Toon posts:

Cmos Error Battery Low ( NOT)

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo !

Ik heb na een tijdje mijn K7 pro weer eens uit de kast gehaald
tot mijn verbazing was het CMOS batterytje leeg

Geen probleem ik ga naar de winkel koop voor € 3,60 een nieuw batterytje
Kom thuis plaats dit , denk Yes alles opgelost,

Maar NEE !! ! !

Cmos Battery low.
Wat kan dit nu nog zijn ??

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
HELP !

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de BIOS geflashed maar ook dit heeft geen resultaat :S
Please iemand help me

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

gelieve niet zo snel te kicken, dat is vrij irritant, verder:
heb je het oude batterijtje er ook even af gelaten (aangezien het nog niet helemaal leeg was)?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Probeer eens de bios te resetten en de NVRam te clearen, vaak gebeurt dit niet met een 'simpele' bios update. Ook zou ik aanraden om het systeem te strippen naar mobo, cpu, p/s, 1 dimm, videokaart. Geen drives, geen pci kaarten. Kijk dan nog eens of je dezelfde message krijgt.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Probeer het batterijtje eens uit in een andere comp, kijk of hij ook daadwerkelijk leeg is.

Enne welkom @ GoT :)

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Device Manager schreef op 03 April 2003 @ 16:02:
Probeer eens de bios te resetten en de NVRam te clearen, vaak gebeurt dit niet met een 'simpele' bios update. Ook zou ik aanraden om het systeem te strippen naar mobo, cpu, p/s, 1 dimm, videokaart. Geen drives, geen pci kaarten. Kijk dan nog eens of je dezelfde message krijgt.
Mja dit heb ik al gedaan :( blijft komen met zijn CMOS Battery Low
En heb dus geen idee meer wat die kan zijn.

Heb nu alleen diskette en cdrom aangesloten
meer nie alles is verder leeg.

Verwijderd

Maakt batterij wel goed contakt?? (toevallig niet verkeerd om gemonteerd :-) je zult niet de eerste zijn. )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 16:09:
Maakt batterij wel goed contakt?? (toevallig niet verkeerd om gemonteerd :-) je zult niet de eerste zijn. )
Hahah neej hoor battery zit er goed in.

Verwijderd

Topicstarter
Zal je wat mooiers vertellen :D , Zonder battery werkt he wel :S
enne houdt toch de gegevens vast.

Rara hoe kan zoiets :S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Door CableLinux - 03-04-2003 15:59
Heb net de BIOS geflashed maar ook dit heeft geen resultaat :S
Please iemand help me
Welkom op GoT. Toen je je inschreef kreeg je een pagina te zien met enkele richtlijnen over hoe te gedragen op GoT. Misschien heb je daar iets te snel doorheen geclicked.

Twee dingen die je in het achterhoofd had moeten houden hier:

- GoT is geen helpdesk :o een beetje zelfwerkzaamheden wordt wel verwacht. Als je dat wel gedaan hebt: dat kunnen wij niet ruiken- post wat je al gedaan hebt in je openingsposts
- onnodig schoppen binnen 24u wordt als storend ervaren. Gewoon de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken als je iets toe wilt voegen

Daarnaast:
[NOHTML]Dit graag lezen eer je een topic opent[/NOHTML]
Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

-geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet
-geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
-geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
-geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
-geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
-vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat de resultaten ervan zijn
Daar zie ik niets van terug hier dus gaat deze dicht :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.