[videomontage] Hoe een avi filmpje achteruit laten afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-06 15:30
Wij zijn hier bezig met het monteren van een reclamespotje die we voor school moesten maken...en nu willen we een bepaalde scene achteruitlaten spelen (net zoals je ook op een videorecorder kan doen.
We werken met Studio 7 van Pinnacle en die heeft deze optie niet (wel slowmotion en versnellen). Zijn er tooltjes die een bestaande avi als het ware kunnen "omdraaien" zodat ie achterste voren wordt afgespeeld?

ALVAST BEDANKT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 20:43
bij sommige edit-progs heeft het invullen van een negatieve waarde bij de 'versnelling' een effect als wat jij bedoelt. ik ken Studio 7 niet maar wellicht kun je in die richting zoeken. Andere programma's werken weer met filters, 'reverse' oid.

aha hier staat het:

http://www.mikeshaw.co.uk.../Speeded/Reverse%20motion

Bij premiere weet ik het sowieso, daar moet je de 'speed' op -100% zetten en klaar is kees.

http://www.nickhodge.com/mne.php?mcid=678 (dat staat hier ook)

[ Voor 22% gewijzigd door BuG2FiX op 03-04-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nee bij Studio 7 kan je dat niet instellen! Je kunt alleen een slider bewegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
ja en die kan ook negatief? lees even wat er bij die link staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb de tweede link gelezen en daar staat het inderdaad in! Maar ik werk niet met Premiere, op dit moment heb ik alleen Studio 7, en daar kan je alleen versnellen tot 5x en met een - ervoor word het beeld vertraagd!
Die eerste link die je hebt gegeven daar ben ik nu nog aan het zoeken! Maar daar kom ik nog niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
voor zover ik het snap staat er dat je een extra addon nodig hebt, Hollywood FX. Maar er schijnt ook een versie al in de standaard versie te zitten. werkt met een slider inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Studio 7 is gewoon te beperkt voor deze actie.. Sonic foundry en Premier.. ja die kunnen dat ..
Virtual dub anders al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik gebruik zelf ook hollywood fx, dat is om mooie overgangen tussen scenes te maken! maar hoe je dat doet met hollywood fx zou ik niet weten! En voor virtual dub welke plugin moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb net Premiere 5 geinstalleerd, die had ik nog liggen, en nu vraag ik mij af hoe ik die scene kan omdraaien, ik heb gedaan wat de opgegeven link aangaf, maar de scene wordt niet omgedraaid! Hoe moet ik dat doen?

Ook loopt Premiere zo af en toe vast onder XP, is er een patch beschikbaar daarvoor ofzo of moet alles gewoon door XP ondersteund worden?

[ Voor 25% gewijzigd door Binnetie op 03-04-2003 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 17:39

Blauw

De Schreeuw

En moet rechts klikken op je filmpje in de timeline, en dat druk je op speed, en dan typ je in: -100% en dan ok. Laat je filmpje even renderen en hij is klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82366

Jozzz indeed, over dat vastlopen...let er op dat je in je video-settings het vinkje bij 'recompress' uit zet. Dit zorgt vaak voor vastlopen. Heeft te maken met een kleine header die studio7 net voor je capturefile zet tijdens het capturen. Dus vinkie uit als je wilt capturen met studio7 en wilt editen met premiere. :)
Pagina: 1