[Java] mysql connection error

Pagina: 1
Acties:

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
in onderstaande thread had ik problemen om via asp aan mijn mysql db te komen. dat is uiteindelijk gelukt door in de connectie string het ip adres van de mysql server in te vullen en niet het de naam.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/731137

nu heb ik dus ook een java applet die dient te connecten naar de mysql database.
hiervoor heb ik gebruikt gemaakt van de mysql bridge van mark mathews.

de webserver en de mysql server draaien binnen hetzelfde domein.
hiervoor is het gebruik van een policy volgens mij niet nodig.

hieronder volgt hoe ik de applet aanroep in mijn pagina:
HTML:
1
2
3
<CENTER>
  <APPLET archive="mm.mysql-2.0.14-bin.jar,tetris.jar" code="Engine" width="305" height="395" name="SnakeTris">
<CENTER>

de code uit de applet zelf zal ik vanavond even toevoegen, aangezien de applet lokaal wel goed draait op mijn lokale mysql server, denk ik dat daar het probleem niet ligt. ik krijg echter in mijn java console de volgende output:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
java.sql.SQLException: Cannot connect to MySQL server on 12.34.56.78:3306. Is there a MySQL server running on the machine/port you are trying to connect to? (java.security.AccessControlException)
  at org.gjt.mm.mysql.Connection.connectionInit(Unknown Source)
  at org.gjt.mm.mysql.jdbc2.Connection.connectionInit(Unknown Source)
  at org.gjt.mm.mysql.Driver.connect(Unknown Source)
  at java.sql.DriverManager.getConnection(Unknown Source)
  at java.sql.DriverManager.getConnection(Unknown Source)
  at Sessie.connectDatabase(Sessie.java:55)
  at Engine.update(Engine.java:367)
  ...

heeft iemand hier misschien ervaring en ziet gelijk wat er aan de hand kan zijn?
ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken.

Verwijderd

ik zou eerst de vraag van java beantwoorden, plus je krijgt een security Exception.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehm, is die mysql server wel naar buiten toe open?
maw geen firewall oid?

• Krooswijk.com
ja dat zal ie vast en zeker zijn, niet iedere applet mag met de db connecten, alleen mbv een policy, maar aangezien deze applet van dezelfde server afkomt zou het moeten werken dacht ik... het heeft idd met de security te maken zoals markvleth al zegt, maat wat er precies aan de hand is ???

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Een applet draait op de client, niet op de server. Policies op de server gelden dus niet automatisch op de client. Waarschijnlijk ligt daar je fout ergens.
En zoals Erkens al zegt: is de MySQL server wel goed ingesteld? Standaard accepteerd die alleen connecties op localhost.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Da Snake schreef op 03 April 2003 @ 15:50:
ja dat zal ie vast en zeker zijn, niet iedere applet mag met de db connecten, alleen mbv een policy, maar aangezien deze applet van dezelfde server afkomt zou het moeten werken dacht ik... het heeft idd met de security te maken zoals markvleth al zegt, maat wat er precies aan de hand is ???
ehm volgens mij heeft dit niets met policy ofzo te maken, want een tijd geleden toen ik een applet met mysql connectie had gemaakt werkte het gewoon overal, mits die mysql server maar te benaderen is ;)
(en dan moet er op die server nog een user zijn waarmee je een verbinding maakt natuurlijk :P)

Daarnaast zorg ik er tegenwoordig voor dat ik geen database connectie maak vanuit de clientkant, aangezien ze zo je password hebben, paar sec. werk om die uit je class file te halen ;)

Verwijderd

Als je je classes in een obfuscator gooit dan kom je niet achter het password, aangezien een goede obfuscator je Strings zo verkloot (Flow obfuscate) dat ze niet meer te achterhalen zijn. Maar als je met een server/client werkt en met een MySQL, dan zou ik de connectie ook liever laten lopen via de server dan via de applet client (extra voordeel: geen security problemen)

• Krooswijk.com
Erkens schreef op 03 April 2003 @ 15:53:
[...]
ehm volgens mij heeft dit niets met policy ofzo te maken, want een tijd geleden toen ik een applet met mysql connectie had gemaakt werkte het gewoon overal, mits die mysql server maar te benaderen is ;)
wat bedoel je met overal, dat die applet overal werkt, ok
maar je kon 'm waarschijnlijk niet op iedere willekeurige andere server draaien, ik weet ook dat de applet op de client wordt uitgevoerd, maar er wordt wel gekeken, naar van welke server hij afkomt. die user wordt
(en dan moet er op die server nog een user zijn waarmee je een verbinding maakt natuurlijk :P)
deze user staat in de db string van de java connectie
Daarnaast zorg ik er tegenwoordig voor dat ik geen database connectie maak vanuit de clientkant, aangezien ze zo je password hebben, paar sec. werk om die uit je class file te halen ;)
hier rijkt mijn kennis waarschijnlijk niet ver genoeg voor, ben al blij als het zo werkt.

ik neem aan de mysql server goed is ingesteld, zal hierover eens contact opnemen met mijn provider.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Da Snake schreef op:
ik neem aan de mysql server goed is ingesteld, zal hierover eens contact opnemen met mijn provider.
denk dat dat het probleem is ;)

lees die foutmelding maar, je kan de server niet benaderen :)
Pagina: 1