewoon niet.
De meeste hadden het over

1) Zet je formaat op HTML
2) Kopieer je html code erin
3) Verzend

Maar dan krijg je toch nog steeds ( bij de ontvange kant ) alleen maar HTML codes.

Er was ook een tut met de handelingen

1) zet formaat op HTML
2) Voeg de html bestand in als tekst
3) en verzenden maar

Deed het ook dus niet.

Heeft iemand ervaring hier mee ( dus met Outlook 98, want met outlook 2002 lukt het wel ).

HEEEEELP

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
euhm i kheb is een keer iets gelezen
met outlook express is het wel zo, maar ik weet niet of het in outlook 98 ook zo is maar:

je maak eerst een pagina, in kladblok ofzo daar zet je die codes in en sla em op als html bestand

ga naar je bericht in outlook opmaak - > briefpapier gebruiken - > meer briefpapier...
dan ga je naar die html pagina die je hebt gemaakt en open je hem, het moet als het goed is dan werken

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:03

Sabbi

je denkt aan mij.

Kan de ontvangende kan wel html-mail aan dan?

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
dat zou wel moeten anders werkt et als nog niet

edit:
ff anders geformuleerd

[ Voor 74% gewijzigd door compufreak88 op 03-04-2003 17:10 ]

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:06
Ik heb het een keer gedaan door een pagina te uploaden op m'n site en dan dit kiezen in IE: Bestand >> Verzenden >> Pagina per e-mail. Je moet wel zorgen dat verwijzingen naar plaatjes goed staan :)

Verwijderd

Topicstarter
In Outlook 2000 had ik het zo gedaan :

Ik opende de toolbar 'Web' en kon daarin naar de webpagina surfen. Dan kon ik 'Send weboage by email' en de html werd goed geparst. Al sik vanaf IE 'File > Send >Page by email' dan wrodt de html bestand als een aatachment in mijn email geplaatst. Dat is niet de bedoeling, want dan moet de ontvanger ook nog de attachment openen.

Weet iemand anders of er een soort 'Web' toolbar in Outlook 98 zit ?
Pagina: 1