[debian]Bad interpreter: no such file (printer)

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:34

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik probeer een minolta pagepro 18 te installeren en heb de driver van de minolta page gedownload. Na het uitpakken daarvan heb ik een mooi installatie scriptje wat ik moet starten.
Na het starten daarvan krijg ik dus de bovenstaande error (zie topic).
Na het "less'en" van het script zag ik dat het csh nodig had. Ik heb dus een apt-get install csh gedaan en daar ging de installatie vlekkeloos van. Helaas krijg ik nog steeds dezelfde melding.
Wat is er mis/doe ik fout? Zou het script verwijzen naar bestanden die er niet zijn (en moet ik dat dus gaan uitvissen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
1. 'which csh'
2. Eerste regel van scriptje vervangen door uitvoer van bovenstaand commando, voorafgegaan door #!

Dus zoiets:

#!/usr/bin/csh

Aangenomen dat csh dus in /usr/bin staat. Als 'which' hem niet vind, kun je nog 'locate' proberen (wel eerst 'updatedb' draaien, want dat is waarschijnlijk nog niet gebeurd als je csh net hebt geinstalleerd).

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:34

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Hmm dat had ik al gechecked en gedaan. Ook updatedb overigens.
#!/bin/csh
Die staat ook in die dir. Dus dat is het helaas niet.

/edit
Vaag, ik had de bestanden al menigmaal gedownload en unzipped. UIteindelijk lijkt hij nu het script te willen runnen, de printer staat nu vermeld in de printcap.
Eens kijken of ie een test pagina wil printen.

[ Voor 82% gewijzigd door woutur op 03-04-2003 16:12 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.