Toon posts:

[excel 2000] Automatisch cellen verwijderen na bep. datum

Pagina: 1
Acties:
  • 1.123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een brandende vraag.
Ik heb een excel werkblad... hier is een tabel gemaakt met mensen die ergens op wachten. Noem het een wachtlijst.

het begint met de kolom [naam] daarna de kolom [begin datum] en daarna de kolom [eind datum]

maar als de einddatum ingevuld staat, is de persoon al van de wachtlijst af natuurlijk.
Op het moment dat je de persoon verwijderd, staat er een lege rij in je lijst. Je zult de rij zelf moeten verwijderen zodat alles naar boven schuift.

Is het mogelijk binnen excel de rij automatisch te verwijderen zodra de einddatum ingevuld wordt?

Verwijderd

Beetje vreemde vraag, vind ik...
Je wilt een rij verwijderen zodra een einddatum is ingevuld.
Maar als onmiddellijk na invoer de rij verwijderd moet worden, heeft invoer van die datum geen enkele zin want niemand ziet die dan nog.
De vraag kan dan dus net zo goed luiden: hoe verwijder ik een rij....
Of bedoel je iets anders ?

Verwijderd

Topicstarter
haha ja je hebt gelijk, maar van bovenaf is besloten dat de mensen die die rij dan moeten verwijderen dat niet zelf kunnen... je kent 't wel... zucht...

Verwijderd

Als ik je goed begrijp is louter van belang óf er een einddatum is ingevuld.
Als dat zo is en ervan uitgaande dat die einddatums in het bereik C2:C200 kunnen worden ingevuld, kun je deze macro gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Sub Verwijder_rij1()
For x = 200 To 2 Step -1
If IsDate(Range("C" & x).Value) Then
Range("C" & x).EntireRow.Delete
End If
Next
End Sub

Verwijderd

Topicstarter
goed bezig! thanks.

Verwijderd

Topicstarter
Ook geprobeerd, maar er gebeurd niets...
Dit is wat ik heb gebruikt (moest cel H6 t/m H31 worden)
Sub Verwijder_rij1()
For x = 6 To 31 Step -1
If IsDate(Range("H" & x).Value) Then
Range("H" & x).EntireRow.Delete
End If
Next
End Sub

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:45
For x = 6 To 31 Step -1
Typefoutje, of heb je het echt zo staan? 6 to 31 step 1 of 31 to 6 step -1 lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
daar heb je gelijk in koeimeid :)

maar dan werkt ie nog niet... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok top... heb 'm aan de praat :)

nu moet ie alleen nog automatisch runnen, want handmatig een macro laten draaien is ingewikkelder dan die dingen zelf eruit halen ... zucht......

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Dit doe je met het "Worksheet_SelectionChange"-event in je worksheet. Daarmee kun je code laten draaien nadat de sheet verandert. Is lastig en misschien niet helemaal handig, maar dat is de enige manier om dit te 'automatiseren'.

-- == Alta Alatis Patent == --

Pagina: 1