Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IDE Extern] Adapters te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11 08:57
Ik zoek een adapter (liefst op een printje) die ik binnen in de kast kan vastschroeven zodat ik aan de buitenkant een mannetjes IDE plug krijg waar ik weer een losse hardeschijf aan kan hangen (allerliefst ook met een externe voeding). Ik heb dit nodig om harddisken te testen. Iemand enig idee of zoiets kant en klaar te koop is? Of moet ik zelf maar aan de soldeer gaan :)

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:21
Ga zelf maar aan de soldeer denk ik hoe er rekening mee dat IDE-kabels eigenlijk nie tgeschikt zijn voor buiten je kast (te breed om te buigen enzo). En je maximum lengte daarbij op geteld.

Verwijderd

je kan ook gewoon een bracket kopen hoef je ook niet te gaan solderen en je kan snel harde schijven wisselen

http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.cgi?A=565309

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 14:53 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:21
Huhm ja idd :D * Eskimootje had all1 gelezen dat het er buiten moest komen en het doel was me even ontgaan :|

• S1W
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 14:50:
je kan ook gewoon een bracket kopen hoef je ook niet te gaan solderen en je kan snel harde schijven wisselen

http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.cgi?A=565309
Ehm... dat kan, maar er zit al een bracket in de machine waar het voor bedoeld is (ASUS terminator) en ik heb voor mijn doeleinden echt een externe extra aansluiting nodig...

Verwijderd

Heb je geen ruimte meer om nog een bracket erbij te zetten dan? En kan je anders niet gewoon een ide kabel buiten je kast brengen en een molexje, en dan daar een losse opstelling ofzoiets maken!

• S1W
Nee, geen ruimte meer, 1x cdrom en 1x bracket is de max. Een IDE kabel buiten de kast kan natuurlijk wel, maar is minder netjes vind ik...

Verwijderd

Misschien een idee om een RAID-kaart met externe IDE-aansluiting in je PC te zetten?

plaatje
bron
Dan alleen nog een Molex verloopsnoertje, en je hebt je externe aansluiting.

Verwijderd

Er zijn externe HDD's te koop die via USB werken. Als je die kast open schroegt kom je een reguliere HDD tegen, deze is volgens mij vrij simpet te vervangen. Laat het testen dus maar beginnen.

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Ja daar dacht ik ook meteen aan :) een RAID controler. Die van mij heeft namelijk ook een externe aansluiting. Niet dat ik die vaak gebruik, maar het kan wel. Ik heb zelf nog een beetje zitten modden en heb nu ook een externe molex aansluiting.
PCI RAID controlers zijn trouwens ook best betaalbaar. :) Maarja om zo'n ding te kopen alleen voor de externe aansluiting is een beetje zonde :)

dude... wait... what...

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

Meneer aard

Porsche rulez!

ik heb wel zoiets liggen, gebruik het niet intresse :? mail me maar.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• S1W
Raid Kaart: Kan, maar ik kan ook gewoon de 2e IDE poort gebruiken, die is nog vrij. Ik moet dus alleen een connector of iets dergelijks hebben met een omgekeerde poort om aan de achterkant van de PC weer een normale IDE kabel te kunnen inpluggen...

USB: Kan niet, we gebruiken software die dat niet helemaal gaat ondersteunen ben ik bang, en gezien de hoeveelheid externe schijven is het geen doen om die elke keer in een USB bracket te hangen...

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

zijn er niet van die kastjes voor? Dat je aansluit op je USB ofzo? ooit ergens gezien

Verwijderd

Dat idee van Darkness-NL om een bracket te kopen is zo slecht nog niet hoor!

Natuurlijk moet je de boel wel een beetje tweaken... >:)
Maar daarvoor ben je natuurlijk tweaker *D Toch?

Ik zal hierbij ff een voorzetje geven...
Schroef de bracket uit elkaar - als je t goed doet houd je die 2 mooie printplaatjes over!
Maak aan de achterzijde (of voorzijde) een mooi gat waar de printplaat die normaal je interne IDE-kabel met de bracket verbindt, in past en schroef die vast. Verbindt deze met een vrije IDE-kabel en een voedingsplug/molex.

Ik weet niet zeker of zo'n 'ouderwetse' 'Centronics-to-Centronics' externe SCSI-kabel (50 pins) (M-F) ervoor bruikbaar is...

Maar mocht dat zo zijn, heb je een hele mooie oplossing om via een redelijke afstand het andere printplaatje aan je PC te verbinden!!!

Mocht dit niet werken, kun je altijd een langere IDE-kabel en voedings-kabeltje aan het printplaatje solderen (de oude er natuurlijk wel ff afhalen...!!! :+) Waarschijnlijk kun je daar dan 2 aansluitingen en een voedingssplitter aan solderen, zodat je tegelijkertijd een slave én master kunt testen.

O-) >:) O-) >:) O-) >:) O-) >:) O-) >:) O-) >:)

edit:
Mag jij m vervolgens verfraaien :p

[off topic] ik dacht dat een tweaker ook in t bezit moest zijn van een creative mind ipv t lenen van allerlei reeds ontworpen en gemaakte ideeën...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 17:26 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Zelf heb ik van een defect oude externe HP brander (USB) de print uit de kast gehaald, deze had een USB connector naar de PC, een externe voeding en op de print zat een IDE vrouwtje deze prik ik op een willekeurige HD en kan ik hd's lezen en schrijven. Het enige wat ik er niet mee kan doen is partitioneren, maar ja dat is niet zo erg als het alleen maar om testen gaat.

Misschien kan je bij een computerboer of op een beurs nog een oude externe HP brander op de kop tikken voor een paar tientjes.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je wilt dus gewoon een IDE wall-outlets. Een printplaatje met aan de ene kant een IDE plug voor binnenin de case en aan de andere kant een mooi frontje waarachter een IDE connector zit zodat je de HD buitenom kan hangen op een fatsoenlijke manier.

• S1W
jadjong schreef op 03 April 2003 @ 17:38:
Je wilt dus gewoon een IDE wall-outlets. Een printplaatje met aan de ene kant een IDE plug voor binnenin de case en aan de andere kant een mooi frontje waarachter een IDE connector zit zodat je de HD buitenom kan hangen op een fatsoenlijke manier.
Ja precies!

@ RCy2k: Je hebt gelijk, ik zal eens een bracktet slopen en kijken of daar wat uit te bakken valt (vast wel), maar ik hoopte dat ik ergens iets kant en klaars kon kopen, omdat dat eea wel vergemakkelijkt (ik moet namelijk 40 (!!) machines op deze manier uitrusten :|)

[ Voor 28% gewijzigd door S1W op 03-04-2003 17:47 ]

• jadjong
  • Niet online
S1W schreef op 03 April 2003 @ 17:45:
[...]

Ja precies!

@ RCy2k: Je hebt gelijk, ik zal eens een bracktet slopen en kijken of daar wat uit te bakken valt (vast wel), maar ik hoopte dat ik ergens iets kant en klaars kon kopen, omdat dat eea wel vergemakkelijkt (ik moet namelijk 40 (!!) machines op deze manier uitrusten :|)
Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/11/cc059.jpg

Alleen dan met een IDE layout in plaats van LPT/COM.
Ik zoek verder.

• S1W
Jep, ik heb al bij Conrad en Blackbox.com gekeken, daar hebben ze wel dat soort dingen maar dan zonder schroefgaatjes. Er moet zoiets bestaan :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

Meneer aard

Porsche rulez!

jadjong schreef op 03 April 2003 @ 17:50:
[...]

[afbeelding]

Alleen dan met een IDE layout in plaats van LPT/COM.
Ik zoek verder.
zoiets heb ik ook, maar bij mij is het de aansluiting net zoals het bij de printers zit. Maar als je het aan de buitenkant krijgt zie je alleen zoon printer aansluiting.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Hmmmz... Wandel eens een electronica winkel binnen... Die hebben allerhande aan stekkers en connectoren... Wellicht ook een printplaat/slot-cover met IDE connector... Zulke verloopjes bestaan immers ook voor SCSI!!!

Kans is groot dat men ooit een verkeerde connector heeft gebruikt *D

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 21:56

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

en een bracket uit elkaar slopen daar zit alles al in :)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/11/cc059.jpg
Hallow denk dan na ofzo mensen!
IDE heeft ook ground's, ik mene iets van 10 a 20 ofzo.
37 aansluitingen op dat ding, gewoon 3 grounds via ijzer ;)

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 16:57:
[afbeelding]
Hallow, lees dan ofzo mensen!

Ik zeg dat de topicstarter een IDE connector zoekt met de bevestigingsmanier van die connector hierboven. Niet dat hij een convertor van IDE naar Cetronics(??) wilt maken.

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 19:30
USB 2.0 / FIREWIRE behuizing met voeding 75 euro @ snogard ....

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 15:40
Petzl schreef op 04 April 2003 @ 22:38:
USB 2.0 / FIREWIRE behuizing met voeding 75 euro @ snogard ....
en dan iedere keer die HD derin en deruit schroeven zeker...

Wat je wel kan doen is misschien van een ouwe Mobo ofzo de connector deraf solderen en dan kan je zo die pinnetjes in een IDE kabel steken en dan een andere IDE daar weer in... zodat je dan die connector aan de buitenkant van je last fiks...

GoT a clue? Specs

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 16:57:
[afbeelding]
En er gaat dan geen lampje branden in je hoofd die zich afvraagt WAAROM er zoveel verschillende grounds op zitten? :+

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 15:40
volgens mij is dit wel wat:

Afbeeldingslocatie: http://www.pelcon.se/3M/DIN41651.jpg

Als je goed kijk kan je hier een IDE stekker in doen. Bij conrad heet ie DIN 41 651

GoT a clue? Specs

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 07:24

Zydell

* * * * *

Wat ik op het moment zelf (net) heb is een systeem waarmee ik 'normale' 3.5" harde schijven, cd-rom spelers en ook laptop schijfjes kan aansluiten op een USB poort. Mooie van dit systeem is dat je dus niet alleen laptop schijfjes maar ook normale schijfjes aan kunt sluiten, werkt op USB 1.1 en 2.0 en bij laptop schijfjes heb je niet eens een extra voedingadapter nodig :)
Ik weet niet of hier in Nederland iets vergelijksbaars is te krijgen want die van mij is meegesmokkeld uit Taiwan :D

Verwijderd

Leuk zo'n USB oplossiing, maar je bent niet de eerste die t meldt ;)

Verwijderd

LeonM schreef op 04 April 2003 @ 22:53:
[...]

En er gaat dan geen lampje branden in je hoofd die zich afvraagt WAAROM er zoveel verschillende grounds op zitten? :+
Gaat er ook niet een lampje branden als dat je weet dat deze grounds gewoon in verbinding met elkaar staan? :z
Ik kan zo zien dat er zeker deze groepen zijn die 1 ground hebben via 2 a 3 connectoren(of geen ground, maar zelfde sig):
3, 3, 2, 3, 2, 2
Dus dat zijn ipv 40 al 31 aansluitingen nodig.

Maar ontopic:
De oplossing van 007BigHarry is wel iets ja, maar ik weet dat zerosix of een dergelijk bedrijf(kan ook conrad geweest zijn) echte connectoren had, deze zijn dus al klaar voor gebruik en hoef je niets te modden ;)

• S1W
007BigHarry schreef op 04 April 2003 @ 22:56:
volgens mij is dit wel wat:

[afbeelding]

Als je goed kijk kan je hier een IDE stekker in doen. Bij conrad heet ie DIN 41 651
Hmm... Ja, die had ik ook al gezien, ik kan natuurlijk zo'n ding bestellen om te testen. Ik ga in ieder geval maandag een bracket slopen om te kijken of dat wat wordt... :)

USB is idd leuk, maar niet de bedoeling in dit geval, onze software loopt niet lekker met USB, en zoals ik al eerder zei het in en uitbouwen van de externe schijven is geen doen gezien de grote hoeveelheid :)
Pagina: 1