Als eerste: ik wist niet goed waar dit topic te plaatsen dus heb hem maar in NOS gezet, als een modje denkt dat hij ergens anders hoort, be my guest 
Mijn vriendin zit voor stage een jaar in amerika, en natuurlijk wil ik haar ook een keer opzoeken daar. Volgende week is het eindelijk zover en ga ik er voor twee weken naartoe
Dan wil ik ook graag mijn laptop, met debian erop, meenemen. Nou is er van debian dus een non-us cd, waarmee ik dus mijn laptop geinstalleerd heb. Daarbij vraag ik me dan af hoe dat nou zit met als je daarmee naar amerika gaat.
Ik heb gezocht of ik er iets van kon vinden, zo vond ik op debian.org bijvoorbeeld het volgende:
Mijn vriendin zit voor stage een jaar in amerika, en natuurlijk wil ik haar ook een keer opzoeken daar. Volgende week is het eindelijk zover en ga ik er voor twee weken naartoe
Ik heb gezocht of ik er iets van kon vinden, zo vond ik op debian.org bijvoorbeeld het volgende:
Kan ik hieruit nu concluderen dat debian (non-us) alleen niet gedownload mag worden uit amerika? Of moet ik voordat ik naar amerika ga toch eerst de extra pakketjes van non-us verwijderenThere are two variants of the binary-1 CD, one with and one without software of the "non-US" category. The non-US software cannot be legally stored on servers that are located in the USA - formerly, the reason for this used to be that it contained strong cryptographic code, today it is that the programs use algorithms covered by US patents.
Everyone should fetch the non-US variant for private use; the "non-non-US" variant is useful only for US-based mirrors and vendors. The other binary CDs do not contain any "US-sensitive" software; they work perfectly well with either variant of the binary-1 CD.
De beste ideeën komen als je bezig bent.