in onderstaande thread had ik problemen om via asp aan mijn mysql db te komen. dat is uiteindelijk gelukt door in de connectie string het ip adres van de mysql server in te vullen en niet het de naam.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/731137
nu heb ik dus ook een java applet die dient te connecten naar de mysql database.
hiervoor heb ik gebruikt gemaakt van de mysql bridge van mark mathews.
de webserver en de mysql server draaien binnen hetzelfde domein.
hiervoor is het gebruik van een policy volgens mij niet nodig.
hieronder volgt hoe ik de applet aanroep in mijn pagina:
de code uit de applet zelf zal ik vanavond even toevoegen, aangezien de applet lokaal wel goed draait op mijn lokale mysql server, denk ik dat daar het probleem niet ligt. ik krijg echter in mijn java console de volgende output:
heeft iemand hier misschien ervaring en ziet gelijk wat er aan de hand kan zijn?
ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/731137
nu heb ik dus ook een java applet die dient te connecten naar de mysql database.
hiervoor heb ik gebruikt gemaakt van de mysql bridge van mark mathews.
de webserver en de mysql server draaien binnen hetzelfde domein.
hiervoor is het gebruik van een policy volgens mij niet nodig.
hieronder volgt hoe ik de applet aanroep in mijn pagina:
HTML:
1
2
3
| <CENTER> <APPLET archive="mm.mysql-2.0.14-bin.jar,tetris.jar" code="Engine" width="305" height="395" name="SnakeTris"> <CENTER> |
de code uit de applet zelf zal ik vanavond even toevoegen, aangezien de applet lokaal wel goed draait op mijn lokale mysql server, denk ik dat daar het probleem niet ligt. ik krijg echter in mijn java console de volgende output:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| java.sql.SQLException: Cannot connect to MySQL server on 12.34.56.78:3306. Is there a MySQL server running on the machine/port you are trying to connect to? (java.security.AccessControlException) at org.gjt.mm.mysql.Connection.connectionInit(Unknown Source) at org.gjt.mm.mysql.jdbc2.Connection.connectionInit(Unknown Source) at org.gjt.mm.mysql.Driver.connect(Unknown Source) at java.sql.DriverManager.getConnection(Unknown Source) at java.sql.DriverManager.getConnection(Unknown Source) at Sessie.connectDatabase(Sessie.java:55) at Engine.update(Engine.java:367) ... |
heeft iemand hier misschien ervaring en ziet gelijk wat er aan de hand kan zijn?
ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken.