A7N8X Deluxe firewire onder windows xp

Pagina: 1
Acties:

• eggiebirdie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-06 14:48
hi allen,

ik heb een fijne nieuwe A7N8X Deluxe met 2600+, en full ops.
Ik heb windowsXP pro er op gezet, met alle nieuwste drivers, bios, updates van alle hw en sw. alles doet het, maar niet de Firewire controller, die blijft roepen dat 'het apparaat niet kan starten want het heeft een probleem (fout 10). tja, lekker nuttige error. in de bios is niets in te stellen (aan of uit), alle andere hw doet het, in win. is niks in te stellen. alleen een geel uitroepteken in de system properties.

Ik heb win. ondertussen tig keer of zo opnieuw geinstalleerd, langzaam hardware en drivers uit de compu halend, tot ik niks meer aan het staan behalve the bare minimum (agp, scsi, fw). Deed het nog steeds niet, dus met alles uit en alle extra kaarten er uit win opnieuw geinstalleerd. Daarna sp1, nforce drivers (zowel de asus versie van de cd, van de website als van nvidia) en dan FW weer aan in het bios. ipv om drivers te vragen, installeert win. meteen weer een standaard driver, die het.... nog steeds niet doet. fijn geen uitroepteken. :'(

het lijkt of win. een of andere standaard driver installeert ipv een specifieke nforce of zo, maar van de cd installeert ie niks en verder valt er nergens iets in te stellen of te downloaden.

systeem: A7N8X Deluxe, athlonxp 2600+/333, 2x512mbDDR333 (Dane), adaptec scsi 29160, nog wat randapparatuur.

ik zie vast iets voor de hand liggends over het hoofd, maar ik zie het niet meer.
iemand suggesties?

Eggie

Verwijderd

ik heb hetzelfde bord. winxp met sp1 erin geinstalleerd. Daarna van de Asus CD: 3COM en NVidia drivers: no problemo. Misschien als je SP1 later installeert dat dat anders is dan winXp met SP1 erin gebakken...? Zou niet moeten mogen, maar toch...

• eggiebirdie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-06 14:48
ik heb SP1 vanaf de volledig sys admin update geinstalleerd. geen effect.
ook geprobeerd na verse installatie met alle win update incl sp1 etc. ook geen effect.
denk dat ik morgen de kast maar eens onder de arm neem naar de leveranciers...

Verwijderd

idd ik zit met hetzelfde probleem dat mijn firewire die fout code 10 geeft. En bij mij was het in orde tot ik een poging heb gedaan om mijn geluid op dit bord in orde te krijgen wat natuurlijk niet opgelost is. 8)7

Verwijderd

misschien jumper op moederbord?

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
ik zal eens kijken in het boekje voor jumper-settings B)

EDIT:

heb je het aangesloten met de bijgeleverde kabeltjes?
heb je de kabels goed aangedrukt?
misschien verkeerd om aangesloten?
ook aan de kant van de module/bracket gekeken?

anders weet ik het ook niet meer, bij werkt het allemaal perfect...:z

misschien de nieuwste ASUS All-in-one drivers proberen? (dus niet nVidia)

:>

[ Voor 77% gewijzigd door Lord_Gaav op 28-05-2003 22:41 ]

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Staat het niet toevallig disabled in de bios?

//edit laat maar ik zie al dat je dat geprobeerd hebt

[ Voor 39% gewijzigd door DRaakje op 28-05-2003 22:40 ]

• groenewe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-03-2004
"This device cannot start. Code 10"
Kan komen door flashen van het BIOS.
Check met de laatste flash utility en 1004 BIOS wat de NVMAC (NVidia LAN) en NVGUID (IEEE-1394) zijn. Je hoeft hiervoor niet eens te flashen, want de MAC's worden al voor het flashen getoond.
Pas op! Ik heb zelf meegemaakt dat flashen vanuit een niet kale WinDOS omgeving (met EMM386) de MAC's werden verklooid (op nul gezet), daarna werken LAN en IEEE dus mogelijk niet meer.

De voor de A7N8X bedoelde flash utility schijnt overigens, met de ongedocumenteerde /nvmac:nnnnnnnnnnnn en /nvguid:nnnnnnnnnnnn functies, nieuwe waardes te kunnen forceren, zodat het NVidia LAN en de firewire poorten het mogelijk weer doen. (Niet uitgetest omdat ik het bord ondertussen om een andere reden moest RMA-en, gelukkig weer in de lucht nu) 8)

Bij wijze van voorbeeld, de getalletjes voor mijn huidige bordje, zoals getoond door de flash utility voor het A7N8X bord:
NVMAC LAN = 0000000C6E06A809 (alleen laatste 12 cijfers worden feitelijk gebruikt)
NVGUID 1394=00E018000014AECD
Je kunt het 1004 BIOS (let op het type moederbord (DL / non-DL) en de versie (1.0x / 2.x)) en de flash utility vinden bij ASUS op de downloadpagina voor de A7N8X.
Gebruik een Win98 boot floppy en druk op F5 tijdens het booten voordat je je BIOS flasht of NVLAN MAC of NVGUID 1394 ID aanpast.

(Hope this helps. Garantie tot aan de deur uiteraard.) B)

Verwijderd

dat met die flash utility kan ik nog eens testen, heb al wel de 1004 bios maar heb die via de windows tool geflashed en nee 't heeft niks met nen jumper of stekker te maken, het heeft gewerkt dus. Maar ik zie nu in windows bij netwerk devices ook geen firewire staan omdat die niet start natuurlijk. Nog wat verder zoeken dan als het werkt zal ik het laten weten
Pagina: 1