Prog om makkelijk te scrollen met pen in browser

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
Sinds kort heb ik een wacom volito tekentablet ivm rsi grafische toepassingen enz. Na enige gewenning ben ik er zeer tevreden van (voor z'n prijs toch). Alleen ondervind ik dat scrollen in internet explorer niet echt handig gaat. Nu moet ik steeds naar de zijkant van het scherm met de penaanwijzer, mikken op die dunne scrollband, scrollen en dan terug op zoek naar waar ik zat te lezen. Enfin, ik mis dus mijn scrollwieltje van de muis ;(.
Nu ben ik dus op zoek naar een programma'tje waamee ik zou kunnen scrollen als in een pdf-bestand. Dus dat de muiscursor in IE standaard zo'n handje wordt, waarmee ik het beeld kan "verschuiven". Natuurlijk moeten links aanklikbaar blijven, alsook tekstvakken, keuzerondjes en selectievakken.

Overigens weet ik wel dat er andere "oplossingen" zijn voor mijn probleem -zoals de scrollbalk verbreden, die knop op de pen gebruiken als middelste muisknop en dan de pen op en neer bewegen, pijltoetsen en spatiebalk gebruiken ... - maar aan elk van die oplossingen hangt ook een al dan niet groot nadeel.
Noch de search (omega en google), faq, site van wacom konden mij aan zo'n progje helpen.

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Verwijderd

Ik gebruik ook zo'n Wacom pen (ook ivm RSI), maar ik scroll gewoon met pageUP en pagedown toetsen. Met de pen kan het gewoon niet op een makkelijke manier, en mocht iemand die wel weten dan ben ik ook geinteresseerd!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:18
Op mijn laptop die een touchpad heeft kun je als je je vinger op de rand houdt een document scrollen. Ik zou me kunnen voorstellen dat er een tooltje zou zijn (te maken) die een document of webpage gaat scrollen als je je pen op het randje van het tekentablet houdt. Ik heb ook zo'n wacom tekentablet maar gebruik 'm niet zo intensief.

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 11:51
Leg je linker hand op de muis (gebruik het wieltje) en met je rechterhand het pennetje.

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
Dan kan ik evengoed mijn linkerhand aan het toetsenbord houden, niet? ;)
Maar daar gaat het nu niet om. Is er echt niemand die weet heeft van zo'n progje of iets gelijkaardig. Wat BigSurf zei, kan misschien wel handig zijn maar daarvan kan ik weer niets vinden.

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Verwijderd

Mich007 schreef op 04 april 2003 @ 18:58:
Leg je linker hand op de muis (gebruik het wieltje) en met je rechterhand het pennetje.
Ik ben links, dus gebruik de pen links ;) Verder moet ik echt proberen de muis niet te gebruiken want zowel links als rechts gaat dat snel fout.. Maar ik kan het weleens proberen op deze manier.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Of koop zo'n toetsenbord met ingebouwd scrollwieltje :)
Die zijn meestal standaard voor horizontaal scrollen, maar dat kun je waarschijnlijk wel instellen.
edit:

Hmz, je doet je wacom dus met je linkerhand :|
Die scrollwieltjes zitten altijd aan de linkerkant van het toetsenbord!

[ Voor 34% gewijzigd door _WgV_ op 05-04-2003 14:33 ]

#StopBurningStuff

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:35
Ik heb ook scroll wieltje op m'n toetsenbord, werkt ideaal in combinatie met pen. Je kan eventueel ook je pgdwn en pgup toetsen gebruiken, maar is toch wel minder.
Pagina: 1